02-09-2011, 12:44
Wszystko zalezy od smarowania. Sa silniki gdzie bywaly z tym problem i niedaleko patrzac np Z22SE opla mial pomylke przy skladaniu silnika i zamiast dyszy smarujacej 7 mm dali 3 mm. Silniki 1.3 CDTI np tez maja na łancuchu i nie naleza do trwałych choc jako takiego bledy produkcyjnego tam nie widac. W tych pierwszych potrafil łancuch strzelic przy 80-90 tys km a w tych drugich wyciera sie obudowa, slizgi , łancuch wtedy luzny i to przy przebiegu 140tys km a nawet i wczesniej. Poprostu trzeba sie zaznajomic przed zakupem auta co w danych silnikach moze cie spotkać. Pytalem o cene bo w oplu w dieslach 2.0 jak i w tym benzynowym 2.2 sa po dwa łancuchy i komplet lancuchow w aso kosztuje 1200-1400 zl a gdzie tu jeszcze slizgi, napinacz hudrauliczny a kola zebate??
Jako ciekawostke podam ze w oplu wystepuje takz esilnik 3.0 CDTI V6 i tam jest rozrzad podwójny czyli i lancuch i pasek i komplet czesci na to kosztuje uwaga jedyne 8000 zl
Jako ciekawostke podam ze w oplu wystepuje takz esilnik 3.0 CDTI V6 i tam jest rozrzad podwójny czyli i lancuch i pasek i komplet czesci na to kosztuje uwaga jedyne 8000 zl
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.