Liczba postów: 24
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
Jeśli to nie jest po prostu bardzo niski stan oleju(sprawdz na początek) to może być tak jak ja kiedyś miałem. Zmieniłem w a3 olej w skrzyni. Kolega polecił mi jakiś tani za 25zł/litr albo nawet taniej. Zmieniłem bo auto miało 160 000 i doszedłem do wniosku ze może warto choć producent nie przewiduje wymiany oleju w manualnej skrzyni ( w tym modelu). Było tak jak u ciebie, jak auto zimne to tragedia, biegi wchodziły jak w starej ciężarówce. Zmiana oleju na lepszy i niestety dużo droższy przyniosła rozwiązanie problemu. Zalej taki olej jaki zaleca producent. Jak nie wiesz jaki to w dobrym sklepie motoryzacyjnym Ci powiedzą. Może być tak że będzie drogi 80-100zł/litr ale nie wchodzi go na szczęście dożo (ile ?? to też powiedzą Ci w sklepie). Pozdrawiam
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ja tak miałem ze na zimnym to dwumas mi tak robił. Wbijanie biegów to normalnie młotkiem prawie ze. Jak robiłem bieg i dopiero odpalalem na sprzegle to spoko było.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 24
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
Jeśli by to był dwumas to zagrzanie sinika nic by nie dawało. Ostatnio miałem takiego sharana okazje kupić (116ps 2004r) i "turecki"twierdził że to wysprzęglik bo wystarczyło odpalić auto na sprzęgle i było ok ( z wbitym biegiem). Tylko że przy dłuższej jeździe wychodziły inne niedomagania : czasami nie było sprzęgła, przy ruszaniu sprzęgło szarpało itd. Po rozebraniu okazało się że sprzegło w stanie agonalnym (zablokowany dwumas że był problem go odkręcić), docisk pęknięty, tarcza 4-5 mm. Przez to ze ktoś tak długo jeździł to jeszcze prawa półoś była do wymiany (cała). U kolegi "wróże" raczej niski stan oleju lub jego kiepską jakość.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
No jak nie dawalo jak testowalem u siebie tyle razy wlasnie. Tryz razy zwalalem skrzynie i dwumasy podmienialem. Wzystko jest na forum opisane. Dwumas w zyciu wymienilem tyle co olejow chyba. Ostatecznei zalozylem jednomas u siebie i problemow brak. Generalnei jednomas ale w 5 biegowych tdi tez pare zalozylem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Witam-a może siada Ci pompka pod pedałem sprzęgła-nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia i wysprzęglik za mało wyciska słoneczko tarczy- co prawda mam inny silnik -AFN ale w moim to można zobaczyć na postoju jak pracuje wysprzęglik-sciagasz taką gumę na górze wysprzeglika -tam gdzie jest odpowietrznik sprzęgła-świecisz w dziurę i tam dokładnie widać jak pracuje wysprzęglik-w tym czasie oczywiście druga osoba naciska na pedał sprzęgła. W moim przypadku wysprzęglik wyciska "słoneczko" docisku na 12 mm.