Ocena wątku:
  • 29 głosów - średnia: 2.52
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp.
Kluczem do rozwiązania problemu może być kółko zębate pośrednie.
Już to opisywałem - musiałem się dwa razy do rozrządu zabrać bo nie zweryfikowałem dobrze za pierwszym razem.

Ewentualnie zablokowany zawór nadmiarowy pompy oleju i ciśnienie rozwaliło ślizgi.

U mnie po wymianie rozrządu, kanały 208 i 209 oscylują wokół -3 i -2 (nie wiem czemu nie wokół zera) ale tak już jest od ok. 60tys km.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz




Witam i się dołączam. Przy zakupie stwierdziłem stuki dochodzące z prawej strony silnika. Obaj z mechanikiem stwierdziliśmy że to na pewno łańcuszek. Starszy vr6 w F. Galaxy (174KM) po pęknięciu łańcuszka i wymianie pracuje miękko i przyjemnie. Ten natomiast (204KM)i po wymianie łańcuszka z kółkiem środkowym nadal ma metaliczne brzmienie, stuki w prawej części silnika, pracuje jak mały dieselek. Nie ma pełnej mocy i różnie ale dużo pali. Raz 16l. a raz 22l. Check pali się od momentu wymiany łańcuszka. Wcześniej go nie było. Mechanik który wymieniał stwierdził że jest to wina wariatorów ([...]). Na nowe nie bardzo mnie stać a regenerować nie wiem czy ma sens. Może rzeczywiście źle złożone? Co o tym sądzicie. Proszę o odp.
Odpowiedz
Witam.

Było wiele razy, przede wszystkim vag i bloki pomiarowe do sprawdzenia, po drugie jak się wymienia rozrząd w tym silniku, to się sprawdza drożność kanałów olejowych zasilających i wszystkie elektrozawory sterujące przepływem oleju czy się nie przycinają, bo one bardzo często blokują swobodny przepływ oleju w związku z czym wariatory nie są prawidłowo ustawiane i dzieje się jak dzieje i potem po wymianie na nowe wariatory zdziwienie, że brak poprawy. Poza tym czy ja dobrze zrozumiałem, że w tym 204KM wymieniono tylko łańcuszek i środkowe kółko, a co z pozostałymi elementami, ciekawe jak został oceniony napinacz hydrauliczny, jeżeli nie został wymieniony. Jakie ciśnienie oleju jest w układzie?

Pozdrawiam
Odpowiedz
Witam. Mam problem z błędem p1347 wymieniłem już czujniki wałków rozrządu nic nie pomogło po skasowaniu błędu kilka kilometrów auto jedzie normalnie po czym wyskakuje check engine, na benzynie może tak nie słabnie ale na lpg jedzie jak przeładowany jelcz, auto ma 429 tys przebiegu nie słychać żeby łancuch rzęził przynajmniej nie głośno, możliwe że łańcuch jest troszke naciągnięty i źle czyta czujnik ?
Odpowiedz
Okazalo sie ze jednak rozrzad do wymiany, mam do wyboru swag, febi (500-600zl) lub orginal za 1275zl nie ukrywam ze bardziej wolal bym ten jeden z tanszych. Ma ktos moze rozeznanie ktory bedzie lepszy ?
Odpowiedz
Porównałeś co jest w kompletach?
Może być tak, że w tych tańszych zestawach czegoś nie ma.

Ma być tak:
- 2 lańcuchy rozrządu (w oryginale są iwis).
- 2 napinacze hydrauliczne.
- ślizgi

Moim zdaniem warto jeszcze dokupić małe kółko zębate na wałku pośrednim. To kółko jest mocno obciążone (u mnie było podstawą problemów a na zagranicznych forach widziałem też akcje z nimi) - kosztuje w ASO 60zł więc warto.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz




No i przyszedł czas na demontaż rozrządu bo wkurzało mnie szuranie a nawet bałem się aby nie doszło do kolizji, mimo że zrobiłem raptem 100 tys
Koła zębate były wymieniane przy pierwszej wymianie rozrządu oryginalne, uważam że są w idealnym stanie, łyżwy (ślizgi) firmy Febi także niezbyt widać na nich zużycie, to co tak szurało? .Ciśnienie oleju na zimnym silniku
Bieg jałowy 4 bary, przy 2000obr/min 7 bar
na rozgrzanym silniku 80 stopni
bieg jałowy koło 3 barów, przy 2000obr/min 5,5 bara


Odpowiedz
Witam ma ktoś może numery katalogowe zaworów N 205 i N 318 ? I który jest ssący a który wydechowy . Jeden ma większą wtyczkę drugi mniejszą . U mnie jest oryginalnie 168 tyś przebiegu . Po podłączeniu kompa na bloku 211 nie pokazuje żadnych wartości same kreski oporność na jednym 7,5 ohma na drugim 0 ohm czyli jest uwalony niestety nie mogę nigdzie znaleźć tego zaworu N 205 znalazłem po numerach za 450 zł a N 318 nigdzie niema .
Odpowiedz
Cześć,
Zobacz sobie link:http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_246.pdf, może Ci to pomoże. Pozycja 1. Variable Valve Timing. Trochę może chaotyczny post, ale tam jest dokładny pdf. o rozrządzie ze zmiennymi fazami. Zaznacz link i kliknij szukaj.
Odpowiedz
Dzięki za zainteresowanie dzisiaj dostałem się do rozrządu i wymontowałem te zawory niestety okazuje się że są sprawne jeden ma 8 ohm drugi niecałe 14 ohm Obydwa pracują prawidłowo łańcuch prowadnice i zębatki jak nowe Mała zębatka też ideał . przewody i wtyczki całe napięcie dochodzi . Nie mam pojęcia co jest nie tak . Cały czas pokazuje błąd na wałku wydechowym . na bloku 211 zero odczytów . Nie podoba mi się napinacz . Czy mógł przeskoczyć rozrząd przez uszkodzony napinacz ?
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo kojot 59 29,073 30-07-2022, 17:46
Ostatni post: adrianb
  01249 - Błąd damiann1990 3 1,016 23-07-2022, 10:19
Ostatni post: damiann1990
Video Adaptacja przepustnicy 2.8 VR6 błąd... Homer1987 2 1,214 05-02-2021, 15:29
Ostatni post: Homer1987
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 25,516 29-08-2019, 10:35
Ostatni post: wesol
  Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie corrado_m8 77 26,489 17-09-2018, 18:01
Ostatni post: tolus24
  ADY - błąd 00515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr walus501 12 10,317 01-02-2018, 17:11
Ostatni post: muzyk411
  Zawór dv w 1.8T - problemy/rodzaje-zamienniki? bercik350 50 58,126 28-01-2018, 19:44
Ostatni post: Gitek
  Sharan 2.0 ADY błąd 00525 dyfer 20 27,029 29-10-2017, 13:10
Ostatni post: tolus24
  Problemy przy odpalaniu djdarek 0 1,134 23-01-2017, 22:46
Ostatni post: djdarek
  Błąd 16795 - 1.8 T jarko_mm 12 4,975 11-11-2015, 11:20
Ostatni post: misiek19812

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości