Liczba postów: 24
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
Jutro zrzucam głowice bo przy "deptaniu " rośnie poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, dodatkowo zbiorniczek mi się rozszczelnił (na zgrzewie). Ten zbiorniczek to skutek a nie przyczyna. Dodatkowo przy dłuższej jeździe ponad 140km/h jak temperatura oleju idzie ponad 100st wyrzuca mi płyn. Chłodnica już zaklepana u kumpla. Po zrobieniu UPG, sprawdzę pirometrem czy chłodnica równo oddaje ciepło jak nie to wymiana na pewną używkę ( org Hella), teraz jest za dużo powietrza w układzie i nie mam pewności. Nad chłodnicą oleju myślę ale nie widzę żadnego prostego rozwiązania. Myślę nad zostawieniem org. w podstawie filtra oleju a dołożenie czegoś na spływie z turbiny. Pytanie : czy nie wpłynie to negatywnie na turbo? Tam jest mała różnica w poziomie i mogę trochę zwolnić obieg tego oleju. Większy "icek" tez by się przydał ale to tez nie łatwy temat.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Chlodniczka oleju nie powinna byc potrzebna. uklad chlodzeni nei jest robiony na styk a zawsze z duzym zapasem. Do tego tez wazne jest to jak jezdzisz. jak mocno piratujesz i to nie przez 5 minut a dluzej to wtedy moze bym sie zastanowil ale przyrost mocy nie jest jakis kosmiczny by to było naprawde potrzebne. Tymbardziej na splywie oleju to juz calkiem jest to niezrozumiale.
Uklad wodny mimo wszystko polecam ci przeplukac wezem ogrodowym zwykłą wodą. Icek daje rade na tą moc spokojnie. Zreszta temperatury na vagu mozesz sobie podejrzeć.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 24
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
Po zrobieniu ponad 5 000 km od wymiany UPG mogę już śmiało stwierdzić że to była przyczyna. Teraz nawet przy ciągnięciu przeładowanej lawety (2100-2200kg) i prędkościach ponad 100km/godz temperatura płynu max 100 a oleju 115 stopni przy wspinaniu się pod dłuuugie górki. Przy normalnym kręceniu się koło komina płyn 90 stopni a olej 92 wiec wszystko git. Nie ma potrzeby kombinowania z większym IC czy chłodnica oleju. Wymieniłem tez chłodnice bo poprzedni właściciel mocno ją "zanieczyścił" lejąc uszczelniacze, założyłem org. Valeo bo trafiłem w idealnym stanie. Wniosek jest prosty, nawet przy 150KM z afn nie powinna pojawiać się duża temperatura.
Pozdrawiam
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jeżdżą afny z mocami po 240 koni i się nie gotuja to tym bardziej ledwie lizniety. W afryce też nie mieszkamy
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.