Liczba postów: 85
Liczba wątków: 12
Dołączył: Dec 2014
Reputacja:
0
Witam użytkowników,
Mam nadzieję, że nie dubluje wątku, drugie takiego nie znalazłem, albo ślepy jestem.
Sytuacja nie jest tragiczna... ale. Klapę mogę otworzyć tylko kluczykiem. Klamką nie mogę otworzyć. Sprawdziłem przelotkę i wszystkie kable są całe. Z kluczyka mogę zamknąć centralny zamek w całym aucie i otworzyć. Mogę z zamka klapy otworzyć wszystkie okna i je zamknąć. Więc połączenie jest.
Mikro styk działa, bo zwiera i przewodzi prąd. Ale jak to jest? mikro styk puszcza sygnał na silniczek klapy, tylko pytanie jakie napięcie? A może napięcie zabiera? Skąd te napięcie dokładnie "leci"? Z modułu centralnego?
Bo jak robiłem pomiar na stykach przy silniczku, to było ciągle napięcie ok 10V. A dalej nie rozumiem, czemu klamka nie otwiera klapy?
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
08-04-2015, 13:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2015, 13:10 przez mamwi.)
Musisz wyjąć zamek. Jak z kluczyka działa to kabloteka jest OK. Nie pamiętam dokładnie, ale na zamku chyba są dwa mikrostyki. Jeden od kluczyka, a drugi od klamki. Poszukaj zdjęcia zamka, gdzieś go tu widziałem, ale nie mogę namierzyć. Pewnie mikrostyk od klamki dokonał żywota
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 85
Liczba wątków: 12
Dołączył: Dec 2014
Reputacja:
0
Ale mikrostyk przy zwarciu przewodzi prąd, przynajmniej tak i się wydaje. Bo multimetr piszczy jak jest zwarcie... czyli działa. (chyba)
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
08-04-2015, 14:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2015, 14:54 przez mamwi.)
Ale wyjmowałeś zamek?
Niekoniecznie działa. Miałem tak z tylną wycieraczką. Styki na manetce były podpalone i dawały 10 ohm oporu. Żaróweczka świeciła, ale słabo - czyli obwód był (multimetr pewnie też by piszczał). Ale jest za duży spadek napięcia i nie działała tylna wycieraczka i spryskiwacz. Wystarczyło podczyścić styki i wszystko wróciło do normy.
Sprawdź mikrostyk żaróweczką, np. 5W od pozycyjnych, wtedy będziesz widział jak intensywnie świeci. Albo zmierz opór. Ma być zero.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 85
Liczba wątków: 12
Dołączył: Dec 2014
Reputacja:
0
Ok... jest dobry pomysł... sprawdzę
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Tak tak, kiedyś ktoś chyba na elektroda.pl napisał mi, że sprawdzeń w samochodzie najlepiej dokonywać żaróweczką. Wtedy widać co się dzieje. Jak masz spadek napięcia to ona się tli.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
08-04-2015, 20:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2015, 20:50 przez mamwi.)
A jednak dobrze pamiętałem, że są dwa włączniki
Sprawdzaj ten od klamki, albo coś się stało z blaszką, albo styki wysmażone.
Andrew, jemu nie działa sama klamka.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Niech go sprawdzi. Czasem pomaga podgięcie tej blaszki na styczniku.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM