Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Galaxy 1,9TDI ASZ 2004r
#1
Witam Panowie przeczytałem kilkadziesiąt tematów ale żaden nijak nie pasuje do moich objawów

Od miesiąca walczę z galaxy 2004r wymieniłem chłodnice wody, biorniczek wyrównawczy, dekiel, termostat. A teraz objawy autko do 120km/h jeździ oki wyjeżdzając na autostradę przy 130km/h po chwili czuje odpływ koników zimno z nawiewów i zaczyna się grzać i woda wylatuje zaworem w zbiorniczku stanę na awaryjnym pasie 1-2 minutki temperatura wraca na 90 stopni a ogrzewanie wraca po 20-30km, dodatkowo zauważyłem ze przy niższych obrotach z nawiewów leci chłodniejsze powietrze przy obrotach powyżej 2200 temperatura w nawiewach leci taka jak powinna, autko sprawdzane testerem na CO2 nic nie wykazuje brak wody w oleju i oleju w wodzie, mechanik rozkłada ręce. Reasumując autko do 120km/h jeździ poprawnie nic się nie grzeje nic nie dzieje brak jakichkolwiek objawów uszkodzenia czegokolwiek problemy zaczynają się powyżej 130km/h
Odpowiedz




#2
UPG jak nic ale jak chcesz to sobie kombinuj dalej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Witam.

Do sprawdzenia jeszcze pompa wody, gdyż na nią wskazuje objaw słabego ogrzewania na wolnych obrotach i prawidłowego na wyższych obrotach, a jednocześnie przegrzewania się silnika na wysokich obrotach, podobnie zresztą jak w niektórych typach uszkodzeń UPG, dlatego trzeba też to sprawdzić. To że auto traci moc przy przegrzewaniu też nie oznacza od razu uszkodzenia UPG, gdyż sterownik silnika obniża moc (dawkę paliwa) przy wysokiej temperaturze aby uchronić silnik przed uszkodzeniem. Aczkolwiek nie można oczywiście wykluczyć UPG. To, że nie ma obecności gazu, czy oleju w układzie chłodzenia, nie oznacza, że UPG jest dobra, wszystko zależy gdzie jest pęknięcie, praktyka na prawdę potrafi czasem zaskoczyć. Wszytko jest oczywiście do sprawdzenia ale wymaga czasu więc raczej zmień mechanika.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#4
Wez nie opowiadja bajek kolego. Sterownik nie zareaguje wcale nawet jak bedzie 130 stopni na szafie.

Jakby pompa wodna nie pompowala to by nie pompowala i przy 100 czy 110 km/h i przy 140 km/h. Pomiar CO2 to sobie mozna w wiekszosci przypadkow wsadzic wiadomo gdzie. Poza tym nie puszcza uszczelka miedyz kanalem wodnym a olejowym a raczej miedzy komora spalania a kanalem wodnym zazwyczja na garze drugim. Czemu co i jak to nie bede tlumaczyl bo i po co. Czemu powyzej jakiejs tam predkosci tak sie dzieje?? ano bo wtedy jest wieksze obciazenie silnika i wieksze cisnienei sie robi w komorze spalania. Ja z padnieta UPG pojechalem na chipsa do Gdanska w trase prawie 700 km. Wrocilem i pojezdizlem jeszcze w miare spokojnie dw ameichy zanim sie zabralem za zrobienei UPG. Wkeleje wam rozmowe z Robertem z Tune Up na ten temat.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Witam.

To, że masz tytuł super moderatora to nie znaczy, że masz wyłączność na wiedzę. Jeśli tak uważasz to najlepiej zablokuj wszystkim możliwość pisania i sam odpowiadaj na wszystkie pytania. Jeżeli jedyne co potrafisz to powielanie tego co ktoś Ci powiedział to gratulację. Jak chcesz ze mną dyskutować merytorycznie jeżeli twierdzisz, że ciśnienie w komorze spalania wzrasta wraz ze wzrostem prędkości i to tak znacząco. Czy ty masz w ogóle podstawy mechaniki. Jestem elektromechanikiem z prawie 20-letnim stażem i wiele rzeczy w życiu naprawiłem i wiele rzeczy w życiu spaprałem, postawiłem wiele trafnych diagnoz i wiele błędnych ale nauczyłem się, że niczego nie można wykluczyć i wszystko trzeba sprawdzić.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#6
hmm. Nie pisz czegos co nie jest prawda i tyle. Nie ma w mapie czegos takiego co napisales. Zreszta mialem walnieta UPG w swoim i mialem na szafie ponad 120 stopni jak lecialem na ekspresówce w strone Szczecina i zadnego zamulenia nie mialem. Pokaz mi w mapie w ktorym miejscu w takim sterowniku od 1.9 tdi masz taka zaleznosc ograniczania mocy od temperatury?? W naszych autach nawet nie ma ograniczneia mocy zaleznie od ilsoci paliwa gdzie nowsze juz maja tak ze jak jest ponizej 2 litrow to ogranicza moc.

Tak cisnienei wzrasta w komorze nie tyle co od obrotów co od obciazenia. Czyli wez auto zaladuj konkretnie, jedz pod gore to wtedy masz cisnienei w komorze spalania duzo wyzsze. No chyba ze cyt:

rob555 napisał(a):Hej
typowy objaw...to jest to o czym Ci mowielm...uszczelki pod glowica leca w tych autach masakrycznie. A teraz dostala jeszcze wieksze dodadowanie i wyzsza temp spalin i sie pogorszylo....
Co do chlodniczki to podstawa moze zostac wystarczy sama chlodnia + te wezyki

rob555 napisał(a):Rwij glowice...i lepiej wyjmij turbo bo beda problemy przy wkladaniu (haczy o szpilki)
Glowice BEZWGLEDNIE do splanowania...przy okazji sprawdz stan prowadnic i gumek zaworowych.
Blok papierkiem na drewnianym klocku zabielic. Wydmuchac wszystko pozniej obowiazkowo (z gwintow tez)

Ja wymienialem samemu w sowim chyba ze 4 lata temu UPG. Wymienilem tylko uszczleke glowicy i szpilki. Nie palnowalem glowicy ani nic innego. Koszt caly wyszedl niecalem 200 zl bo sam to wykonalem na podjezdzie. Plaskosc glowicy sprawdzalem linialem wiec nei widzialem sensu prostowania czegos co jest proste. Auto smiaga z moca 2xx KM i nadal jest okej.

Acha rob555 to RObert z Tune up Gdańsk.

No nie wiem czy sie tak tuner myli gdzie przewalkowal tych auto z koncernu troszeczke.

A i mam tytuł inzyniera technik motoryzacji tak dla wiadomości.

I tak samo ja tez wiele trafnych i wiele blednych diagnoz. Aczkolwiek nie za bardzo mozna bylo sie mylic w ASO bo kto za to zaplaci za takie bledne diagnozy??

Nie ma problemu mozemy tu dyskutować i domniemac co moze byc przyczyną ale Kulturalnie ci napisalem ze nie jest to prawdą to co napisaleś i tyle. Mam gdzies tez w PW od Roberta tekst bym sobei wstawil chlodniczke oleju( ten taki wymiennik) od 130 konnej wersji bo jest wieksza bo moge sie zdziwic ze przy max bucie na autostradzie moge zobaczyc na szafie temp pod 120 stopni. Oczewiscie takowa chlodniczke zapodalem w swoim aucie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Dzięki Panowie za wyczerpującą odpowiedź na dniach będe musiał znaleść jakiegoś mechanika co zwali mi głowice gdzie najlepiej wysłać dostarczyć ja do sprawdzenia splanowania i ewentualnych wymian uszczelniaczy itp. słyszałem ze Garsteccy w Poznaniu są dość solidną firmą ale troszku sobie liczą za usługę może wy coś polecicie doradzicie ??
Odpowiedz
#8
Panowie głowica zwalona na 2 i 3 tłoku mam białe osady 1 i 4 czyste, czyli co planowanie i wysyłka głowicy na sprawdzanie szczelnośći bo zastanawia mnie z kąd ten biały osadzik na tych 2 tłokach

Pozdrawiam
Darek
Odpowiedz
#9
Pompki wyciagnij z glowicy. nie czysc ich czasem jakas szczotka czyli mechanicznie. Obadaj gniazga w glowicy pod te pompowtryski. Jesli sa wytarcia i ostre krawedzie to glowica szmelc a to sie trafia dosc czesto wiec lepiej to sprawdzic zanim bedziesz glowice poddawal planowaniu itd.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#10
(11-12-2015, 20:35)wesol napisał(a): Pompki wyciagnij z glowicy. nie czysc ich czasem jakas szczotka czyli mechanicznie. Obadaj gniazga w glowicy pod te pompowtryski. Jesli sa wytarcia i ostre krawedzie to glowica szmelc a to sie trafia dosc czesto wiec lepiej to sprawdzic zanim bedziesz glowice poddawal planowaniu itd.

Pompki dziś były wyjęte gniazda oki zamówione zestawy boscha, wesoły a ten biały osad bedzie przez to bo ten osad mnie martwi. Dziś turbina zregenerowania wszystkie uszczelki zamówione tylko własnie kazałem wstrzymać się z planowaniem tej głowicy

Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Akumulator do 1.9tdi darkow 1 716 29-03-2022, 17:50
Ostatni post: wesol
Video 1.9tdi AUY problem z mocą na niskich obrotach Kubawyrwal 5 1,754 17-10-2021, 10:01
Ostatni post: kalamb
  1.9TDI 110KM Sharan 99 KLEKOCZE Tragedia ninja-saj 108 23,825 23-02-2021, 14:47
Ostatni post: kalamb
  1.9tdi VAG - Wartosc Podcisnienia vacum misiozol 2 1,696 20-11-2020, 20:22
Ostatni post: misiozol
  Ford Galaxy fl 1.9 tdi 115km auy błąd 01166 marcincb9983l 10 3,409 01-10-2020, 10:19
Ostatni post: wesol
  Licznik Alhambra 99 1,9TDI Leinad777 0 692 16-06-2020, 21:39
Ostatni post: Leinad777
  Wymiana turbiny 1.9tdi ANU Raptus1984 4 1,625 09-11-2019, 21:36
Ostatni post: Raptus1984
  Galaxy ASZ nierówna praca na zimnym silniku gałgan1 0 1,153 12-09-2019, 13:53
Ostatni post: gałgan1
  Sharan 1,9TDI Problem z chłodzeniem. długi 17 11,177 04-12-2018, 20:11
Ostatni post: kalamb
  1.9TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana m-blue 21 9,599 05-08-2018, 07:32
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości