Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skrzynia biegów - 2 bieg ciężko wchodzi
#1
Witam,
jak w temacie: 2 bieg ciężko wchodzi na zimnym silniku, ale nie ma zgrzytów. Dzisiaj po 5 minutach jazdy wchodził już normalnie. Jak odpalam lekko ciepły samochód to też jest OK.

Przypadłość ta się nasilała tak od roku, pogłębiło się to jak przyszły niższe temperatury.

Olej w skrzyni wymieniony.


Jest możliwość jakiejś regulacji na zabieraku??

Możecie polecić fachowca w okolicach Poznania?

Pozdr
Robert
Odpowiedz




#2
Regulacja nei pomoze bo mozna powiedziec ze takowej nie ma. Linki sie nie rozciagaja. Stawiamna dwumas nieszczesny. A inne biegi wchodza dobrze?? Jedynka i wsteczny zaraz po odpaleniu tez ciezko nei wchodza- jakby sie nie daja wbić??
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
U mnie to samo jest od kiedy mam auto, sprzęgło nowe, olej zmieniony. Ja sobie poprostu to olalem Wink może poprostu coś w skrzyni trochę się zuzylo Smile dopóki 2 wchodzi to nie wnikam, a ze zimą i przez 2-3 km trochę ciężej wchodzi to da się to przeżyć. Pozostałe biegi są u mnie ok.
seat alhambra 1,8T
Odpowiedz
#4
Problem jest tylko z 2. Pozostałe biegi OK. Międzyczasie wymieniałem sprzęgło i koło dwumasowe i nie było po tym ani lepiej, ani gorzej.

Odpowiedz
#5
A to raczej problem lezec moze w skrzyni w przesuwce, synchronizatorze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
W kazdym aucie jakie mialem nawet nowym na zimno dwojka wchodzila ciezej wiec nie uwazam tego za wade. Zanim olej sie rozgrzeje skrzynia bedzie pracowala inaczej i manualna i automatyczna.
Odpowiedz




#7
atam pitolisz. Ja nie mam w obu autach. Trzeba chwile pomyslec i wnioski sa oczewiste. Bieg drugi jest biegiem mocno eksploatowanym zwlaszcza w miescie ciagle zmiany z 1 na 2 i z 3 na 2 powoduja ze ten akurat sie szybciej zużywa. Jakby sie no ostatni bieg nie dawal wbic to bym mial przypuszczenie ze autem jezdzil starszy dziadek np albo auto uzywane po bezdrożach i nie byl wcale ten bieg wbijany. Mialem taki przypadek. Generalnie sprawna skrzynia to powiny wchodzic biegi ladnie.
Mi ciezko wchodzily biegi generalnie na zimnym ale 1 i wsteczny reszta juz nieco lepiej i jak sie rozgrzał to tez chodzily duzo lepiej i winny byl dwumas. Opisywalem to juz na forum wiec nie bede sie powtarzał.

Podejrzewam ze wymiana synchronizatora i by bylo po sprawie ale koszty sa raczej nie male no i fachowca od tego by to zrobil bez bledu trzeba szukac ze swiecą.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
Jakbys moze pracowal w jakims warsztacie a najlepiej aso to moze byc liznal nieoc wiedzy a tak to tylko puste gadanie. Niektore typy i modele maja wymiane okresową oleju w skrzyni. Niektore nie maja tego wymogu. Skor nie maja to nei trzeba. TO co robisz sobie prywatnie to twoja sprawa i mozesz wymieniac nawet co tydzień. Wymien tak klientowi w aso jak przyjedzie na coroczny przeglad to zobaczymy kto zaplaci za ta wymiane i za ten olej. A co do problemów z wbijaniem to ja takowego nie mam w obu autach. W jednym wymienialem olej a w drugim nie ruszalem nic poza sprawdzeniem poziomu. A korki sa tez do teog ze musisz tez sprawdzac ten poziom oliwy ale tez przy wyciaganiu polosiek czasami olej by sie wylewal wiec trzeba go upuscić. Nie robiles tego to skąd mozesz o tym wiedzieć.
Zreszta problemy z wbiciem drugiego biegu pryz obecnych temperaturach?? toz to okolice 0 stopni a nawet nieco na plusie. Tu nie ma mowy o utrudnieniu z wbijaniem biegu to nie -20 stopni. Zreszta idac tym tokiem myslenia co podajesz to by bylo utrudnione wbicie kazdego biegu a nie tylko drugiego.
Pisz z sensem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
sprawdzenie jednego auta czy nawet dwóch nie dowodzi ze wszystkie auta tak maja i musza tak miec. Osobiscie jakbym bral nowe auto z salonu to bym sie zastanwil i chcial by mi to pokazano przynajmniej na jeszcze jednym modelu. Poza tym to co to za jakies dziwne stwierdzenie ze dwójka ma ciezko wchodzić. Czemu to nie wiem. TO tak jest we wszystkich markach?? Tu jak widze usilujesz udownodnic ze u kolegi co ma skryznie w AVG 5 biegową 2 ciezko wchodzi a u ciebie w 6 biegowym tez wchodzi. Czy mam sie zaczać martwic jak umnie w obu ten drugi bieg wchodzi bez problemu.

Mniemam iz wiesz ze bieg wsteczny zazwyczaj nie jest synchronizowany i ma tez jeszcze inna sczegolnosc w wiekszosci marek. Wiesz o czym mowie??
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#10
Ja tam się w dyskusję nie wdaję, tylko powiem - AFN, 99 rok, skrzynia 5 biegowa (wiadomo), żadnych problemów czy zimą czy latem, biegi wchodzą ok - każdy.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciężko odpala na zimnym silniku lub po dłuższym postoju pieczara 6 193 17-03-2024, 17:06
Ostatni post: Stefano
Exclamation Problem z Skrzynią Automatyczną Shazam 1 199 20-01-2024, 20:22
Ostatni post: Łukasz12502
  Zmiana skrzyni biegów juniormater 7 1,128 15-03-2023, 07:35
Ostatni post: juniormater
  Linki skrzyni biegów bizzy 3 614 05-02-2023, 00:55
Ostatni post: Bogos
  Demontaż skrzyni biegów szneider 19 19,650 12-05-2022, 00:13
Ostatni post: petec
  Kodowanie sterownika silnika i skrzyni biegów Tiptronic Jacto rewolwer1980 3 1,531 05-06-2021, 14:37
Ostatni post: kalamb
  Twardy hamulec i muli po zmianie biegów. go2-jacek 2 1,219 08-04-2020, 17:44
Ostatni post: wesz82
  Sharan 1.9 AUY 2002 problem ze skrzynią EHH samuraj489@gmail.com 12 5,105 30-12-2019, 11:39
Ostatni post: wesol
  AUY - bardzo ciężko odpala nowy 102 31,228 20-09-2019, 10:23
Ostatni post: wesol
  Ciężko pali na ciepłym 1.9 AFN Apbo 2 1,660 16-09-2019, 20:19
Ostatni post: Andstal

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości