Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pasek wielo-rowkowy sharan 1,9 tdi 2002roku
#1
Witam
Mam problem z paskiem wielo-rowkowym;według książki powinien być pasek 1195 ale napinacz mi klekocze(jest nowy po wymianie) a jak skręcam na wolnych obrotach piszczy pasek bo pompa wspomagania daje mu opór.Nie wiem jaka może być przyczyna czy ktoś włożył może jakąś mniejszą rolkę od czegoś czy coś innego. Pomóżcie bo mnie to już irytuje. Wie ktoś gdzie poszukać wymiary rolek alternatora,klimy,pompy wspomagania no i koło na silniku.
Proszę o jakąś pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam Leszek
Odpowiedz




#2
Sprawdz sprzegielko alternatora oraz stan kol chodzi glowinei o rowki w kolach bo lubi tam czasami nalazic syfu, piasku itp. Mozna to poprawicnawet brzeszczotem odpowiednio spreparowanym. Sam pasek owszem mozna tez przesmarowac kawalkiem smoly co zawsze zalecam profilaktycznie robic.
moze zrob jakies fotki i pomierz te kola jak chesz ale nie sadze by ktos tam cos mieszal.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Rolki są czyste sprzęgiełko alternatora ok mi sie wydaje że po prostu pasek jest za długi albo jakaś rolka za mała naciągacz jest w pozycji jakby pasek był do wymiany ale jest nowy
    oto fotka napinacza czerwona to gdzie obecnie jest a zielona gdzie teoretycznie powinien być ogranicznik napinacza
Odpowiedz
#4
umnie podobnie jest. To chyba nie tu lezy problem. Jelsi sie slizga to albo rowki w pasku lub rowki w rokach sa zasyfione albo moze cos tlustego trafilo na pasek- jakies drobiny oleju czy cos. Ja mam nieco przesmarowane smola i trzyma jak szalony. Chyba ze masz jakis defekt na pompie wspomagania i daje duzy opor albo na altku albo na kompresorze klimy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
dobra zajade do szpeców zobacze co oni na to ale dzięki za sugestie jak co napisze co z tym wyszło
Odpowiedz
#6
Jakiej firmy kupiłeś ten pasek? Mi kiedyś w sklepie wcisnęli firmy dongil super star, od początku piszczał po włączeniu klimy. W porównaniu do starego paska był o 2mm chudszy.
ALHAMBRA Sport 1.9 TDI AUY
Odpowiedz




#7
Mi napinacz ostro hałasował, a piszczało przy obciążeniu i przy max skręcie. Wymieniłem napinacz to przestało hałasować, ale dalej czasami piszczało, myślałem, że walnięte sprzęgiełko alternatora, ale wymieniłem pasek (tamten pasek był prawie nowy bo poprzedni właściciel wymieniał) zmieniłem na Contitech i wszystko jest w porządku.
Odpowiedz
#8
Zobaczę jeszcze z tymi paskami zamówię kilka sztuk i zobaczę czy jest jakaś różnica w długości i grubości i wezmę najwyżej najgrubszy i najkrótszy
Podziękował jadę zamówić paski
Odpowiedz
#9
Nie zamawiaj kilku sztuk bo po co będziesz za nie płacił, zamów Contitech i powinno być ok.
Odpowiedz
#10
Płacić nie będę zamówiłem 4 szt i jutro zobacze jaki wybiore i czy zdał egzamin
Do jutra
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AFN - Pasek alternatora/wielorowkowy mamwi 29 10,060 13-05-2020, 10:43
Ostatni post: warga23
  Piszczący pasek wielorowkowy tdgums 24 6,521 20-08-2019, 18:44
Ostatni post: moherydz
  Zerwany/uszkodzony pasek rozrządu Klaudek 36 14,085 22-04-2018, 22:11
Ostatni post: tolus24

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości