Ocena wątku:
  • 29 głosów - średnia: 2.52
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp.
#81
(30-11-2017, 18:28)jasiug23 napisał(a): Parametry nie są ok.. W bloku 211 przy biegu jałowym jest:
1. 21,5 KW
2. 21,5 KW
a powinno być po -5 do 5 KW. Te stopnie wariator powinien osiągnąć dopiero przy 2300 obrotach.
Zasugerowałem się tym postem: https://www.sgaf.de/node/255395 , gdzie facet stwierdza, że rozrząd jest przestawiony o jeden ząb.
Dzisiaj wyjąłem zawory sterujące. Przemyłem je benzyną i podłączyłem do baterii 9v..Zawory działały. Było słychać pracę zaworu. Wydaje mi się, że są dobre.

Witam . mam ten sam problem z Ty . w bloku 211 wartości ok 21. Poradzileś sobie z tym? Rozrząd czy wariator? W 210 ok. Jak się dodaje gazu to od 1000 do 2000 obrotów czuć jak silnik się trzęsie (cewki na pewno sprawne) .
Odpowiedz




#82
Witam,
Muszę Cię zmartwić. Nie poradziłem sobie z tym problemem. Silnik już złożony a parametry na 211 te same co były poprzednio. Jedyny plus mojej pracy to po przejechaniu ponad 100 km nie mam żadnych błędów związanych z rozrządem. Rozrząd moim zdaniem jest dobrze złożony. Być może, uszkodzony jest zawór sterujący wariatorem wydechowym.Nie posiadam odpowiedniej wiedzy w tym temacie, aby samemu rozwiązać ten problem.
Odpowiedz
#83
No to teraz ciekawostka.

U mnie na kanale 210 na wolnych obrotach jest 0KW natomiast na kanale 211 jest 21KW. Jak dodaję gazu to wartość kanału 210 rośnie a 211 maleje.
Przy około 2500-3000 obr/min na 210 jest 21KW a na 211 - 0KW.

Jak to zinterpretować?

Jeżdżę tak już ponad 4 lata...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#84
Może tak powinno być. O tych 21 KW wyczytałem na niemieckim forum. Może Helmut się pomylił.Podaję link:https://www.sgaf.de/node/255395. Przepraszam za zamieszanie.Post Kolegi skimir poprawił mi humor, gdyż teraz wiem, że rozrząd jest dobrze poskładany. A przyczyny pojawiania się błędów 16395 i 17748 należy u mnie szukać nie w łańcuchach. Czujniki położenia wałka rozrządu zamieniłem miejscami, ale to nie pomogło. Na rozebranie silnika zdecydowałem się po przeczytaniu tego niemieckiego posta.
Odpowiedz
#85
Witam.

Bloki 210 i 211 to wskazania "przestawienia" wariatora względem obrotu wału korbowego w stopniach, pierwszy blok to wariator wałka ssącego, a drugi wydechowego, wariator wałka ssącego ma maksymalny zakres 52 st., a wydechowego 22 st. stąd te wartości w tych polach. Dopóki sterownik nie zgłasza żadnych błędów to znaczy, że wszystko jest w porządku i tak jest u Ciebie skimir, działa to prawidłowo, natomiast u jasiug23 w pewnym zakresie wartości te nie pokrywają się z mapą wgraną w sterowniku i dlatego wyrzuca mu sporadycznie błąd ale dopóki silnik chodzi prawidłowo, to znalezienie przyczyny bez zbadania przebiegu sygnałów na oscyloskopie i porównania z przebiegiem wzorcowym prawie nie możliwe. Nadmienię tylko, że duży wpływ na regulację tych wariatorów odgrywa przepływomierz i czujnik temperatury silnika, oczywiście czujników położenia wałków nie trzeba chyba wymieniać Wink.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#86
Witam. Kilka dni temu kupłem Sharana 2.8 v6 24v AYL. Auto kupiłem z błędem czujnika wałka rozrządu rząd cylindrow 1/usterka zakresu dzialania. Czujnik wymieniłem na nowy oryginalny lecz błąd jest nadal. Auto szarpie na wolnych , smierdzi benzyną, czasem chodzi jak szwajcarski zegarek cicho i bez szarpania. Wymieniłem przepływomierz, sprawdziłem dolot, wyczyściłem przepustnicę, zrobiłem adaptację, lecz poprawy nie widsć. Dodam, źe rozrząd, kompletne sprzęgło było wymieniane 2 mce temu/ dołączone rachunki od poprzedniego właściciela. Wskazania blokow 209 i 211 pokazują na wolnych -0.001°kw, na wyźszych -1°Kw. Gdzie szukac przyczyny pojawiania się tego błędu i przerywania auta. Auto rozpędza sie znakomicie do 5 biegu, na 5 i6 biegu nie ms siły np. przy podjeźdźaniu pod górę. Z góry dzìęki za wszystkie porady.
Odpowiedz




#87
przeczytaj od początku ten temat a dowiesz się że rozrząd to nie tylko łańcuchy ślizgi i śrubki z klejem Smile
dowiesz się że wymieniony rozrząd to nie koniecznie dobrze wymieniony czytaj ustawiony.
podaj numer błędu, jakie jest ciśnienie oleju?

Odpowiedz
#88
Zapoznałem się z wieloma wątkami, równieź na niemieckich forach i nadal nie wiem czy warto zaglądać do rozrządu skoro wymieniany był 2 mce temu w Niemczech.
Kompresję i ciśnienie oleju sprawdzę w weekend, lecz auto nie zachowuje się tak jakbby nie miało kompresji.
Bloki pomiarowe na jałowym
208:
680 RPM
XXXX
00010011

209:
680 RPM
127
-0001.00°KW
01100111

210:
0000.00°KW
0000.00°KW
1
00000001

211:
0000.00°KW
-0000.50°KW
0
00000001
Pojawiający się błąd to:
16725.P0341 Czujnik połoźenia wałka rozrządu A, rząd cylindrów 1 - usterka zakresu działania.
Dziwne jest to, źe blok 208 nie pokazuje °KW. Dodatkowo zapalaja się czasem błędy złego ustawienia przepustnicy i przepływomierza. W którym kierunku powinienem iść by rozwiązać ten problem ?
Odpowiedz
#89
Witam.

Od czytania różnych forum nie rozwiąże się problem, trzeba sprawdzić wszystko w praktyce. Zaczynamy zawsze od sprawdzenia prawidłowego ustawienia rozrządu, to że był wymieniany w Niemczech nic nie znaczy (i jeszcze pewnie sprzedający twierdził, że Niemiec płakał do granicy, te auta z tym silnikiem najczęściej są sprzedawane gdy pojawia się problem z rozrządem), ten wątek jest pełen postów gdzie wszyscy się zapierali, że rozrząd ustawiony prawidłowo, a nawet nie wiedzieli co to znaczy. Brak wskazań w 208 może oznaczać uszkodzony wariator (sprawdzić przy okazji sprawdzenia rozrządu), jeżeli elektrozawór nim sterujący będzie w porządku i czujnik położenia tego wałka też. Na pracę wariatorów duży wpływ ma prawidłowe wskazanie przepływomierza, przepustnica już nie więc musisz się zająć tymi błędami i sprawdzić czy to instalacja czy te elementy są uszkodzone, w pierwszej kolejności przepływka, jakie konkretne numery te błędy mają. Nic nowego, poza tym co jest napisane w tym wątku już się nie wymyśli Wink.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#90
Na początek możesz zamienić miejscami czujniki położenia wałków rozrządu. Ten silnik jest tak skonstruowany, że aby dostać się do rozrządu, trzeba zdemontować "pół" samochodu. Aby stwierdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony nie musisz wyciągać silnika. Możesz zrobić to od góry. Warto przy okazji sprawdzić zawory sterujące wariatorami ( zawór N 205 i N 318).
P.S. Od czasu mojej pracy przy rozrządzie zrobiłem ok. 500 km..Jak na razie brak błędów związanych z rozrządem. Pojawiły się za to inne błędy, ale o tym może napiszę w innym wątku.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo kojot 59 29,066 30-07-2022, 17:46
Ostatni post: adrianb
  01249 - Błąd damiann1990 3 1,016 23-07-2022, 10:19
Ostatni post: damiann1990
Video Adaptacja przepustnicy 2.8 VR6 błąd... Homer1987 2 1,212 05-02-2021, 15:29
Ostatni post: Homer1987
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 25,499 29-08-2019, 10:35
Ostatni post: wesol
  Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie corrado_m8 77 26,469 17-09-2018, 18:01
Ostatni post: tolus24
  ADY - błąd 00515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr walus501 12 10,315 01-02-2018, 17:11
Ostatni post: muzyk411
  Zawór dv w 1.8T - problemy/rodzaje-zamienniki? bercik350 50 58,114 28-01-2018, 19:44
Ostatni post: Gitek
  Sharan 2.0 ADY błąd 00525 dyfer 20 27,028 29-10-2017, 13:10
Ostatni post: tolus24
  Problemy przy odpalaniu djdarek 0 1,134 23-01-2017, 22:46
Ostatni post: djdarek
  Błąd 16795 - 1.8 T jarko_mm 12 4,974 11-11-2015, 11:20
Ostatni post: misiek19812

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości