Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy jest mozna wstawic skrzynie 6 biegowa
#1
Witam. Czy można wstawić do alhambra mk1 2.0 i 115KM skrzynie 6 biegowa. Bo brakuje 6'tego biegu. Sad
Odpowiedz




#2
Nie uciagnie ten silnik. Czy sie da to nie wiem i pewnei nikt tego nie sprawdzal ale koszt raczje bedzie duzy takiego zabiegu. Od wymiany calego sprzegla z zamachem zaczynajac po polosie, pewnie i wybierak, rozusznik od wersji poliftowej. Koszt napweno bedzie wysoki. ALe co ma dac taka wymiana to nie wiem, chyba tylko przekrecenie sie panewki na wale.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Jak nie uciągnie? Przecież w polifcie była "6" w 2.0.
Odpowiedz
#4
Witam.

Jeśli chodzi o skrzynie 5 i 6 biegowe do silników 2.0 115KM, to było kilka rodzajów ale z tych, które ja widziałem, to do silnika ADY, gdzie były montowane tylko 5 biegowe skrzynie, skrzynia 6 biegowa od silnika ATM nie będzie pasowała, bo ma inną obudowę i inne rozmieszczenie śrub do skręcenia z silnikiem, oczywiście sprzęgło też się różni, w ADY jest 228mm, a w ATM 240mm. Zgadza się, że poliftowe silniki 2.0 115KM czyli ATM współpracowały ze skrzyniami 6 biegowymi ale ten silnik, mimo takiej samej mocy co starszy ADY ma trochę inną charakterystykę, o ile się nie mylę - ADY 85kW/5400obr/min i 166Nm/3200br/min, a ATM 85kW/5200 i 170Nm/2600obr/min, poz tym różni się też niektórymi rozwiązaniami. Oczywiście zakładając, że skrzynię dałoby się dopasować, to jazda tym samochodem, zwłaszcza po mieście, będzie naprawdę uciążliwa, a po trasie, to wiadomo, jak już się włączy bieg to się jedzie. Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#5
Trzeba by sprawdzić jakie są przełożenia bo znam wiele skrzyń 5 biegowych wcale nie z mniejszym przełożenie jak inne 6 biegowe. Do tdi w golfa itp są najbardziej pożądane skrzynie z Ibizy jeśli się nie mylę GGU. Ale też np skrzynia z golfa5 KBL tez 5 biegowa ma przełożenie jak inne z golfa ale 6 biegowe.
Ja tam wolałbym jakąś dobrą skrzynie 5 w swoim jak 6 biegowa.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
Witam.

Patrząc po ilości zębów na poszczególnych kołach zębatych biegów i przekładni głównej, skrzyń współpracujących z silnikami benzynowymi 2.0 115KM, to dla przykładu, pewnie nie dla wszystkich skrzyń, oczywiście w zaokrągleniu:
- dla skrzyni 6 biegowej np. przełożenie dla 6 biegu może być 0.97 lub 0.92, przełożenie główne odpowiednio 3.24 lub 3.43 co daje odpowiednio przełożenie całkowite 3.14 lub 3.18
- dla skrzyni 5 biegowej np. przełożeni dla 5 biegu to 0.81, przełożenie główne to 4.24 lub 4.53 co daje przełożenie całkowite 3.43 lub 3.67.
Także, jak widać, różnica jest. Ja też wolałbym sprawdzoną skrzynię 5 biegową niż wiecznie awaryjną 6 biegową. No ale wiadomo ludzie myślą, że im więcej biegów tym lepiej, no i na pewno będzie "z literek paliwa mniej palił", dlatego teraz automaty robi się 7,8,9 biegowe, a pewnie w przyszłości jeszcze więcej, co oczywiście wiadomo czym skutkuje, bo przecież trzeba przy okazji na materiałach zaoszczędzić, żeby auto za drogie nie wyszło. Bo przy obecnej technologi można wszystko ale wiąże się to z kosztami.

Pozdrawiam
Odpowiedz




#7
Tak zgadza sie. mamy tez czasami rozne silniki beznynowe wolnossace i np przy tej samej pojemnosci skokowej mozna miec silnik o wiekszej srednicy tlokow ale mniejszym wykorbieniu walu czyli mniejszym skoku. mozna miec tez malutkie tloki ale duzy skok. Moce moga byc prawie takie same ale niuton moz ebyc inaczej rozlozony w zakresie. Zeby mowic o wymienie skrzyni na inna o wiekszym przelozoeniu to trzeba wpierw zawalczyc o wieksza moc. Takie psouniecie wydaje sie slabo sensowne. Szybciej, prosciej i taniej to zapodac poprostu kola a wiekszej srednicy czyli tak by obwód kola byl wiekszy czyli albo profil opony wiekszy albo tez szerszy kapeć i wiekszy rpofil. Taka wymiana skrzyni nawet jakby podpasowac od czegos innego to koszty, koszty i jeszcze raz koszty. Slabo mi sie usmiecha by w taka operacje inwestowac 3-5 tys zl. Kilka osob unas na forum w tych tdi zwiekszlo moc prawie dwukrotnie i jakos nikt nei wspomina by zmieniac skrzynie czy cos podobnego.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sharan 2.0 115KM 8V oznaczenie ATM jaki silnik wstawić krystian503394 11 16,462 04-01-2019, 00:20
Ostatni post: prezesdjserwis
  Skrzynia biegów 6-cio biegowa Fura 29 13,285 14-05-2016, 21:53
Ostatni post: wesol
  Sharan 2.8 VR6 problem z odpalaniem gdy jest ciepło pikussharanek 0 1,037 02-05-2016, 22:22
Ostatni post: pikussharanek
  Gdzie jest zawór DV w 1.8T K9Darek 27 15,369 03-09-2015, 20:11
Ostatni post: nosek
  Ciężko odpala jak jest zimny 1.8T -pompa obiegu wtórnego powietrza? sharanwawa 13 18,457 06-11-2014, 22:57
Ostatni post: Peszek
  ciężko odpala gdy jest zimny ARTUROO26 8 4,626 25-10-2014, 22:47
Ostatni post: ARTUROO26
  Sharan - gaśnie jak jest zimny Lucasoo815 5 3,452 04-03-2014, 15:44
Ostatni post: junak1956
  Sharan 2.8 czy mozna zalozyc automat z passata b4? bator90 7 3,993 10-12-2013, 07:32
Ostatni post: wesol
  gdzie jest zawór DV 11timon11 1 3,071 16-04-2012, 15:23
Ostatni post: daneczek76

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości