04-06-2014, 23:16
Czujnik ma skale co 0,1.
Przydaje się czasami żeby zobaczyć "jak ładuje turbo", ale głównie do założyłem "w razie czego". Żeby móc skontrolować doładowanie ( lub jego brak ) i móc w miarę szybko zareagować jak by było coś nie tak.
W sumie tak że mi coś pomógł bardziej, to zdarzyło się całkiem niedawno jak jechałem kawałek autostradą a potem normalną drogą szybkiego ruchu ( w sumie 8 km do celu ) i nagle usłyszałem "gwizd / świst" jak dawałem więcej gazu, tzn jak turbo bardziej dmuchało.
Już w głowie scenariusze czy turbo odleciało, czy gdzieś rura strzeliła czy może IC się rozleciał bo podcieka. Normalnie bym się zatrzymał na drodze i grzebał pod maską a w tej sytuacji jadę spokojnie bo patrzę że turbo ładuje jak trzeba widzę że nie ma niedoładowania = nie odleci ...
Potem jak zajechałem okazało się że wąż za filtrem powietrza się w części zsunął i to tyle
Jednak zdaję sobie sprawę że to swojego rodzaju bajer i nie ma dużo większego zastosowania szczeg. w takim silniku z taką mocą.
Przydaje się czasami żeby zobaczyć "jak ładuje turbo", ale głównie do założyłem "w razie czego". Żeby móc skontrolować doładowanie ( lub jego brak ) i móc w miarę szybko zareagować jak by było coś nie tak.
W sumie tak że mi coś pomógł bardziej, to zdarzyło się całkiem niedawno jak jechałem kawałek autostradą a potem normalną drogą szybkiego ruchu ( w sumie 8 km do celu ) i nagle usłyszałem "gwizd / świst" jak dawałem więcej gazu, tzn jak turbo bardziej dmuchało.
Już w głowie scenariusze czy turbo odleciało, czy gdzieś rura strzeliła czy może IC się rozleciał bo podcieka. Normalnie bym się zatrzymał na drodze i grzebał pod maską a w tej sytuacji jadę spokojnie bo patrzę że turbo ładuje jak trzeba widzę że nie ma niedoładowania = nie odleci ...
Potem jak zajechałem okazało się że wąż za filtrem powietrza się w części zsunął i to tyle
Jednak zdaję sobie sprawę że to swojego rodzaju bajer i nie ma dużo większego zastosowania szczeg. w takim silniku z taką mocą.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm