Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pompa paliwa w zbiorniku
#1
Pany od jakiegos czasu mam wrazenie ze pompa paliwa w zbiorniku zionie ducha bo jeszcze jakis czas temu pompe przy 1 rozruchu bylo slychac a juz dzis i kilka dni wczesnije szatan czasami ciezko pali trzeba dluzej krecic a i pompy juz nie slychac jakmdawniej ,i idzis odpialem waz zasilajcy w paliwo ten co idzie do filtra i z tego wlasnie weza ta ropka lecia tak jakos nie za szybko tak jak by z weza ogrodowego woda ,albo nawet slabiej ,probowalem palcem zatkac ten waz i zobaczyc czy cos pojdzie to nawet na palcu nie poczulem zadnego cisnienia ,i czy takie objaw to juz nie wroza czasme konca zywota pompy ,bo chyba powinna tam byc cisnienie troche wieksze niz w wezu ogrodowym :-)
Odpowiedz




#2
Do sprawdzenia potrzebne są dwie osoby. Jedna przekręca zapłon, a druga obserwuje czy leci paliwo. Ponieważ pompka w zbiorniku nie wytwarza ciśnienia, a tylko zaopatruje układ w paliwo i to tylko przez kilka sekund po przekręceniu kluczyka dlatego trzeba tę czynnoś' oowtórzyć kilkakrotnie. Od ciśnienia jest pompka vacum i pompowtryski.
Za pompkę w zbiorniku jest odpowiedzialny przekaźnik chyba 93. Dobrze nie pamiętsm numeru, ale to ten w dolnym panelu z przekaźnikami na górze po środku. Wyraźnie go słychać po przekręceniu kluczuka.
Jskby co, to do pompki w zbiorniku dostaniesz się przez okienko, które znajduje się pod prawym fotelem pasażera drugiego rzędu.
Odpowiedz
#3
Cześć wszystkim! To mój pierwszy post Smile

Posiadam Seata Alhambrę z 2007r z silnikiem 2.0 TDI BRT 140 KM.
Kilka dni temu doszło do awarii, mianowicie podczas jazdy silnik zaczął szarpać przy dodawaniu gazu, jakby przerywać i dławić się aż w końcu zgasł. Próbowałem go uruchomić ale za każdym razem po zapaleniu bardzo ciężko i nierówno pracował, osiągał max 500 obr/min i po kilku sekundach gasł.
Znajomy mechanik podpiął komputer do samochodu ale poza błędem z zaworem EGR nic nie znalazł. Błąd wykasował, ale nic to nie zmieniło. Po kilku próbach uruchomienia silnika doszliśmy do wniosku, że coś jest nie tak z układem paliwowym. Mechanik sprawdził przewód paliwa doprowadzający ropę ze zbiornika do filtra i stwierdził że ciśnienie jest za słabe. Po przekręceniu kluczyka ropa leci, ale słabym ciurkiem zamiast mocnego siknięcia.

Wniosek taki że albo gdzieś jest coś zatkane albo pompa w zbiorniku kończy żywot. Wyciągnąłem dzisiaj pompę ze zbiornika i rozebrałem, ale wizualnie nie ma si e do czego przeczepić, nie ma nigdzie brudu który mógłby zatkać sitko czy przewody.

Zostaje więc wymiana i tu mam problem. Nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedniej pompy z całą obudową. Przeglądałem różne strony i jest wiele pomp które pasują do podobnych silników TDI o tej samej pojemności i mocy (np. VW Passat itp) ale nie mam pewności czy do mojego samochodu też będą pasować. Jest całe mnóstwo samych wkładów pompy do tej obudowy, ale niestety nie potrafię tego wkładu wymontować Sad

Mam nadzieję że ktoś mi pomoże, bo mieszkam w Szwajcarii i póki co nie chcę oddawać samochodu do mechanika ze względu na astronomiczne koszty naprawy...
Odpowiedz
#4
Pompka w zbiorniku nie daje dużego ciśnienia. W dodatku działa krótko do 5 sek. Ma za zadanie wytworzenie ciśnienia wstępnego, żeby pompa tandemowa mogła sobie spokojnie zassać paliwo. Innych błędów nie było? A jak pompowtryski i dawki?
Odpowiedz
#5
Zeby nei rozbierac za duzo to ja bym na poczatku dmuchnal w wezyk od strony filtra paliwa. juz tak robilem jak sie cos tam przytkalo i skutkiem tego bylo to ze sie odtykalo i juz normalnie pompka elektryczna dawala paliwo. Jesli ktos chce sie baweic to wymienic pompke nawet z koszem na np uzywke od 1.9 tdi PD i nei bedzie problemu. Pelno teog jest w sumie za gorsze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
(05-07-2015, 07:37)dmusek napisał(a): Pompka w zbiorniku nie daje dużego ciśnienia. W dodatku działa krótko do 5 sek. Ma za zadanie wytworzenie ciśnienia wstępnego, żeby pompa tandemowa mogła sobie spokojnie zassać paliwo. Innych błędów nie było? A jak pompowtryski i dawki?

Innych błędów nie było, danych z pompowtrysków też nie, bo silnik działa zbyt krótko (dosłownie kilka sekund) i komputer nie zdąży nawet zebrać danych. Dodam, że zrobiliśmy mały test i kilkukrotnie przekręcałem kluczyk do pozycji zapłonu żeby pompka paliwa podała "naładowała" więcej paliwa do filtra i wtedy silnik działał jakby troszkę dłużej i przez chwilę nawet równo, ale to są dosłownie sekundy i potem znowu gaśnie :/

(05-07-2015, 09:13)wesol napisał(a): Zeby nei rozbierac za duzo to ja bym na poczatku dmuchnal w wezyk od strony filtra paliwa. juz tak robilem jak sie cos tam przytkalo i skutkiem tego bylo to ze sie odtykalo i juz normalnie pompka elektryczna dawala paliwo. Jesli ktos chce sie baweic to wymienic pompke nawet z koszem na np uzywke od 1.9 tdi PD i nei bedzie problemu. Pelno tego jest w sumie za gorsze.

Na 1.9 TDI nie patrzyłem. Jest tylko jedna wersja tego silnika czy tak jak 2.0 TDI - kilkanaście? A co z 2.0 TDI 140KM np z Passata albo innych aut?
Odpowiedz




#7
Nie ma znaczenia czy 1.9 czy 2.0. Z passka czy innych to bedzie inny uklad plywaka i zle wskazania na szafie. Bierz jak cos od sga 1.9 i po sprawie. To jest tylko pompka podajaca. Ma tylko dostarczyc paliwo do silnika do pompy tandemowej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
A co oznacza "sga"? Sorry ale jestem nowy i nie do końca łapię wszystkie skróty Confused

Takie coś znalazłem:
http://allegro.pl/pompa-paliwa-sharan-al...72711.html

Nada się?
Odpowiedz
#9
(05-07-2015, 11:04)bananmac napisał(a): A co oznacza "sga"?

SGA = Sharan - Galaxy - Alhambra = SAG czasami = "trojaczki"

Taka tu nomenklatura jest w użyciu Smile
Powodzenia w naprawie!
Odpowiedz
#10
(05-07-2015, 11:04)bananmac napisał(a): A co oznacza "sga"? Sorry ale jestem nowy i nie do końca łapię wszystkie skróty Confused

Takie coś znalazłem:
http://allegro.pl/pompa-paliwa-sharan-al...72711.html

Nada się?
Tak bedzie pasować, mogę ci za takie same pieniądze sprzedać z gwarancją.

Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [AUY] Po wymianie filtra paliwa auto gaśnie. PILNE karoldg 26 7,809 20-02-2023, 12:06
Ostatni post: cezio
  sharan 2.0 TDI BRT- naprawa/uszkodzona pompa oleju andrz6 26 29,000 30-01-2023, 12:04
Ostatni post: wesol
  Pompa vacum krzychu2020 2 1,008 08-11-2021, 00:22
Ostatni post: krzychu2020
  Pompa paliwa w baku 1,9 TDI ASZ Tomek Westfalia 10 6,987 08-09-2021, 17:00
Ostatni post: wesol
  Problemy po wymianie filtra paliwa fotofloresy 3 1,354 19-03-2021, 15:31
Ostatni post: wesol
  Filtr paliwa z 1z do auy? DDiablo 13 3,297 26-01-2021, 17:00
Ostatni post: DDiablo
  pompa wtryskowa siderski1 60 25,019 05-05-2019, 18:22
Ostatni post: wesz82
  Pompa wody w Sharanie Adrian1974 13 6,325 26-05-2017, 09:04
Ostatni post: DuczekiOsia
  Ogrzewacz filtra paliwa Grześ K. 6 2,101 04-11-2016, 15:28
Ostatni post: Bino
  Wyciek paliwa tomasik1 7 2,380 27-04-2016, 01:02
Ostatni post: tomasik1

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości