Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TDI - ciężko pali, błąd wałka rzorządu (g40)
#1
Witam wszystkich,

Problem polega na tym, że od pewnego czasu silnik wchodził w takie drobne drgania jednak nie wykazywał żadnych błędów. Otóż wczoraj sam zgasł i pokazał się błąd:

Saturday,09,February,2013,22:42:10:55062
VCDS Version: Release 11.11.2

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ASZ.lbl
Control Module Part Number: 038 906 019 BH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1591
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00020
VCID: 5EB82912DA2CB43
1 Faults Found

19463 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 35-00 - No Signal

Jak rozumiem poleciał w kosmos czujnik położenia wału i chcę zapytać gdzie go zlokalizować ? Gdzie się on znajduje ? W różnych motorach jest inaczej montowany. Mój silnik to ASZ
Auto pali ale trzeba kręcić kilka sekund aby zapalił, nie wiem czy można tak jeździć ale przeszkadza mi ta usterka i chcę to usunąć. Podobnego tematu nie znalazłem tu na forum
Odpowiedz




#2
masz napisane wyraznie Camshaft czyli walek rozrzadu. PRzecież jest prawie na wierzchu jak sciagnies zpokrywe od paska rozrzadu. WOdac go odrazu. Kabelek idzie tu po d pokrywa wewnetrzna i masz tu pomierzy litrem oleju a alternatorem takie dwie wtyczkijedna siwa i jedna czarna. TO sa wtyczki od wlansie od czujnika walka rozrzadu i wału korbowego. We wszystkich tdi PD tak jest.

Zanim zaczniesz wymieniac ten czujnik to sprawdz te kable i wtyczke bo moze poporstu z wiekiem zasniedzialo i nie łaczy.
Zapewne masz problemy z odpalaniem co- dlugo kreci jak nie ma sygnalu z teog czujnika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Tak właśnie jest do wczoraj palił na dotyk choć od czasu do czasu dziwnie silnik pracował jakby delikatnie przerywał, wczoraj sam zgasł i pali już tylko z opóźnieniem tak około 4 sekundy
Odpowiedz
#4
jak z opoznieniem to dlatego ze nie ma sygnalu od walka. Jakby nie bylo sygnalu od walu korbowego to by wcale nie odpalił.
Sprawdzaj kabloteke, popsikaj we wtyczki, sprawdz mocowanie tego czujnika, mozesz go oczyscic bo zazwyczjananim sie zbieraja opiłki itd. Wtyczke przy eCM tez mozesz rozpiąć i obadac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
dziś zdemontowałem owy czujnik i wygląda jak z fabryki, styki czyste, żadnej korozji. Na portalu aukcyjnym zamówiłem drugi oryginalny za dobre pieniądze. Czy po montażu robi się jakieś adaptacje ? czy od razu wszystko wraca do normy ?

czytałem na innych forach, że ludzie mają kłopoty po wymianie nadal występuje problem, jak sprawdzić te trzy piny z instalacji ? i jak w warunkach domowych sprawdzić czujnik ?
Odpowiedz
#6
najprostszym mierniczkiem lub zarowczka z bateryjka tez sprawdzisz. Zakaldasz nowy i jedziesz, nic nie trzeba robic.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
no nic dziękuję za cenne informacje, dam znać jak podmienię czujnik czy problem ustał
Odpowiedz
#8
Dziś zmierzyłem czujnik i instalację. I tak czujnik nie posiada oporu jakbym nie podłączał miernika natomiast w instalacji mam dwa napięcia około 5V i drugie z sygnału około 0.5-1V. Czy są to poprawne wartości ?
Odpowiedz
#9
Jestem po wymianie czujnika i niestety nic się nie zmieniło... Nie wiem jak szukać problemu ? Uszkodzona instalacja ? Mam jeszcze drugi błąd odnośnie czujnika oleju/temperatury w misce olejowej. Poza tym brak błędów. Auto nadal pali z opóźnieniem i pokazuje się olejarka na fisie z monitem oilsensor werkstatt
Czyżby rozrząd czy też instalacja ? Podmieniałem dziś sterownik silnika na inny bez immo i auto pali tak samo z opóźnieniem. Drugi czujnik wału korbowego działa ponieważ po odpięciu auto nie zapala. Po wymianie górnego czujnika na nowy z ASO nadal ten sam komunikat "NO SIGNAL"
Podobno instalacja potrafi paść na zagięciach czy to prawda ? Posiada ktoś rozpiskę małej wtyczki od ECU aby na krótko doprowadzić sygnał z górnego czujnika położenia wałka ?
Odpowiedz
#10
odpinasz wtyczke od tego czujnika i mierniczkiem szukasz przejscia od pinu wtyczki czujnika do wtyczki od ECM ( komputera silnika). Pisalem chyba ze sprawdzamy wpierw instalacje. Zawsze ale to zawsze robi sie to co najprostsze i najtansze czyli wpierw kabloteka a pozniej podmianki czujników i komputerów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciężko odpala na zimnym silniku lub po dłuższym postoju pieczara 6 214 17-03-2024, 17:06
Ostatni post: Stefano
  Kontrolka ESP i błąd 01423 Chmielu 4 1,973 31-08-2021, 23:38
Ostatni post: kalamb
Question Ile pali TDI ? spalanie sharan_97 597 517,438 21-12-2020, 18:48
Ostatni post: Mazur1908
  Ford Galaxy fl 1.9 tdi 115km auy błąd 01166 marcincb9983l 10 3,440 01-10-2020, 10:19
Ostatni post: wesol
Star Błąd 17569, lokalizacja czujnika temperatury? ukciak 8 5,065 30-09-2020, 12:55
Ostatni post: ukciak
  AUY - bardzo ciężko odpala nowy 102 31,419 20-09-2019, 10:23
Ostatni post: wesol
  Ciężko pali na ciepłym 1.9 AFN Apbo 2 1,678 16-09-2019, 20:19
Ostatni post: Andstal
  jak zimny ciężko pali monikapawel.c@wp.pl 4 2,139 18-08-2019, 19:13
Ostatni post: wesol
  Słabo pali po dłuższym trzymaniu na zaplonie Niemago 0 743 12-08-2019, 18:02
Ostatni post: Niemago
  Ciężko odpala po tankowaniu Sharan 1,9 TDI 130 Bross1981 0 1,114 11-02-2018, 18:02
Ostatni post: Bross1981

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości