Liczba postów: 220
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
13-07-2011, 09:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2017, 16:33 przez tolus24.)
Witam
od 2 dni jestem posiadaczem Sharana 2001r 2.8L 24V który nabyłem
w Niemczech z motorschaden ( uszkodzonym motorem ) .
na diagnostyce VCDS-em jest błąd 17748 - Brak synchronizacji
Wałków z wałem itp ( silnik uruchamia się ale nierówno pracuje )
wygląda na to iż jest przestawiony rozrządu , prawdopodobnie
jest to efekt zapalania na zaciąg .
Mam pytanie czy w jakiś szybki sposób można sprawdzić ustawienie rozrządu ?? oraz czy jest możliwe przestawienia
tego rozrządu bez wyciągania silnika na zewnątrz ??? .
Pozdrawiam
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
Silnika nie trzeba wyciągać wystarczy jak mechanik założy nowy rozrząd na znaki i powinno być ok.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie tak hop siup to jest rozrzad na łancuchach ze zmiennymi fazami. To nie takie proste.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
14-07-2011, 08:56
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2011, 10:55 przez daneczek76.)
wesol masz racje a ja się tak zapędziłem.
Nie wiem jak dokładnie w sharanie ale w Golfie czy w Corado mój kolega musiał wyciągnąć półosie i skrzynie żeby dostać się. Na pewno przy wymianie w VR6 trzeba takze wymienić napinacze i prowadnice>
tu masz fotorelacje.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1264409
Co do tego błędu sprawdź może to tylko masz uszkodzony Czujnika pozycji wału rozrządu.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 220
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
19-07-2011, 10:26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2014, 18:01 przez sp6qkx.)
Dziękuje za te informacje ,
rozmawiałem z dwoma użytkownikami tego typu samochodu Sharana 2.8l ,
którzy obsłuchali jak pracuje ten silnik i niemal jednoznacznie stwierdza iż jest
to problem napinacza + wyciągnięte łańcuchy które należy wymienić.
Zamówię oryginalne części by po paru tys km nie wracać do tego samego tematu
Pozdrawiam
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
01-09-2011, 15:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2011, 15:06 przez daneczek76.)
z tego co wiem najlepiej kupić ori z ASO koszt 900 a 1300 zł.
Nie kupuj febi podobno na niego psioczyli ludzie na forach różnych z tego co pamietam, kupisz ori i zapomnisz o rozrządzie do samej sprzedaży auta tym bardziej że jest sporo roboty dlatego warto kupić raz a dobrze.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
za te pieniadze to co jest w zestawie same łancuchy czy czy cos jeszcze, slizgi napinacz.??
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
szczerze nie pamiętam ale wydaje mi się że to był komplet. trzeba by zadzwonić do ASO
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.