Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik 2.8 nierówna praca/wolne obroty/trzęsienie/gaśnięcie
#1
dzień dobry . Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość . Mam problem z moim autem które kupiłem tydzień temu jako uszkodzone . Nie równa praca na niskich obrotach , gaśnięcie , drgania be róznicy czy na biegu czy na luzie . Przy dodawaniu gazu była poprawa . SEat alhambra 2001 r 2.8 vr6 . Auto kupiłem jako uszkodzone po podłączeniu pod komputer pokazywał błedy czujników wałka rozrządu i wyskakujący zapłon na różnych cylindrach nie było reguły . Sprawdziliśmy wszystko Cewki , przełożyliśmy z forda z tym samym silnikiem rózne kombinacje nic nie dały . nowe oryginalne świece nie pomogły , czyujniki wałków rozrządu są ok pomieniane z innego auta . wszystkie wiązki sprawdzone od a do z . Dodam żę auto ma instalacje gazową chociaż nie ma róznicy czy pracuje na benzynie czy na gazie jest tak samo. sprawdiliśmy koło dwumasowe jest ok . rozebraliśmy rozrząd i okazało się że podwójne koło zębate ma ułamane dwa zeby i jeden nastawnik jest żle ustawiony . Więc wymieniliśmy rozrząd kompletnie wszystko ustawione jest w 100 procentach dobrze . Po pierwszym odpalenie szok wyrażna poprawa silnik pracuje równo . Na drugi dzień- dzisiaj wszystko jest tak samo jak przed rozebraniem tylko komputer nie pokazuje żądnych błędów po skasowaniu . Proszę o jakieś rady , pomysły bo nie mam pojęcia co to możę być
Odpowiedz




#2
Witam
Jeśli to nie jest problem mechanicy ( coś się urwało / źle dokręcone itp )
to powinno wystarczyć zresetowanie sterownik silnika - ECU ( pamięta stare nastawy rozrządu)
kiedyś już o tym pisałem na tym forum , a co zrobić - to jest opisane pod tym linkiem

http://wiki.the-corrado.net/vr6_ecu_rese...edure.html

Pozdrawiam
Odpowiedz
#3
jeszcze reset nie został wykonany . Ale problem jest interesujący po złożeniu silnika przy pierwszym odpaleniu silnik pracował wzorowo brak błędów . Na następny dzień przy kolejnym uruchomieniu silnik pracował znowu tak samo jak przed wymianianą rozrządu . Wyjeliśmy elektrozawory sterującu regulacją wałka rozrządu jeden wyglada na dobry drugi natomiast od strony kolektora ssącego ma jakieś w sobie paprochy jakby kawałek siatki stalowej malutki paproch który cięzko wyjąć . Czy jest możliwe że zawór jest uszkodzony, zatkany ? Druga sprawa Regulator wałka rozrządu chodzi o wiele lużniej mam o wiele mniejszy opór przy poruszaniu niż ten drugi powinno tak byc czy istnieje mozliwosc ze jest juz wyrobiony jak to sprawdzic ?
Odpowiedz
#4
chyba pisalem gdzies ze majtrowalem w viki C jakis czas temu w silniku 1.8XER i ten badziew ma tez zmienne fazy rozrzadu i sa dwa przestawiacze na walek ssacy i wydechowy. Rozebralem te ustrojstowo, przemylem i bylo dobrze a po tygodniu powtórka. Sitka na tych zaworkach na życzneie wlasciciela usunąłem. Potemjeszcze raz rozbieralem te przestawiacze i podajac napiecie na ten przestawiacz on sie otwiera i sie okazalo ze byly paprochy. Wyczyscilem i autko smiga jak zloto.
Osobisice nei sadze by jakeis tam resetowanie mialo cos pomagac bo ECM caly czas prowadzi wszelkie zmiany czyli z etak powiem obserwuje co sie dzieje z silnikiem. Przy takiej robocie jak kolega tu wykonal to nei sadze by akumulator nie byl odpinany czyli taki reset jakby nie bylo byl wykonany. Wykoac zawsze mozna a nóż widelec pomoże bo ani to nie kosztuje nic ani nie jest to jakies mega trudne.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
dalej walczymy z alhambrą po wymianie elektrzaworu od strony kolektora ssącego i tego też regulatora sterującego zmiennymi fazami rozrządu . Pierwsze uruchomienie wzorowo . Następne to samo co wcześniej aczkolwiek silnik pracuje o wiele lepiej . Po pierwsze nie gasnie na niskich obrotach chociaż jeszcze obroty falują . Przy dodaniu gazu silnik zaczyna się stabilizować pacuje bardzo ładnie ale przy zejściu na niskie obroty 700-900 wyskakuje błąd synchronizacji . sprawdzane setki razu za kazdym razem to samo ładna praca po puszczeniu gazu błąd synchronizacji elekrozaworu wałka ssącego . Nie sprawdziłiśmy tylko jeszcze pompu oleju możże w niej tkwi problem .
Czy przeprowadzenie takiego resetu ecu gdzieś komuś pomógl a przynajmniej nie zaszkodził . A może ktoś wypowie się na ten temat ?
Odpowiedz
#6
Jak majstrowales przy silniku to akumulator odpinales czy nie odpinales??
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
odpinałem za każdym razem a do czego zmierzasz ?
Odpowiedz
#8
No to za kazdym razem robiles ten reset ecu wiec nie tu lezy problem. Sprawdzaj cisnienia bo juz bylo na forum z ektos tam sprawdzal i byly zaledwie niewielkie roznice a to bylo przyczyna tez podobnych problemow.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Niestety ale samo odpięcie akumulatora w tym akurat sterowniku ME.7.1 wcale nie resetuje zapamiętanych starych ustawień rozrządu
a jedynie kasuje błędy w pamięci , wartości sondy itp - przerabiałem to na swoim sharanie oraz w innych autach z tym samym sterownikiem , po wymianie / naprawie rozrządu często są objawy nierównej pracy itp i aby zresetować ECU do ustawień fabrycznych rozrządu muszą być spełnione warunki które są opisane w tym linku który wcześniej podałem i można to zrobić na dwa sposoby.
Pozdrawiam

Odpowiedz
#10
Ok ale jest jeden zasadniczy problem ktory mnie irytuje po zlozeniu samochodu i odpaleniu jest super zero bledow silnik chodzi rowno drugie odpalenie znowu to samo nie rowna pracs itd. Zdarzylo sie to juz trzeci raz . Ma to jakis zwiazek co o tym myslicie ...
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kuleją obroty 2.0 ady madargostyn 1 285 09-03-2024, 17:02
Ostatni post: madargostyn
  Nierówna praca silnika na autostradzie i mleko na bagnecie macino1987 3 1,528 05-09-2021, 19:45
Ostatni post: macino1987
  Specyficzna praca VR6 Marcel B. 2 986 30-06-2021, 16:58
Ostatni post: Marcel B.
  Moduł zapłonu/cewka - silnik 4cyl. iv7 23 6,423 12-05-2021, 14:02
Ostatni post: grzeczny_52
  Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy macino1987 14 5,737 23-04-2019, 14:10
Ostatni post: macino1987
  Sharan 2.0 115KM 8V oznaczenie ATM jaki silnik wstawić krystian503394 11 16,378 04-01-2019, 00:20
Ostatni post: prezesdjserwis
  Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie corrado_m8 77 26,283 17-09-2018, 18:01
Ostatni post: tolus24
  Sharan nie wchodzi na obroty w korkach Malkow 0 775 14-04-2018, 21:45
Ostatni post: Malkow
  Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie spadają do 950 sq9nkf 15 11,107 08-01-2018, 17:24
Ostatni post: ashashi
  Sharan 2.0 Konwerter ciśnienia problem z pracą silnika Kowalik_TM 4 2,416 24-06-2017, 18:34
Ostatni post: Kowalik_TM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości