Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podłączenie nagrzewnicy tył/wtyczki
#1
Witam Wink
Posiadam Alhambrę z silnikiem 1.9 115km 2001r i ogrzewaniem postojowym. Po naprawie elektroniki okazało się, że odłączone jest przy silniku ogrzewanie tył. W google znalazłem tylko schemat podłączenia z elektrody, jednak nie potrafię odwzorować go w rzeczywistości na przewodach.
Czy ktoś ma foto lub może wytłumaczyć gdzie oryginalnie są wpięte rurki idące do webasto i tylnej nagrzewnicy?
Odpowiedz




#2
Czy to oryginalna postojówka czy przerabiany dogrzewacz? Jaki masz piec?
Nagrzewnica tylna jest wpięta na trójnikach, równolegle z przednia nagrzewnicą. Jak staniesz przodem do silnika to z prawej strony, głęboko, pod ścianą grodziową. Dostęp tragedia.
Nie wiem co jest u ciebie, ale przy dogrzewaczu ori obieg jest taki: zasilanie z silnika - tylna nagrzewnica - piec - powrót do silnika.

Być może przy ori postojowym odwrócili obieg (tak jak zrobiłem to ja u siebie): zasilanie z silnika - piec - tylna nagrzewnica - powrót do silnika. Ale tego nie jestem pewien, nigdy nie majstrowałem przy ori postojówce. Taki obieg gwarantuje grzanie na postoju i dogrzewanie w trakcie jazdy (chodzi o kierunek pompowania pompy głównej i pompki dodatkowej).
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#3
Płyn idzie z silnika bezposrednio do tylnej nagrzewnicy i wraca przez piec / wejscie - tylny zewnętrzy króciec pieca i wychodzi podgrzany przez ten króciec przy rurce paliwowej / i wraca do silnika. Kierunek podpiecia węży jest bardzo ważny, aby nie wypalić dziury w palenisku pieca i aby płyn był goniony w tym samym kierunku co daje mechaniczna pompa płynu silnika, ta na pasku rozrządu i ta elektryczna na grodzi wspomogajaca obieg.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz
#4
Stefano, kolega chyba na Elektrodzie czytał nasze pomysły Big Grin
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#5
Oryg. postojówka D5W. Przy odłączaniu tyłu kogoś chyba poniosła fantazja i przekombinował, więc będzie zabawa żeby to naprawić. W wolnej chwili zorganizuję sobie trójniki i podłączę tył równolegle do przedniej nagrzewnicy.
Odpowiedz
#6
(04-02-2015, 23:00)mamwi napisał(a): Stefano, kolega chyba na Elektrodzie czytał nasze pomysły Big Grin
Chyba tak!
Jestem pełen uznania za twój opis podłączenia D3WZ jako postojówki, kawał roboty, tylko te zamienione węże...

Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz




#7
Ojtam ojtam Big Grin. Łatwiej było tak, bo te na piecu są profilowane i jest problem. A juz mi się nie chciało.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#8
a gdzie o tym pisałeś , daj link będzie szybciej
Odpowiedz
#9
Tu jeden
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...&highlight=
a tu drugi
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic628205-0.html
a tu mój
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=7476
Ten drugi to lektura od podstaw. Na jakieś 3 dni Big Grin
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#10
Po rozkręceniu okazało mi się takie cudo.

Próbowałem z czytać po numerze seryjnym i przetłumaczyć napis żeby jednoznacznie bez waszej wiedzy sobie poradzic :/

Standardowo chyba czegoś brakuje w moim pokemonie bo sa wolne kostki - na fotce zaznaczone i przybliżone

Proszę o brak linczu jesli zadaje lamerskie pytania :/

               
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zapach płynu z tylnej nagrzewnicy frik 4 2,182 05-12-2014, 14:34
Ostatni post: mamwi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości