To dość proste ;-) aku pod siedzeniem ma role pomocniczą i instalacja jest przewidziana do obslugi ogrzewania i tyle, pomimo ze fabryczny aku pod siedzeniem ma zazwyczaj 60ah to kable + i - do klem mają przekrój zaledwie 4mm kwadrat co pozwala na nominalne obciążenie 30A. Takiej wartosci bezpiecznik powinienes mieć obok aku i zapewne przekaźnika o numerze 100. Ogrzewanie może pobrać szczytowo w granicach 10-15A w zaleznosci od wersji pieca i kondycji układu. Wzmacniacz 2x100 w klasie AB w szczytowym obciążeniu moze pociągnąć 20A i wiecej. W zimie na postoju z włączonym pełnym systemem audio (niekoniecznie na maksa) i ogrzewaniem usmażysz instalacje.
Porównaj sobie wzrokowo grubość kabli aku głównego a tego pod siedzeniem i wyciagnij wnioski :-)
Poczytaj artykuly o car audio są wytłumaczone zjawiska związane z obciążeniem itp są też tabelki zależności obciążenia a przekroju kabli zasilających. Aby bylo bezpiecznie tak naprawde kable do Twojego wzmacniacza ( zwlaszcza ze zasila najniższe pasmo) powinny miec przekrój 8mm, wiec jak to sie ma do 4 milimetrowych kabli do aku pod siedzeniem? Nijak
Jeśli chcesz sobie ułatwić życie to możesz, nikt Ci nie zabroni ;-) to tylko taka dygresja bo „wygoda” w tym przypadku może pociągnąć grubo po kieszeni.
Porównaj sobie wzrokowo grubość kabli aku głównego a tego pod siedzeniem i wyciagnij wnioski :-)
Poczytaj artykuly o car audio są wytłumaczone zjawiska związane z obciążeniem itp są też tabelki zależności obciążenia a przekroju kabli zasilających. Aby bylo bezpiecznie tak naprawde kable do Twojego wzmacniacza ( zwlaszcza ze zasila najniższe pasmo) powinny miec przekrój 8mm, wiec jak to sie ma do 4 milimetrowych kabli do aku pod siedzeniem? Nijak
Jeśli chcesz sobie ułatwić życie to możesz, nikt Ci nie zabroni ;-) to tylko taka dygresja bo „wygoda” w tym przypadku może pociągnąć grubo po kieszeni.