Liczba postów: 107
Liczba wątków: 12
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
1
Witam.
Jakis czas temu kupilem sobie do jazdy alhambre.
niestety nie obejrzalem dokladnie przy zakupie i okazala sie dosc wymeczona.
U mnie siedzi silnik 1.9 tdi ahu
jaki jest problem by wymienic na 110KM ??
przekladalbym caly silnik wraz ze skrzynia (mam na oku anglika)
Robil ktos cos takiego ??
Moje auto to 96 rok. Natomiast dawca bodajze 99 czy 2000
chodzi mi glownie o elektryke bo rozumiem ze sterownik silnika tez do wymiany ??
Liczba postów: 107
Liczba wątków: 12
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
1
No i jeszcze pytanie o tempomat i komputer pokladowy .... bedzie to działac ??
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
27-03-2016, 02:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2016, 02:36 przez andrew7800.)
Musi być kompletny silnik najlepiej ze skrzynia bo AHU ma inne turbo, cały dolot ,pompa wtryskowa na 8 pinów a w 110 na 10 pinów.Musisz przerobić wiatraki ahu ma jeden a AFN lub AVG ma dwa. Potrzebna będzie opornica przy podłużnicy oraz pudełko z przekaźnikami przy akumulatorze. Sterownik silnika. Zaworek N75 jest inny. Jest trochę rzeźby.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
najlepiej zeby nie bylo niespodzianek to zapodac calość i tyle. Ale mysle ze to slaby pomysl pod kątem oplacalnosci. Lepiej zapodac slupek drugi a jak brakuje mocy to podtuningowac go zaleznei na jaka moc to majstrujesz z wtryskami, pompą i turbem. To temat tak juz opanowany od chyba 20 lat ze szkoda pisac bo wszystko w google sie znajdzie. Samym programem tak na okolo 120 koni idzie go dzwignąć a jak wiecej to juz chlopaki maja opanowane wieksze turbo, pompa, wtryski ale to juz tez koszty sie robią.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
27-03-2016, 12:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2016, 12:56 przez wesol.)
Generalnie to ja bym sprawdził kompresję w tym co masz i jeśli okej to wtedy myśleć co dalej bo same słupki tdi są odporne na duże przeloty i po milionie km jeszcze są okej.
Czy chcesz celować w powiedzmy 150-200 koni czy tylko 120 ci wystarczy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Zmierz ciśnienie w cylindrach i zobacz, w jakim stanie masz wałek rozrządu. Wesoł dobrze pisze, to są naprawdę pancerne silniki, żeby go dojechać to naprawdę trzeba chcieć.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
silniki sa te same to nadal 1.9 tdi. Skryznie pasuja nawt do nowszych tdi tych 130 czy 150 konnych. Slupek jest praktycznie taki sam od 90 konnego do 150 konnego. Nawet do 2.0 tdi pasuje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.