Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2.8 204km ayl wypadanie zapl na 2 cyl
#1
Witam wszystkich forumowiczow!

Jesli robie cos nie tak prosze o wyrozumialosc poniewaz jestem tu nowy...

Od dobrych paru miesiecy walcze z wypadaniem zaplonow na 2 cyl w Galaxy vr6 ayl na LPG(przy okazji falujace obroty na jałowym powodujace spadki ładowania) - na benzynie pomimo iz vag wypadania zaplonow nie pokazuje mam wrazenie ze silnik swoich parametrow nie osiaga.
Napewno na "ssaniu" samochod jedzie poprawnie co mozna chocby wychwycic dzieki przez chwile precyzyjnie dzialajacej automatycznej skrzyni biegow co z przyrostem temp silnika sie niegatywnie zmienia.

Świece wymienione, cewki podmieniane, wtryskiwacz zarówno gazu jak i benzynowy wymieniony, kolektor uszczelniony, cisnienia na cylindrach posprawdzane (po 11,5 na cyl) jak rowniez proby szczelnosciowe, kostki cewek powymieniane(weryfikacja sygnalu poprzez zmostkowanie z 5 cyl nic nie zmienila),plakiem szczelnosci dolotu posprawdzane... itd

Niepokojace - rozrząd w/g vag na -5 i -9(poza granica)
czasami pojawiajacy sie blad p1296 czujnik temp/termostat pomimo relatywnie rosnacej temp z odczytu vag do praktyki

Chcialem jeszcze nadmienic ze instalacja LPG firmy ZAVOLI wiec niestety podczas regulacji nie ma podglądu na czasy wtrysków na poszczegolnych cylindrach - tylko pierwszy.

Jesli ktos ma jakies sugestie bardzo prosze o pomoc lub wskazanie kogos z okolicy małopolska, śląsk kto dobrze radzi sobie z vr-ami... poniewaz zalamuje rece Sad

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

Odpowiedz




#2
Dodam jeszcze ze drgania z postu:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=3343
rowniez sa mocno odczuwalne...
czyzby to rozrząd?? (samochod ma 220tyskm przebiegu)

Pozdrawiam
Odpowiedz
#3
Witam , co do błędów kodów jest strona VW , vwonline.pl i tam sprawdzisz wszystkie kody , z tego co podałeś to błąd P1296 17704
(Kody błędów) Usterka systemu chłodzenia.
Odpowiedz
#4
Witam - jak masz VAGa-to sprawdź parametry w blokach 208 / 209 i jeśli wykraczają poza +8°KW do -8°KW
to oznacza że rozrząd jest do naprawy ( wyciągnięte łańcuchy / wytarte slizgi itp. )

dokładny opis co i jak jest w tych linkach

http://www.cfiamerica.com/images/24v/17755.pdf

http://www.cfiamerica.com/24V.html

Pozdrawiam
Odpowiedz
#5
Tak, zgodnie z moim opisem te wartosci to -6 i -9 wiec jeden wykracza poza granice... jednak mechanik kwestionuje pochopna diagnoze w ktorej jako winowajce wskazywalby rozrzad... z uwagi na delikatnie odbiegajacy parametr i nielogicznie wypadajacy zaplon tylko na jednym cylindrze a nie para lub chocby rzad. Twierdzi ze ostatnio robil jakies audi 3.2 w ktorym jeden z parametrow siegal -15 i chodzila jak zegarem.
Odpowiedz
#6
Co fakt, to fakt.
Miałem padający rozrząd w którym parametry z kanałów 208 i 209 wykraczały poza normę. Jednak nie było wypadania zapłonów.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz




#7
Witam.

Najpierw trzeba zrobić porządek z błędem układu chłodzenia, bo jeśli uszkodzony jest czujnik bądź jego instalacja to ten silnik nigdy nie będzie prawidłowo chodził. Jeśli chodzi o wypadanie zapłonu na drugim cylindrze to trzeba podłączyć oscyloskop i sprawdzić przebieg sygnału na wtryskiwaczu benzynowym i gazowym i porównać z pozostałymi cylindrami, tak samo cewka, tak samo trzeba sprawdzić sygnały z czujnika wału korbowego i wałków rozrządu i już wiemy w którą stronę iść z diagnozą i co sprawdzić. Do myślenia daje fakt, że na gazie występuje wypadanie zapłonu, a na benzynie nie na konkretnym cylindrze, a pamiętać trzeba, że instalacja elektryczna "gazowa" korzysta z instalacji "benzynowej" i wzajemnie na siebie oddziałują, szczególnie w wykonaniu "naszych fachowców". Ja gazem się nie zajmuję więc w tej kwestii nie pomogę.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
I znowu w punkcie wyjscia...
Zrobilismy juz tak wiele roznych testow i jedyne tezy ktore slysze to:

- głowica (nadpalony zawór) - ale cisnienie i proba szczelnosci ok...?
- rozrzad - ale dlaczego wypadanie tylko na jednym cylindrze...??

W kazdym razie dzisiaj ktos ma wsiasc ze mna i z vagiem na 30 min w trase i obserwowac wszystko - zobaczymy czy cos z tego wyjdzie...

Wyglada na to ze jednak bedzie to usterka mechaniczna - pytanie tylko co zlecic do rozbierania i weryfikacji bo w kazdym przypadku kwoty nie sa niskie...?

Kolego skmir widze ze jestes z okolicy - nie masz czasami jakiegos dobrego "mechesa" ktory moglby rzetelnie podjac temat??

Pozdrawiam
Do kolegi Tolus:
- bląd czujnika oparł sie tylko o oczyszczenie styków na kostce czujnika i jest ok
- co do wtryskiwaczy zarówno benzynowy jak i gazowy zostały wymienione lecz jesli chodzi o kwestie badania oscyloskopem - nikt nie zaproponowal mi takiej opcji (obawiam sie ze przekracza to mozliwosci mechanikow z mojej okolicy)

Zrobiłem jeszcze test w postaci zaimprowizowania opornikiem 12 st C na czujnik temp aby ew zwiekszyc dawke - samochod czym bardziej sie nagrzewał pracował gorzej.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#9
Witam.

Myślę, że w Twoim przypadku wykluczenie usterki w obwodzie elektrycznym/elektronicznym zajmie dużo mniej czasu i pieniędzy niż w układzie mechanicznym myślę, że w Łodzi i okolicach nie powinno być problemu ze znalezieniem elektromechanika/elektronika specjalizującego się w grupie vag-a. Podłączenie oscyloskopu jest prostsze niż demontowanie poszczególnych elementów, w tym głowicy. Ja bynajmniej w takich przypadkach tak zaczynam, czyli sprawdzenie/porównanie sygnałów z wtryskiwaczy, cewek, czujników, jeśli standardowe procedury nie dają rezultatu.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#10
Witam.

Właśnie spostrzegłem, że się machnąłem w lokalizacji i że jesteś z małopolski, a nie z łódzkiego Smile. Kiedyś wiem, że ktoś polecał Elcar w Krakowie i troszkę dalej bo w Katowicach Digitech ale czy się podejmą i czy jeszcze są dobrzy to nie wiem.

Pozdrawiam
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ATM - drgania, wypadanie zapłonu, pobór oleju misiek5 3 2,054 02-04-2020, 10:18
Ostatni post: kristof370
  Czym sie różni kod silnika ALY od AUE i gdzie go znalesc 2.8 204km Mati1991 4 1,962 05-06-2019, 07:05
Ostatni post: Mati1991
  Wypadanie zapłonu 2.8 v6 maciekkaz 44 23,049 05-11-2017, 09:42
Ostatni post: skimir
  klapa w dolocie galaxy 2,8 v6 204km jamakon 4 2,992 17-03-2016, 21:30
Ostatni post: jamakon
  alhambra 2,8 v6 204km nie pracuje na wszystkich cylindrach SebekS 2 1,414 08-03-2016, 00:01
Ostatni post: SebekS
Wink Alhambra 2.8 v6 204KM AYL !!! lopez931 3 2,422 18-02-2016, 17:52
Ostatni post: gogo
  Alhambra 2,8 V6 204km na zimnym silniku nie wchodzą biegi SebekS 7 2,986 02-01-2016, 17:14
Ostatni post: Jędrek Z

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości