Liczba postów: 950
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
8
Kolor czarny - niespalona do końca ropa.
Prędzej bym obstawił pompę, ale niech się wypowiedzą chłopaki co użytkują VP-ki.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jak turbo majstrowane to ja sie nie tykam tego. A przyczyn moze byc dwiescie od blachych jak otwarty czesciowo egr po zle ustawiona pompe po wtryski i turbo skopane. Turbo to raczje jak cos to na niebiesko dymic powinno ale nigdy nei wiadomo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 310
Liczba wątków: 27
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
lektura do łózeczka
Dym czarny - Czarny gęsty dym świadczy o tym, że w spalinach znajduje się dużo cząsteczek sadzy. W starych dieslach to do pewnego stopnia zjawisko normalne, ale w przypadku nowszych konstrukcji może być powodem do niepokoju. Kopcenie wynika zwykle ze zbyt obfitego dawkowania paliwa (to często efekt uboczny chiptuningu), niewłaściwej regulacji wtrysku (zbyt mały kąt wyprzedzenia wtrysku), zużycia lub awarii wtryskiwaczy. Krótkotrwała emisja czarnego dymu podczas gwałtownego przyspieszania lub zwiększenia obciążenia silnika nie świadczy o usterce.
Dym niebieski - Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór spalania trafia olej silnikowy. Takie zjawisko może mieć kilka przyczyn. Najczęstszą jest zużycie gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych. W tym przypadku pomóc może jedynie remont silnika. Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów. Wymiana uszczelniaczy to wydatek stanowiący ułamek kosztów remontu silnika. Niebieskie spaliny mogą też być spowodowane awarią turbosprężarki.
Dym szary - Szary dym i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Czasem jest to efekt np. niesprawnego czujnika temperatury. Sterownik „myśli” wtedy, że silnik jest przez cały czas zimny i niepotrzebnie bardziej obficie dawkuje paliwo. Spaliny mogą mieć bardziej intensywny zapach przez piewszych kilka minut po uruchomieniu nierozgrzanego silnika – to zupełnie normalne zjawisko i nie świadczy o żadnej usterce.
Dym biały - Kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej, jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para wodna może świadczyć o usterce głowicy lub uszczelki pod głowicą , w wyniku której woda (płyn chłodzący) trafia do komór spalania.
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 2
Dołączył: Nov 2013
Reputacja:
0
dzięki za info ben de dalej szukał
pozdrawiam
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 2
Dołączył: Nov 2013
Reputacja:
0
10-03-2016, 20:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2016, 21:00 przez troll6.)
Witam
pisze co było po naprawie 4 wtryski do wymiany i pompa wtryskowa czyszczenie regulatora wyprzedzenia wtrysku oraz regulacja
teraz śmiga jak marzenie pozdrawiam
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 2
Dołączył: Nov 2013
Reputacja:
0
tak dawałem do regeneracji
Liczba postów: 950
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
8
Można wiedzieć gdzie i jakie koszta poniosłeś - chociaż to zwykłe wtryski to pewnie taniej.
pretor
Użytkownik niezarejestrowany...
Też jestem ciekawy ile za tą regenerację trzeba zapłacić.
Jak widać w profilu też mam AFN, choć mój mimo niemałego przebiegu na razie (odpukać) chodzi jeszcze jak marzenie