Liczba postów: 15
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
Witam wszystkich,
Problem polega na tym, że od pewnego czasu silnik wchodził w takie drobne drgania jednak nie wykazywał żadnych błędów. Otóż wczoraj sam zgasł i pokazał się błąd:
Saturday,09,February,2013,22:42:10:55062
VCDS Version: Release 11.11.2
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ASZ.lbl
Control Module Part Number: 038 906 019 BH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1591
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00020
VCID: 5EB82912DA2CB43
1 Faults Found
19463 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 35-00 - No Signal
Jak rozumiem poleciał w kosmos czujnik położenia wału i chcę zapytać gdzie go zlokalizować ? Gdzie się on znajduje ? W różnych motorach jest inaczej montowany. Mój silnik to ASZ
Auto pali ale trzeba kręcić kilka sekund aby zapalił, nie wiem czy można tak jeździć ale przeszkadza mi ta usterka i chcę to usunąć. Podobnego tematu nie znalazłem tu na forum
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
masz napisane wyraznie Camshaft czyli walek rozrzadu. PRzecież jest prawie na wierzchu jak sciagnies zpokrywe od paska rozrzadu. WOdac go odrazu. Kabelek idzie tu po d pokrywa wewnetrzna i masz tu pomierzy litrem oleju a alternatorem takie dwie wtyczkijedna siwa i jedna czarna. TO sa wtyczki od wlansie od czujnika walka rozrzadu i wału korbowego. We wszystkich tdi PD tak jest.
Zanim zaczniesz wymieniac ten czujnik to sprawdz te kable i wtyczke bo moze poporstu z wiekiem zasniedzialo i nie łaczy.
Zapewne masz problemy z odpalaniem co- dlugo kreci jak nie ma sygnalu z teog czujnika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
Tak właśnie jest do wczoraj palił na dotyk choć od czasu do czasu dziwnie silnik pracował jakby delikatnie przerywał, wczoraj sam zgasł i pali już tylko z opóźnieniem tak około 4 sekundy
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
jak z opoznieniem to dlatego ze nie ma sygnalu od walka. Jakby nie bylo sygnalu od walu korbowego to by wcale nie odpalił.
Sprawdzaj kabloteke, popsikaj we wtyczki, sprawdz mocowanie tego czujnika, mozesz go oczyscic bo zazwyczjananim sie zbieraja opiłki itd. Wtyczke przy eCM tez mozesz rozpiąć i obadac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
10-02-2013, 22:11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2013, 22:13 przez Funny Boy.)
dziś zdemontowałem owy czujnik i wygląda jak z fabryki, styki czyste, żadnej korozji. Na portalu aukcyjnym zamówiłem drugi oryginalny za dobre pieniądze. Czy po montażu robi się jakieś adaptacje ? czy od razu wszystko wraca do normy ?
czytałem na innych forach, że ludzie mają kłopoty po wymianie nadal występuje problem, jak sprawdzić te trzy piny z instalacji ? i jak w warunkach domowych sprawdzić czujnik ?
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
najprostszym mierniczkiem lub zarowczka z bateryjka tez sprawdzisz. Zakaldasz nowy i jedziesz, nic nie trzeba robic.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
no nic dziękuję za cenne informacje, dam znać jak podmienię czujnik czy problem ustał
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
Dziś zmierzyłem czujnik i instalację. I tak czujnik nie posiada oporu jakbym nie podłączał miernika natomiast w instalacji mam dwa napięcia około 5V i drugie z sygnału około 0.5-1V. Czy są to poprawne wartości ?
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
Jestem po wymianie czujnika i niestety nic się nie zmieniło... Nie wiem jak szukać problemu ? Uszkodzona instalacja ? Mam jeszcze drugi błąd odnośnie czujnika oleju/temperatury w misce olejowej. Poza tym brak błędów. Auto nadal pali z opóźnieniem i pokazuje się olejarka na fisie z monitem oilsensor werkstatt
Czyżby rozrząd czy też instalacja ? Podmieniałem dziś sterownik silnika na inny bez immo i auto pali tak samo z opóźnieniem. Drugi czujnik wału korbowego działa ponieważ po odpięciu auto nie zapala. Po wymianie górnego czujnika na nowy z ASO nadal ten sam komunikat "NO SIGNAL"
Podobno instalacja potrafi paść na zagięciach czy to prawda ? Posiada ktoś rozpiskę małej wtyczki od ECU aby na krótko doprowadzić sygnał z górnego czujnika położenia wałka ?
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
odpinasz wtyczke od tego czujnika i mierniczkiem szukasz przejscia od pinu wtyczki czujnika do wtyczki od ECM ( komputera silnika). Pisalem chyba ze sprawdzamy wpierw instalacje. Zawsze ale to zawsze robi sie to co najprostsze i najtansze czyli wpierw kabloteka a pozniej podmianki czujników i komputerów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.