Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2015
Reputacja:
0
Witam jestem tutaj nowy . Posiadam VW Sharana mk1 2.8 vr6 syncro z 1997roku i mam z nim problem odnośnie silnika. Po odpaleniu pracuje ładnie na wolnych obrotach ,, gdy po chwili dodam mu gazu powyżej 2500 obrotów przestaje pracować na 2 cylindrach lub gaśnie,po ok 3 minutach gdy ponownie go odpalè pracuje juź normalnie. A po rozgrzanie do ok 50 stopni mogę mu deptać do odcięcia i jest ok. Bardzo proszę o jaką kolwiek pomoc.
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2015
Reputacja:
0
Wszystkie tak mają. Sprawdź sobie czujniki ciśnienia oleju czy nie leje się przez nie olej, znajdują się na obudowie filtra oleju. Wymieniłem, dolałem oleju do maksa i problem zniknął ale i tak na zimnym silniku VR6 się nie butuje.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Jak wszystkie tak mają? Że przestaje palić na niektóre cylindry? Nie powinno tak być, może na zimno telepać, szarpać ale nie powinien przepuszczać zapłonów.
Przeglądnij wszystkie rurki związane z podciśnieniem.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2015
Reputacja:
0
Juź nie wiem co mogę zrobić, juź zmieniłem wszystko co możliwe, cewkę, przewody, świece, cały rozrząd wraz z napinaczami, uszczelkę pod głowicą (gonił mi płyn chłodniczy na pierwszy cylinder) zawór recyskulacji spalin. I teraz nie wiem,czy pierścienie już słabe czy sonda lambda moźe pada. Bo tylko to jeszcze zostaje.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Przy zimnym silniku lambdy nie sa brane pod wuwage przez ECM.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Czy przed zdejmwaniem głowicy też tak się działo?
Rozrząd dobrze ustawiony?
Może przepuszcza na zaworach? Zrób pomiar ciśnienia sprężania przez jakiegoś kumatego mechanika. Pomiar na zimno. Jak będą różnice to z próbą olejową...
Tak jak pisałem - zadbaj o idealną szczelność dolotu i wylotu. Te silniki są czułe na drobne nieszczelności. Kiedyś mi lekko pękł jakiś wężyk podciśnienia i już na ciepłym silniku były problemy z odpaleniem.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2015
Reputacja:
0
Przed wymianą uszczelki było jeszcze gorzej. Od razu po odpaleniu szalał silnikiem i po kilku sekundach załasywał normalnie. , od wczoraj dość znacznie skończyło mi spalanie. Poniżej 22 litrów nie schodzi choć nie wiem jak luźno bym jechał. I kopci na zimno jak parowóz.
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2015
Reputacja:
0
W moim Szarik silnik umarł ciśnienie na dwóch tłokach zaledwie 5.5 Bara na reszcie około 7.2 bara.