Ocena wątku:
Kąt synchronizacji 2,0 tdi, duży odchył.
17-03-2015, 00:39
Post: #1
Kąt synchronizacji 2,0 tdi, duży odchył.
Hej
Wymieniłem ostatnio rozrząd w aucie. Operacja poszła bez problemu.
Mam jednak problem z kątem synchronizacji, przed wymianą sprawdziłem go, wartość wskazywała 5,9 ( niestety nie zapamiętałem czy w plusie czy minusie), zapach spalin był wcześniej dziwny.
Po wymianie stwierdziłem że dokonam korekty na 0. Więc klucz w rękę , ustawiam i oto co się dzieje wartości w okolicach 0 powodują że spalanie wzrasta na jałowym do 1,2 l/h. Idąc dalej w plus spalanie rośnie do 2,1 l/h a tak powyżej 2,5 silnik zaczyna zle pracować.
Ustawienia ok -2,9 , -3,9, - 4,9 są najlepsze dla dynamiki a spalanie sukcesywnie spada ale i tak jest wyższe od normy.
Pojezdzilem trochę na - 4,9 i postanowiłem zaryzykować dać -5,9 silnik wrócił ze spalaniem na 0,7 l/h dynamika ok zapach spalin ok.( spalanie 6,3 na trasie przy prędkości do 100 km/h)
Ciekawe efekty dało zejście w minus poza zakres, spalanie na odcinku 50km wskazywało mi 5,2 l/100 km, ale niestety trochę stracił na dynamice.

Obecne spalanie w trasie jest nadal za wysokie w mieście ok 11 litrów, w trasie przy psj w 1,9 schodziłem do 5 litrów a tutaj 6,3 i mniej sie nie udaje.
Skąd te wartości? czytałem ze normy to +-3 lub +-6 (dla niektórych 2,0 ) jaka jest wg was norma.

W necie znalazłem 2 logi z innych aut z tym silnikiem jeden miał -4,9 a drugi -2,0 ( znalezione na niemieckim forum, brak pewności czy te były poprawne).

Czy możliwe ze coś jest przestawione w tym rozrzadzie? Nie miałem oryginalnych blokad żeby sprawdzić ustawienia po znakach, zblokowalem pewnie blokadami od 1,9 ale niemialem odpowiednio naniesionego znaku na blokadzie żeby sprawdzić czy na znaki się zgadza.
Auto jeszcze w Niemczech zaliczyło najprawdopodobniej awarie pompy oleju i był założony nowy silnik w serwisie ( wymiana silnika w serwisie de często nie jest wymianą silnika na inny tylko remontem starego, nowa głowica, dół silnika), auto było trochę niechlujne zrobione, krzywo pozakładane opaski itp.

Najbardziej mnie martwi ze taki kąt synchronizacji może mieć wpływ na spaliny i dpf, czy to prawda?

A może to błędy interpretacji przez vag?
Użyłem vcds light, oraz vag 3.11. Odczyty robiłem w blokach wartości mierzonych a nie w bawić settings. blok 004 wartość 4.

Mam nadzieje ze nie przedstawiłem problemu zbyt chaotycznie.
Reklama

17-03-2015, 07:29
Post: #2
RE: Kąt synchronizacji 2,0 tdi, duży odchył.
Ciekawe czy ktos cos wczesniej majstowal przy walku rozrzadu. Mam tu na mysli sam walek jak i kolo na nim. Bywaja takie rozbieżnosci jak ktos sciaga kolo z walka przy uzyciu młotka. Lub tez np walek nie jest ori a z zamiennika. Tak samo jak to ze sa rozne odmiany wałków rozrzadu do tdi.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
17-03-2015, 10:24
Post: #3
RE: Kąt synchronizacji 2,0 tdi, duży odchył.
Ustaw rozrzd na znaki i zrob synchronizacje na 0 a potem szukaj przyczyny.
19-03-2015, 00:01
Post: #4
RE: Kąt synchronizacji 2,0 tdi, duży odchył.
Problem rozwiązany
Zakupiłem blokady rozrządu specjalne do 2,0tdi( wcześniej miałem do 1,9 blokowały ale nie miały strzałki w odpowiednim miejscu). Ustawiłem rozrzad na blokady i teraz mam synchro na -2,0 a spalanie 0,8 na postoju, w trasie sie dopiero okaże .
19-03-2015, 18:36
Post: #5
RE: Kąt synchronizacji 2,0 tdi, duży odchył.
Gratuluję. Jak masz czas się pobawić to zrób sobie na 0 lub na -0,5.
27-03-2015, 13:43
Post: #6
RE: Kąt synchronizacji 2,0 tdi, duży odchył.
A więc wracamy do problemu.
Postanowiłem się pobawić i ustawić synchro idealnie na 0.
przy ustawianiu rozrządu na blokady, po kilkukrotnym sprawdzaniu czy blokady wchodzą bez problemu, za każdym razem synchro wychodzi mi ok -2. (ustawiając na 0 wzrasta spalanie znacząco)
ustawiając na -3 (zakładając że coś jest przestawione to jest to realne -1) auto chodzi idealnie, odpala z obrotu i ma moc.
w czym tkwi problem?
Źle założone koło na wałku ? czy da się to koło w ogóle źle założyć? jaka jest budowa tego koła? czy możliwe jest przesunięcie blachy dającej sygnał na czujnik?
Źle założony czujnik? odległość od blachy na kole to ok 1.5-2 mm tak na oko.

Niewiem czy mi się wydaje ale być może to koło ma minimalne bicie, może to złudzenie niejestem pewien.

Jakie skutki może mieć takie przekłamanie? mógłbym w sumie temat olać i założyć na przyszłość że -2=0 ale nie wiem czy nie będzie to miało skutków ubocznych typu większe spalanie, kopcenie.

Jakieś pomysły? co jeszcze sprawdzić?
27-03-2015, 16:29
Post: #7
RE: Kąt synchronizacji 2,0 tdi, duży odchył.
Jest ok. W Polkowicach nikt nie bawi się w synchro na idealne 0.0 tylko blokady i skręcanie do kupy. Masz normę od - 3 do +3. A tak naprawdę to ponoć najlepiej te silniki pracują przy -1,a nawet -1.5. Jak Ci mniej pali, a jest zrywnieszy to zostaw sobie na takim ustawieniu jakie Ci się podoba. Wałek ma trochę jakby bicia, ale to normalne nie widziałem jeszcze silnika w którym kręciłby się idealnie, a może to złudzenie optyczne przez napisy na paskach. Jeszcze sprawdź zachowanie napinacza po odpaleniu, bo może za lekko naciągnięty pasek masz.
28-12-2015, 21:42
Post: #8
RE: Kąt synchronizacji 2,0 tdi, duży odchył.
Podłączyłem VCDS w celu sprawdzenia ustawienia kąta synchronizacji w moim 1.9 AUY, i teraz nie bardzo rozumiem za co odpowiada ta druga kolumna |5.0 BTDC| i czy jest w normie ?, rozumiem, że kąt synchronizacji wynosi -2.2 ?? Pomiar na zimnym silniku.

[Obrazek: 17a728e4584ca5982ebe2c2a764e.jpg] Uploaded with fotem.pl




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. ULTRA 9 12,992 31-01-2016 00:34
Ostatni post: wesol
  Duży problem z temperaturą silnika dogberry_33 18 10,459 08-02-2013 22:18
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name