Liczba postów: 50
Liczba wątków: 5
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Witam, ostatnio zauważyłem coś niepokojącego ( co wcześniej przed wymianą UPG się nie działo ). Otóż podczas postoju na światłach po ok 20 sek delikatnie spadały obroty ( falowały ) silnika na 700 - 800 obr oraz spadało napięcie akumulatora ( też lekko falowała wskazówka ). Ponadto, w tym samym momencie w okolicy bezpieczników słychać jakby jakieś zwarcie ( skrzenie). Jednak gdy ruszę wszystko jest wraca do normy
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
kolego a co twój problem ma wspólnego z klimatyzacją???
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 50
Liczba wątków: 5
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
10-08-2015, 12:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-08-2015, 13:19 przez redpoint.)
Mój błąd. Możliwe, że wstawiłem w zły dział. A klimatyzacją ma to , że jak ją wyłaczę problemu nie występuje ? Jeżeli istnieje taka możliwość to proszę o przeniesienie tematu do właściwego działu.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
wcześniej nic nie pisałeś że dzieje się to przy włączonej klimie
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 470
Liczba wątków: 22
Dołączył: Apr 2016
Reputacja:
0
taki tytuł bo nie mogę tego nazwać falowaniem obrotów gdyż tego nie widać.
Otóż przy spokojnej jeździe bieg 4, 5, lub 6 i utrzymywaniu stałej prędkości odczuwam lekkie falowanie mocy o częstotliwości tak pomiędzy pół sekundy a sekundą. Pasażerowie tego nie czują, na obrotomierzu tez nie widać ale ewidentnie vos jest co sie zapewne pogłębi. VAG brak błędów, statyka taka jak rok temu wszystko w normie, spalanie bez zmian.
Efekt jest taki jakby cyklicznie samochód dostawał lekkie podmuchy wiatru w przód. Nie odczuwam tego na oedale gazu. Zrobiłem test i gdy było to odczuwalne włączyłem tempomat... mikrofalowanie ustało. Dynamiki chyba nie ma sensu, bo tu chodzi o spokojną jazdę ze stałą prędkością. Chyba że właśnie wtedy zrobic test.
Cos czytałem, ze takie cuda moze wyprawiać awaria jakiegoś czujnika prędkości obrotowej silnika.
Macie jakieś pomysły...
ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Jeśli tempomat nie wykazuje "objawów" to szukałbym w pedale przyspieszenia. To potencjometr który ulega zużyciu i może podawać inne wartości do sterownika.
Liczba postów: 470
Liczba wątków: 22
Dołączył: Apr 2016
Reputacja:
0
(31-07-2017, 09:30)kalamb napisał(a): Jeśli tempomat nie wykazuje "objawów" to szukałbym w pedale przyspieszenia. To potencjometr który ulega zużyciu i może podawać inne wartości do sterownika. oglądając zdjęcia tych potencjometrow odnoszę wrażenie, ze są one rozbieralne? Czy ktos to juz ćwiczył? moze to prosta kintrukcja, ktora wymaga oczyszczenia?
ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Wyglada na rozbieralny ale nigdy tego nie robiłem. Zazwyczaj z czasem wytarciu ulega element rezystancyjny (ścieżka grafitowa) niewiele da się z tym zrobić poza wymianą. Używki między 50-70 zł. Do automatu i manualna są różne. Trzy śruby przełożenie wtyczki i tyle. Możesz zrobić diagnostykę kompem czy potencjometr nie sadzi błędów
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Czasami wystarczy tylko te suwajace nozki przesunac lekko w bok by w innym miejscu rezystora szuraly i mamy ten potencjometr jak nowy. Tak robilem w potencjometrach polozenia przepustnicy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 470
Liczba wątków: 22
Dołączył: Apr 2016
Reputacja:
0
(31-07-2017, 19:47)wesol napisał(a): Czasami wystarczy tylko te suwajace nozki przesunac lekko w bok by w innym miejscu rezystora szuraly i mamy ten potencjometr jak nowy. Tak robilem w potencjometrach polozenia przepustnicy.
Ooo miód na serce! i w sumie mam nadzieję, że to to bo jak poczytalrm w necie podobne objawy to i dwumasa. może być i wtryski, i podcisbienia, turbawka..... echhhh oby tylko to suwadło.
Zdecydowalem, ze zrobię jeszcze dynamikę ale dodatkowo dynamikę jak to sie dzieje przez minutę, moze cos pokaże.
ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm
|