Liczba postów: 4
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2010
Reputacja:
0
Witam szanownych kolegów mam pytanie odnośnie świec żarowych podobno do mojego autka były dwa typy świec o różnych napięciach przynajmniej tak twierdzi sprzedawca. Proszę więc o poradę w tym temacie i ewentualne przykłady.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
kolego wykręć świecę i sprawdź jaką masz , to zajmie ci 5 minut albo i nawet nie tyle.
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...ece+zarowe
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...eca+zarowa
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...C5%9Bwieca
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...C5%9Bwieca
Opcja szukaj naprawde działa. Poruszane bylo juz wszystko. ROnice sa w dlugosciach a nie w napieciu. Unas w 1.9 tdi jest stosunkowo prosty uklad bo przekaznik steruje. Nieliczne wypusty tdi maja tylko diagnozowalne swieczki zarowe ale czy tez w SGA to nie wiem ale to nie ma znaczeni przy zakupie samych swiec.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
Pytanie pokrewne:
czy ma sens (a może są jakieś zalecenia w tym względzie?) wymiana świec regularna, wg. określonego czasu lub przebiegu? Czy dopiero, gdy któraś padnie?
Pytam, bo w życiu jeszcze problemu z tym nie miałem. Pytam o TDI oczywiście i świece żarowe.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
W dieslu nie ma czegoś takiego jak regularna wymiana, zaleca się wymianę kompletu jeżeli jedna padnie lub dwie, trzy gdyż np. po montażu jednej nowej z reguły pada reszta w niedługim czasie.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
W sumie moez i jest sens wymiany kompletu ale w jakims silniku gdzie dostep jest klopotliwy. Tu unas w tdi to dostep jest ze tak powiem cudowny. Kiedys w poprzednim aucie tez tdi sialda mi jedna swieca na szybkiego polecialem do sklepu i zaplacilem chyba 45 zl ( mam jeszcze opakowanie) to ot tak sobie wywalic 4 x 45 =180 zl to mi troszke szkoda. Generalnie mam w zapasie jeszcze 6 sztuk zdobycznych takze nie ma problemu zakladam uzywki w razie przepalenia. Lubie te NGK bo ciagna duzo mniej pradu a szybciej sie rozgrzewają.
Ale generalnie nie ma przymusu wymiany czy okresowej czy kompletami. Jeszcze pameitam ze w oplu robiąć wymiana swiecy w CDTI to tez kojarzę jako płacz klienta bo swiecza 370 zl sztuka plus wymiana tez nie 20 zl tylko sporo wiecej i taka jedna swieczka z wymiana zamykala sie w 500 zl.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
10-01-2016, 14:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2016, 14:14 przez Czerwony.)
Czyli dopóki pali, to nie dotykać?
Zapytałem o wymianę świec żarowych, bo przecież TDI przy mocnym akumulatorze i rozruszniku powinien chyba zapalić i bez świec. Teoretycznie istnieje więc możliwość zupełnej nieświadomości usterki.
Czy samochód / silnik ponosi jakąś szkodę przy rozruchu "bezświecowym"?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
10-01-2016, 14:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2016, 14:28 przez wesol.)
Można ewentualnie wykręcić świeczki profilaktycznie wyczyścić sprawdzić jak grzeja i przesmarowac gwinty. Nie wplywa to negatynie bo dzialaja prawidlowo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 31
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
Zbliża się zima więc dobry okres do "odgrzania" tematu.
Uszkodzone świece, szczególnie zimą (nawet już poniżej 5 stC), doskonale testują stan akumulatora i rozrusznika w każdym aucie z silnikiem D, SD, TDI itp.
Co do samych świec, to zgadzam się z opinią, że NGK robi bardzo dobrej jakości i z doskonałymi parametrami. Chociaż są też dobre świece firmy Beru .....
Jak zwykle opinii tyle ilu jest zwolenników.
Jedno jest pewne - nie warto wsadzać badziewia za kilka zł, choćby dlatego, że wkłada się często, a to kosztuje.
P.S.
Właśnie przymierzam się wymienić świece w Skodzie z silnikiem VW 1,9D. Poniżej 5 stC zaczyna się niewielki problem z odpaleniem - "piłowanie" rozrusznika każdego ranka. Nie wiem tylko jakie świece tam są. Sprawowały się doskonale kilkanaście lat.
Leo