23-09-2011, 12:41 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2011, 12:43 przez djrafix.)
Witam, mam pytanie, w jaki sposób mozna sprawdzić w Sharanie ile jest oleju w skrzyni biegów?(manualna). Gdzie to sie sprawdza i ewentualnie dolewa?. Bo planuje przeglad zrobic i najlepiej wymienic w niej olej, jezeli juz to jaki tam lać i ile wchodzi ?. Dobrze mi chodzi,lekko nie narzekam ale chcialbym przegląd taki mały zrobić i dopiąć na ostatni guzik juz wszystko w moim Sharanie
.
Jak jesteś w kanale to od strony zderzaka jest korek na imbus w połowie wysokości skrzyni. Jest to korek kontrolny/wlewowy. Jak olej jest na poziomie otworu po wykręceniu tego korka to jest ok. Pamiętać, że przy wymianie najpierw odkręcamy wlewowy korek, a potem spust. W przeciwnym wypadku możemy zostać z pustą skrzynią bez opcji zalania świeżego oleju. Przydaje się WD-40 i wytrzymałe imbusy, które nam nie objadą.
Ok,a wlewowy korek to gdzie tam szukać ?. I jaki olej zalewać najlepiej bo nie wiadomo nawet jak by było za mało to nie wiadomo jaki tam dolać zeby nie pomieszać.
23-09-2011, 19:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2011, 20:48 przez Rakus.)
Wg autodaty olej VW ATF 2,2 l dla 1,9 TDI PD
korek 13 to wlew i spust.
-----------------------------------------------------------
sorry miało być ATF już poprawiłem
Sharan ADY 2.0 + LPG Peugeot 406 - ukochane auto Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
23-09-2011, 20:46 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2011, 20:56 przez Rakus.)
Wg autodaty olej ATF
ANU (90KM) 2,2 litra
AUY (115 KM) 2,8 litra
ASZ (130 KM) 2,5 litra
Jakby co to niech ktoś obeznany w tych rocznikach mnie poprawi.
Sharan ADY 2.0 + LPG Peugeot 406 - ukochane auto Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Ja lałem przez lejek kuchenny połączony z wężykiem. Od góry między silnikiem i wężami przeprowadź wężyk do korka wlewowego, włóż lejek na wężyk i lej. Jak będziesz zbliżać się do wartości granicznej (w Twoim przypadku 2,8L) to obserwuj, czy olej nie zaczyna już wyciekać z korka wlewowego, bo to będzie oznaczać, że już poziom max osiągnąłeś. Ja lałem do AHU Valvoline Durablend 75W90, ale przed zimą go wymienię, bo jest za gęsty i w niskich temperaturach jest problem z wbiciem biegów numer 1 i 2. Jeżeli masz lać ATF, to najpierw wyciągnij trochę strzykawką i zobacz jaki kolor. Jeżli żółty to ATF Dextron III, a jak czerwony to ATF III. Możesz zalać wyższy numer, ale nie niższy (jednak najpoprawniej III.
Słuchajcie, ja jestem przekonany by lać to co producent każe, nie lepszy i nie gorszy. W Peugocie zalałem mobila pełen syntetyk do skrzyni, przewyższający wszystkie wytyczne producenta. I się zaczeło, 1 i 2 ciężko wchodziły, a gdy było zimno to praktycznie póki się nie rozgrzał 1 nie można było wrzucić. Dopiero jak wymieniłem na oryginał wszystko pięknie zaczeło chodzić. Teraz obojętnie jaki mam samochód wszystko zalewam wg producenta.
Sharan ADY 2.0 + LPG Peugeot 406 - ukochane auto Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać