Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Reset licznika AdBlue
|
28-05-2015, 15:35
Post: #1
|
|||
|
|||
Reset licznika AdBlue
Szanowni.
W Seat Alhambra, 2010 (nowy), z silnikiem CFFA (100kw) mam problemy z AdBlue. Najprawdopodobniej z czujnikiem NOX (opisane w innym wątku). Efektem tego problemu jest komunikat z licznik kilometrów odliczający do braku możliwości odpalenia silnika. Obecnie pokazuje 10km. Posiadam VCDS 12.12 i w żaden sposób nie mogę skasować tego licznika. Skasowałem błędy NOX, które pewnie wkrótce powrócą: Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CFF.clb Control Module Part Number: 03L 906 018 M HW: 03L 906 018 M Component and/or Version: R4 2,0L EDC H23 9963 Software Coding: 00190012042401080000 Work Shop Code: WSC 10900 002 1048576 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018M 003007 (VW36) VCID: 34616C929F4C05BE4F5-8061 9567 - NOx Sensor 2 Bank 1 P229F 00 [232] - Implausible Signal MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear 15733 - SCR NOx Catalyst Bank 1 P20EE 00 [101] - Efficiency too Low Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Pojawia się też problem z zaworem EGR, który powraca zazwyczaj od razu po skasowaniu (wygląda ze nie ma związku z powyższymi błędami): 4891 - EGR Valve (N18) P0403 00 [237] - Malfunction MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear W Basic Settings próbowałem bez skutku: Reset SCR lock Resseting of SCR tank level detection (btw, dolałem do pełna), SCR metering quantity test, Ale nie chce tak w ciemno klikać... Czy ktoś wie jak pozbyć się tego odliczania? Dodam, że wg. instrukcji, wystarczy na 2 minuty przekręcić kluczyk w stacyjce. Kiedyś działało, teraz niestety nie. Z góry dziękuję! PK |
|||
Reklama
|
|||
|
29-05-2015, 00:14
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Reset licznika AdBlue
Masz problem z elektrycznym EGRem. Jak podmienisz w nim cewkę sterujacą lub cały EGR to skasujesz jego błąd ci wtedy przestanie licznik odliczać.
|
|||
29-05-2015, 11:01
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Reset licznika AdBlue
Dzięki za diagnoze.
Czy taką cewkę można gdzieś kupić? A może ktoś to naprawia/regeneruje w okolicach stolicy? Moj EGR to 03l131512DQ. Piok |
|||
30-05-2015, 01:11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2015 01:18 przez Stefano.)
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Reset licznika AdBlue
Miałem kiedyś klienta z takim problemem, co miał uszkodzony EGR i to siało mu rózne błędy. Wiem że załatwił sobie sprawną używkę EGR i po jej wymanie wszysko ustąpiło. Kiedy pojawił sie znowu w innej sprawie, to pokazał mi zregenerowany ten stary EGR, w którym tylko wymienił cewkę i jest sprawny. Wizualnie był jak nowy!
Mam gdzieś telefon do tego Krzyśka, wiec jak byś mi jutro przypomniał to może ci sprzeda ten zapas co ma. Zadwoń w godz.9.00-17.00 |
|||
19-06-2015, 14:55
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Reset licznika AdBlue
Niestety, po wymianie EGR ten sam błąd powrócił. Po przejechaniu ok 10 km.
Jest mała szansa, że wymieniony zawór był walnięty, choć nie da się tego wykluczyć (używka) Czy jest coś poza zaworem, co można sprawdzić i co może powodować takie błędy? Czy jakieś adaptacje/testy/kodowanie, poza podstawową adaptacją EGR (co oczywiście zrobiłem) należy przeprowadzić po wymianie? PioK |
|||
29-06-2015, 13:45
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Reset licznika AdBlue
Witam
i udało się zozwiązać problem ? Pozdrawiam |
|||
29-06-2015, 16:57
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Reset licznika AdBlue
Cześć,
Błędy z EGR nie wyskakują, ale mało jeździłem ostatnio, wiec to jest pewnie kwestia czasu. "Check AdBlue" ciągle świeci. Jutro będę czyścił czujnik i ponownie sprawdzał efektywność systemu SCR. Jak to nie pomoże muszę kupić czujnik w ASO (2200 pln) lub zamiennik za ok 800. Na te używanych po 100-300 szkoda mi kasy. Przy okazji... Mój czujnik to 03L907807AD (wg serwisu) Na allegro sprzedają zamiennik Conti, różniące się ostaniami literkami (T, AB ...). Czy ktoś się orientuje czy te literki mówią coś o właściwościach elektronicznych czujnika czy tylko o np. długości kabla? Dzięki, P |
|||
29-06-2015, 18:07
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Reset licznika AdBlue
takich rzeczy z zamiennika sie nie kupuje. Chytry dwa razy placi.
|
|||
30-06-2015, 13:58
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Reset licznika AdBlue
to mi znajomy z vw przysłał
"8K0907807E BYŁ W PASSACIE DO II.2013 A OBECNIE JEST CAŁY CZAS W AUDI 03L907807AD JEST W PASSACIE OD III.2013 I SHARANIE OD 2011 i WG TWOJEGO VIN TO JEST TA CZĘŚĆ Tak więc to wcale nie musi być to samo. Z elektroniką trzeba być ostrożnym podobnie jak z tym co ludzie piszą w ogłoszeniach. " |
|||
06-07-2015, 15:14
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Reset licznika AdBlue
Problem komunikatu "Check AdBlue" został rozwiązany. Choć pewnie tylko komunikatu, bo spodziewam się, ze problem samego systemu SCR powróci.
Tak jak w innym wątku było sugerowane komunikat miał związek z wadliwym zaworem EGR. Po wymianie i skasowaniu błędów pozostał błąd w sekcji Readiness. W zasadzie nie był to błąd tylko status "Failed or Incomplete". Aby się tego pozbyć należy ponoć odbyć jazdę adaptacyjną (nie mam pojęcia jak to zrobić) lub po prostu pojeździć trochę w różnych warunkach. Wygląda na to, że jak wszystkie statusy Readiness zmieniły się na PASS, komunikat "Check Adblue" i straszący licznik kilometrów, po których nie będę mógł odpalić samochodu, zniknął (w moim przypadku pod serwisem ASO!). Odnośnie tego licznika... Wg. moich obserwacji działa tak: Odlicza od 2000 km w dół, jak AdBlue faktycznie się kończy (wówczas wyświetla komunikat "Add AdBlue"). Odlicza od 1050 km w dół jak jest inny problem z SCR lub systemem oczyszczania spalin (komunikat "Add AdBlue" lub "Check AdBlue"). U mnie, jak doszło do 0, automatycznie dodało się 50 km. (przez chwile straszyło na czerwono komunikatem, ze już samochodu nie odpalę - samochód, oczywiście, jechał dalej. Po kolejnym dojechaniu do 0 wystarczyło wejść w błędy sterownika silnika aby wskoczyło znowu 50km (nic nie trzeba było kasować - wystarczyło otworzyć okno Fault Codes - być może tak to działo, bo wcześniej w "Basic Settings" wielokrotnie uruchamiałem różne adaptacje SCR) Tak czy inaczej mając pod ręką VCDS i naładowanego laptopa laweta raczej nie grozi. Niestety sensor NOX nie został wymieniony (centuś ze mnie) ale wyczyszczony i przepalony wg instrukcji z internetu. Spodziewam się zatem, że problem powróci (u mnie najczęściej po ~200km w trasie) ale teraz przynajmniej wiem, że to nie koniec świata... (zresztą, 2200 pln też nie, więc jak nie pojawią się pewne zamienniki trzeba będzie dofinansować ten faszyzm samochodowy ) Kilka rzeczy, które nie zostały wyjaśnione... - po wymianie EGR (używka) w drodze z warsztatu (3km) pojawił się ten sam błąd EGR - P0403 00 [237] - Malfunction. Po skasowaniu na razie cisza. Oby to był incydent... - VCDS->Engine->Basic Settings->Check of SCR efficiency po 20 minutach kończy się komunikatem "Aborted-Safety reasons | Cancel" Wszystkim dziękuje za pomoc i sugestie, choć mam wrażenie to nie koniec przygody. piok |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Korekta licznika VAG | ostap | 48 | 41,839 |
26-04-2020 15:17 Ostatni post: kalamb |
|
wsad do licznika-help | zaba_25 | 15 | 4,783 |
13-04-2015 22:00 Ostatni post: sebgol1977 |
|
Kalibracja licznika błednie wskazuje | danielka1910 | 11 | 5,972 |
30-11-2014 00:50 Ostatni post: moherydz |