Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
14-11-2015, 15:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2015, 17:49 przez wesol.)
witam wszystkich otóż jestem posiadaczem alhambry z 99roku silnikiem 1.9afn i złego słowa o nim powiedzieć nie mogę nigdy mnie nie zawiódł czy lato czy zima dzielnie przemierzał kilometry lecz lata lecą i na seaciku zaczęła pojawiać się ruda,postanowiłem zmienić na nowszego.Po kilku miesiącach oczekiwań koleżanka kuzynki która mieszka w de zadzwoniła z informacją że zajechała swojego seata i jest do sprzedania ani chwili się nie zastanawiałem wyposażenie bardzo dobre rocznik 2008 no i silnik 2.0 BRE zatarty po przebiegu ledwo 100tkm.
Teraz mój problem czy jest możliwość włożenia do tej budy starego AFNa?pewnie inne łapy mocowania?ogólnie rzeźba.czy tylko silniki z tej samej wersji po lifcie 116 lub 131ps jakie jeszcze będą potrzebne części elektryka komputer wiązka??czy skrzynia jaką posiadam bedzie pasowała do takiego silnika?
Nie bardzo chce się bawić w naprawy lub wymianę na saki sam szmelc jak BRE czy tym podobne bo sporo z tym problemów chyba że będzie to nie uniknione.
Proszę o wszelkie rady podpowiedzi co w tym przypadku byłoby najlepszym najkorzystniejszym rozwiązaniem.
I czy ktoś ma sprawdzony warsztat by mógł dokonać przeszczepu.pozdrawiam
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Chyba sobie głowy nie zawracaj jeszcze jak masz to komuś dawać to raczej na tym nie wyjdziesz.Juz duzo lepiej zrobic lub przełożyć silnik o tym samy kodzie i tyle jak chcesz sobie wymienic na nowsze.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
14-11-2015, 21:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2015, 21:05 przez wesol.)
napewno to BRE a nie BRT lub BVH?? Generlanie wszystko sie da zrobic tylko kwestia kasy. Turbo na 100% tez odlecialo przy tym Takze do wymiany jaknic. Ciort wie co z DPF ale pewnie tez troszke dostal po tyłku. Przelozyc sie da Tylko nei pamietam czy czasem pryz przekladce na 1.9 nie bedzie trzeba przerzucic poza instalacj, kompem tez nawet czujnikow na wale bo jesli mnie pamiec nie myli to 2.0 maja na innym systemie odczytu predkosci obrotowej. Ja jesli mial bym przekladc to bym zapodal jakis silnik z golfa 4 leona itp czyli ASV 110 kony albo ALH 90 konny. Najlepsza podstawa do modów.
Przekladka na taki jak byl to koszt pewnie cos kolo 6000 gdzies.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
14-11-2015, 23:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2015, 23:30 przez wesol.)
Ale czego oczekujesz. Ze wyciagasz i wkaldasz i po zawodach?? I tak bedzie trzeba kombinowac i tak. I tak nie podejdzie obsluga Immo czy inne rzeczy. Poduszka mocujaca silnii to pikuś ile to wyciac kawal blachy i cos wspawac?? To jakiś wielki problem. Jesli sam to robisz to nie ma problemu albo masz tydzien wolnego albo robisz po godzinach 3 tygodnie.
A i kuknij na wlepke w bagazniku badz na naklejke na oslonie paska rozrzadu jaki masz silnik.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 160
Liczba wątków: 4
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
0
Znajomy robił podobnego swapa w mesiu dużo rzeczy niestety nie działało inny komputer .
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
sam bym nie robił bo znikoma moja wiedza i umiejętności zleciłbym to jakiemuś dobremu mechanikowi,ale racja nie jest tak że wyciągnąć z jednego włożyć do drugiego skrzynia,półośki,układ chłodzenia,klima,elektryka, wspomaganie trzeba by przeszczepić
wszystko jest to mnóstwo roboty nie jednokrotnie kombinowanie złączanie spawanie hmmm chyba że 1.9 z po lifta asz130 czy auy116 całego anglika i przekładka wszystkiego
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
To tanie tez nie bedzie az tak. Ile taki Caly swap kosztuje?? Pamietajmy ze szukamy caly czas silnik z glowica, pompkami walkiem rozrzadu, turbo wszelkie rury itp sprawy, kabloteka cala plus komputer tez. Powiedzmy ze immo wylaczy ci ktos albo doprogramuje. Ciekawe czy nie bylo jakis roznic w instalacji jeszcze w samej budzie bo jak wiemy jakies tam lekkie zmiany zazwyczja nastepuja i czy tu to bedie mialo znaczenie czyli jak to sie mowi male problemiki moga wyjsc jeszcze.
Nie wiem ile taki swap z angola kosztuje ale watpie by ktos calosc sprzedal tanio. Osobno sprzeda pompki gdies za 800 zl powiedzmy, turbo za 400 slupek pewnie z kafla jak nic, kablotek ai komp to gdzies 100-200 zl plus moze jakeis weze i inne rzeczy beda gratis. Tylko zebys potemnei zostal z reka w nocniku jak cos nie bedzie sie dawalo ogarnac. Tu nie jest potrzebny byle mechanik bo nie wiem czy sie tez podejmie takiej roboty tylko szpec od takich swapów, jakis tuner itp. ile wezmie za taka robote?? no nie wiem czy za tydzien roboty to mozna wziac mniej jak kafla. Najbezpieczniej to jednak przywrocenie tego silnika co byl ale jakos nie jestem przekonany ze to byl ten BRE
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
17-11-2015, 14:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2015, 14:22 przez tomala0024o2.pl.)
w internecie kilka ofert wymiany silnika w tym niektórzy polecają wymianę na 1.9ASZ 131km ponoć ma się to odbyć na zasadzie wyciągnięcia i włożenia bez żadnych przeróbek i wszystko pasuje czy ktoś z was przerabiał może taki temat??jak to się ma z rzeczywistością?immo do wywalenia to już wiem.
opcja ta najbardziej mnie interesuje
i jeszcze jedno pytanie czy moje wtryski zastosuje do asz? bo tak to ma wyglądać w tej przekładce.