Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Czy fabryczne ogrzewanie postojowe faktycznie odcina przepływ cieczy przez silnik na postoju ? Chyba na innym forum coś na ten temat pisał Stefano. Zawór podciśnienia czy coś takiego (nie mogę teraz tego odszukać).
Jeśli tak to z punktu widzenia pracy silnika niezbyt ale za to pewnie środek
nagrzewa wcześniej. Czy da się to jakoś wyłączyć ?
Jak to ma się do przerabianych ogrzewaczy na ogrzewanie. Czy po np 20min pracy ogrzewania jest w kabinie wystarczająco ciepło i jaką temperaturę ma ciecz w silniku.
Liczba postów: 270
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
1
30-11-2015, 23:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2015, 23:26 przez billykrakow.)
Witam
zawór trójdrożny N279
nie mam zbyt duzej wiedzy ale chyba przy fabrycznym postojowym jest montowany.
ja mam dokładane i go u mnie brak, ale z tego co pamiętam w kodowaniu masz gdzieś opcje zanaczenia czy jest on zainstalowany, i pewnie tam można to zmienić. żeby nie odcinał silnika na postoju.
masz dwie opcje zawór zainstalowany (odcina silnik), zawór niezainstalowany (nie odcina mimo że jest)
mi generalnie pasuje że silnik też się grzeje
Liczba postów: 864
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
27
01-12-2015, 00:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2015, 00:47 przez Stefano.)
Kiedy silnik nie pracuje, w układzie sterowania podcisnieniem nie ma podcisnienia, wiec zawór ten jest zamknięty, po załaczeniu silnika pracuje pompa vacum i zawór sie otwiera.
Przerabiamy dogrzewacze na układ ogrzewania postojowego lecz nie stosujemy odcięcia silnka. W moim rozwiązaniu jest mozliwość grzania tylko silnika, lub silnika i wnętrza pojazdy, za pomocą przełącznika. Sam kozystam teraz raczej z grzania samego silnika. Przy temperaturze na zewn. około 0 st, po 15 min ogrzewania postojowego mam w momencie startu silnika temp cieczy już około 65 st.
W autach SGA sprowadzonych z Niemiec z dokładaną już tam w serwisach instalacją ogrzewania postojowego nie ma tego zaworu odcinajcego, jest on tylko przy fabrycznym ogrzewaniu postojowym. W innych samochodach typu np. Touran i innych stajni VW zawor ten jest juz elektromagnetyczny.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Powiem szczerze ze jakos slabo mi sie usmiechaloby to zeby wsiadac do cieplej kabiny, odpalic motor i znowu leci zimne powietrze. To ja juz wole poswiecic ten kieliszek ropy by miec silnik cieply i kabine cieplą o chyab tyle gdzies tej ropy wypali nam ten piecyk.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 247
Liczba wątków: 33
Dołączył: Jul 2014
Reputacja:
2
a jak jest z akumulatorem ? takie dogrzewanie ciagnie cały czas w trakcie działania wiec jak ma sie słaby to mozna sie potem zdziwić odpalajac ???
Galaxy MK2 1.9
TDI 2004r - wirus na
169km / 360Nm
Focus MK1 1.6 1998r
Liczba postów: 270
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
1
jest zabezpiecznie , przynajmniej w nowych,
min napięcie przy jakim piec się nie włączy , można to sobie zmienic w jakiś granicach w sterowniku.
to wystarcza by się rano nie zdziwić.
zresztą dość dużo sterowników sprawdza stan akumulatora, np start-stop nie działa jak masz słaby.
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
01-12-2015, 10:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2015, 10:34 przez adrbru.)
Przy fabrycznym ogrzewaniu postojowym jest drugi aku pod siedzeniem pasażera. Przy krótkich trasach trzeba jednak doładowywać. Swoje robi też fakt że jest schowane jedynie za cieniutkim plastikiem. Ja u siebie planuje go ocieplić.
Wracając do sedna sprawy czy ten zawór N279 da się włączyć/wyłączyć
vagiem w każdej wersji czy tylko nowszych na can'e.
Skoro sterowany podciśnieniem to szczerze mówiąc słabo to widzę chyba że jeszcze jakiś elektrozawór tam siedzi. Orientuje się ktoś gdzie tego szukać (w vagu).
Co do samego grzania to jak piecyk chodzi 15min (jako ogrzewanie) to w budzie jest gorąco. Po uruchomieniu silnika faktycznie zaczyna lecieć chłodniejsze powietrze ale po 10min silnik też już się dogrzeje i jest ok.
Przynajmniej tak jest przy ok. 0stC nie wiem jak przy -20. Dlatego próbuje to rozeznać przed mrozami. Idealnie byłoby tak jak pisze Stefano
czyli przełącznik kabina/silnik i kabina/silnik albo "pokrętełko" i sobie wówczas można dowolnie ustawić.
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Dzięki. Sprawdzę. Ale coś mi się wydaje że to w nowszych modelach po can i jak jest elektromagnetyczny (jak pisał Stefano).
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Witam ponownie. W związku z ostatnimi mrozami wróciłem do tematu. Tak jak pisał Stefano i jak mi się wydawało u mnie nie ma takiej mozliwości (wyłączenia zaworu vagiem). Pewnie dotyczy to pózniejszych modeli. Po wnikliwych poszukiwaniach, głównie na stronach w niezbyt przyjaznym jak dla mnie języku, znalazłem jednak elektrozawór o oznaczeniu N214. Okazało się że ten zawór steruje przewodami podciśnienia które idą do interesującego mnie zaworu. Po wyciągnieńciu wtyczki z N214 grzeje również silnik !.
Docelowo zrobię przełącznik.
Teraz pytanko o szanownych kolegów: czy macie jakieś pomysły jak grzeć tylko silnik ?
Tak sobie dumam czy by nie wystarczyło odcięcie sygnału który idzie do
centralki climatronika (nie włączałaby się dmuchawa) i gdzie się ten "kabelek znajdę". Jeżeli to nie tajemnica zawodowa to jak to Stefano jest rozwiązane w Twoim patencie ?