Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
15-12-2014, 09:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2014, 12:24 przez smok_wawelski.)
witam,
Kupiłem miesiac temu Forda Galaxy. OD kilkunastu dni, odkąd spadła temperatura mam z nim taki problem; po odpaleniu nie mogę wbić wstecznego ani jedynki a dwójka i trójka wchodza strasznie cieżko i boję się że nawet je wrzucając mogę coś uszkodzić. W aucie była wymieniana skrzynia z automata na manual ale prawdopodobnie zalana po kosztach byle jakim (za gęstym, nie spełniajacym norm VW olejem). chciałem się tylko upewnić, czy spotkaliście się z takim problemem? Najdziwniejsze dla mnie jest to, że nim odpalę sinik to biegi wchodzą elegancko zarówno na wduszonym sprzęgle jak i bez.
O olej na zmianę nie pytam bo do tego już dotarłem na innym forum i kupię jeden z polecanych syntetyków do przekładni.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
temat aktualny.
Poczytaj tam. Zreszta i nie tylko tam to pisalem bo wyglada na to samo co bylo umnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
ale wy tam piszecie o problemach z dwójka... ja akurat dwójkę na zimno jestem w stanie na siłę wbić... Wiem, że w skrzyni był wymieniany olej ale nie wiem na jaki, podejrzewam że po kosztach i tu tkwi problem...
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak sobie wmawiaj. Poczytaj to co tam pisałem dokładnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Ja po konsultacji z zaprzyjaźnionym mechanikiem (serwisant maszyn budowlanych ale całe życie z autami z grupy VW) jednak zacznę od wymiany oleju...
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
15-12-2014, 20:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2014, 20:47 przez wesol.)
Cos wam jeszcze powiem. Kiedys zalalem do innego auta z racji dosc awaryjnej skryzni pol stanu oliwy do manuala (bo taka to byla skrzynia zreszta) a drugi pol stanu zalałem oliwa do automatu. Automaty maja olej nieco bardziej plynny i przeznaczony do agresywniejszych warunków. Sprawowalo sie to dosc dobrze. Wymiana pewnie nie zawadzi bo sam wymienilem ale mialem dokladnie takie objawy jak tu kolega podaje. odpalony zimny po dluzsyzm postoju to ciazko sie wbijaly biegi na wylaczonym wchodzily bezblednie. Po rozgrzaniu duzo lepiej ale to jeszcze nie to co powinno byc. Olej wtedy tez wymienilem na jakis tam syntetyczny polecony w sklepie zaprzyjaznionym.
Przyczyna to luz poprzeczny na dwumasie. A stalo sie to wtedy kiedy wykonalem chyba ze 15 startów na cwiare najszybciej jak sie tylko dalo. Wytarlo sie centralne ulozyskowanie na dwumasie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
Jak u siebie zmieniałem olej w skrzyni to jak dobrze pamiętam to sprzedawca mówił, że taki olej idzie tez do automatów. Olej to elf i kolor ma czerwony, stary był koloru żółtego.
seat alhambra 1,8T
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie automat ma inny i manual ma inny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.