(06-05-2016, 11:29)lejco napisał(a): Nie mi ,tylko cieklo. Chcialem odkręcić i śruba się kręci nic więcej. Ktoś wymieniał i spieprzył. Ja chcialem wymienić uszczelniacz i du... wie ktoś jak to zrobić?
Wiertarka i trzeba ściąć łeb sruby i wałek wyskoczy, kiedy wyjmiesz wałek będziesz miał lepszy dostep do reszty śruby. Jesli ci się kręci ta śruba to masz na niej zerwany gwint i dlatego poszło uszczenienie skrzyni, bo ten krótki wałek był niedokrecony.
Nie mam fotki, ale to proste, jest wałek a w nim wśrodku otwór chyba 10 mm i na jego końcu jest trochę większy, chowa się w nim łeb tej sruby, który masz zniszczyć.
Na ko ńcu wałka od strony skrzyni, jest sprężyna i podkładka, łożysko cierne z brązu składające sie z 3 części.
Ktoś kiedyś z farum do mmnie dzwionił i opowiadał, że kiepski mechanik pomylił własnie tą srubę i wkęcił mu dłuższą / bo są dwie długości, tych śrub dociskających wałek do skrzyni/. Był zaraz wyjazd do Germani, który dla jego skrzyni skończył sie tragicznie. Wkecił mu za długą srubę która doszła do końca gwintu i tak zostawił, mysląć, że dokrecił. Jednak luz na tym wałku spowodował ruchy poprzeczne i rozszczelnienie uszczelniacza, simeringu skrzyni, a co za tym idzie wyciek oleju, który zostawiał na drodze. Kiedy zorientował sie po narastajacym wyciu skrzyni, ze coś nie halo, to juz na suchej, przypalonej skrzyni nie mógł niestety wrócić o własnych siłach.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155