Liczba postów: 46
Liczba wątków: 16
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Sharan mk1 1.9 tdi afn. kilka dni temu miałem wyciąganą sprężarkę klimy i od wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki w liczniku, tj. zapalają się kontrolki ręcznego i abs-u, przestają działać wskaźniki temp. obrotomierz i prędkościomierz, co jakiś czas krótko zadziałają. zauważyłem, że regulując siłę nawiewu klimatronikiem licznik raz działa, a raz przestaje (na najniższych obrotach działa). Gdzie można szukać problemu, kiepska masa (???), czy Vag coś pokaże?
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 16
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Zauważyłem, że zegary zaczynają "skakać" jak jest jakieś obciążenie elektryczne tj. opuszczałem szyby i jak doszły do dołu to zegary zaczęły skakać i świecić się kontrolki.
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 16
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Winowajcą prawdopodobnie jest alternator, pokazywał prąd ładowania ponad 15V, mam nadzieję, ze to tylko regulator (który był zresztą wymieniany 4 miesiące temu). Przy okazji zapytam , czy alternatory hitachi są lepsze od Boscha?
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Czy ja wiem? Ja ma Boscha (120), zimą obskakuje dwa akumulatory, działa bez problemu. O Hitachi to powiem szczerze że nie słyszałem
A regulator mógł paść, akurat miałeś pecha że stało się to jednocześnie z rozbieraniem kompresora. To tzw złośliwość rzeczy martwych.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
hitachi mama w golfie i jakos tez daje rade. W sharanie mam boscha i te sa bardziej rozpowszechnione mimo to . Jeszcze valeo robil altki. Wszystkie te altki byly w miare dobre. boscha maja opinie wg mnie nie do zaorania ale podłóg tych co sa w oplu np denso. Te to siadaja kazdej zimy w opelkach a ten sam silnik tylko w saabie mial juz boscha i sie nie psuły. Chesz to mam altek na sprzedanie 220 amperowy to taki to ci napewno nie siadzie. Zreszta regulator jest w wieksozci altków taki sam bo on steruje wypelnieniem pola magnetycznego wirnika a to z kolei steruje napieciem na stojanie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Programowo nic tu nie zdziałasz trzeba poszukać poluzowaniej wtyczki, ciągłości kabli, przetarć (zwarcie) i ewentualnie lutów na płycie zegarów.
Liczba postów: 35
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2018
Reputacja:
0
Dzięki za info, szukałem dzisiaj licznika lecz niestety nie udało mi się znaleźć żadnego z jedną wtyczką, może będą mieli coś za parę dni i wtedy se sprawdzę czy zegary działają, nowszych modeli do wyboru do koloru. Grzebać teraz za bardzo nie mogę bo nie mam auta zastępczego a jutro lecę do pracy a pracuję po 12h ale za kilka dni znowu mam wolne no chyba że coś w pracy mi się uda zajrzeć
Liczba postów: 35
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2018
Reputacja:
0
Pogoda dopisała i udało mi się rozwiązać problem który był tak banalny że aż mi głupio ponieważ przyczyną problemów był kabelek masowy który jest przykręcony w okolicy filtr oleju był naderwany. Dziękuję