Liczba postów: 82
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
08-09-2011, 22:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2011, 23:48 przez sharanista.)
Witam, mam pytanie, dziś wymieniałem przegub wewnętrzny w lewym kole bo już nalezalo bo oddawał stuki. Natomiast podczas jazdy na wprost lub przy hamowaniu odczuwa sie słyszalne pojedyncze stuki z prawego koła tak od skrzyni zauwazylem to,czyzby to objaw konczacego sie wewnetrznego przegubu ?, jak myslicie ?, jak mozna sprawdzic bez demontazu na podnosniku poruszac kolem w jakis sposob?, próowałem to nie było odczuć żadnych luzów,a gdy złapałem za całą pół oś to był nei duzy luz w przód i tył ruszając nim. Co to moze byc ?
Liczba postów: 265
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
1
Witam
Jedź do stacji diagnostycznej gdzie robisz przegląd.
Przeważnie bez problemu sprawdzą tobie na szarpakach i powiedzą co jest.
A jak zabierzesz 4-pak to diagnosta na pewno się ucieszy i będziesz mógł dowiedzieć się jeszcze więcej ciekawych informacji o swoim samochodzie.
I światła ci ustawi
))
pozdrawiam
Piszę poprawnie po Polsku.
Liczba postów: 165
Liczba wątków: 13
Dołączył: May 2011
Reputacja:
0
Do tego i czteropaka nie trzeba
Robią to za free jeśli jesteś ich klientem
VW Sharan '00 1.9 TDI AVG 110KM
VW Sharan '00 1.9 TDI PD ANU 90KM
Liczba postów: 144
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Ano wnioskować można że luzy na wieloklinie półosi i zabieraku w skrzyni też dają podobne stuki ale ciężej je zdiagnozować, bo wszystko jest ukryte. A ten element to bolączka wszystkich SGA i prędzej czy później w każdym aucie trzeba to wymienić.
Jeśli chodzi o stuki to najczęstszą przyczyną są łączniki stabilizatorów. Nawet niewielki luz w niektórych łącznikach powoduje głośne stuki. Następnie łożysko kolumny McPhersona, końcówki drążków kierowniczych i swożnie, ale te najszybciej zdiagnozować, trudniej sam drążek kierowniczy. Zaciski hamulcowe pomimo luzów raczej nie stukają choć może się zdażyć. Raczej błędy przy wymianie klocków mogą skutkować stukami. Najczęściej klocki nieorginalne mogą nie mieć takiej podkładki gumowanej, lub blaszek ustalających położenie klocka (ale to przy tylnej osi), źle lub wogóle nie oczysczone zaciski, zostawienie rantów na tarczach, zapieczone prowadnice zacisków (które raczej smarujemy samrem miedziowym) i tłoczki. Niedokręcone koło po robocie (Smieszne ale się zdaża). No nie wiem co jeszcze można by wymienić
Liczba postów: 82
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
walniety przegub wewnetrzny daje objaw "bujania" auta przy przyspieszaniu... to znaczy jak ostro przyspieszasz to jest takie wrazenie jakby przod auta minimalnie podskakiwal gora - dol
walniety przegub wewnetrzny zachowuje sie jak niewywazony wal napedowy tylko ze jest to znacznie mniej odczowalne
pozatym przegub wewnetrzny to ten przy skrzyni... one nie stukaja -tak zeby bylo je slychac - slychac przeguby zewnetrzne - najlepiej przy skreconych kolach...
Liczba postów: 64
Liczba wątków: 8
Dołączył: Nov 2010
Reputacja:
0
Mam takie delikatne wibracje przy przyśpieszaniu przeważnie z dolnych obrotów i powyżej 50km.Byłem pod autem i jest delikatny luz ( ruszając półoskę od skrzyni) wzdłużnie.Czy to chodzi o taki luz? Może ktoś mógłby polecić stronkę z neta jak dostać się do przegubu-co po kolei odkręcić.