25-03-2020, 15:07
(25-03-2020, 14:58)wesol napisał(a): Egr nie ma coprawda dwóch stanów czyli otwartego i zamkniętego. Jak jedziemy że stała prędkością w miarę spokojnie nie że pedał w podłodze bo lecimy z prędkością maksymalną tylko tak spacerowo to EGR ma się co kilka sekund lekko otwierać. Podobnie sprawa się ma gdy puścimy nogę z gazu i zwalniamy czyli tzw hamowanie silnikiem robót to też się otwiera. gdy przyspieszamy, pedał w podłodze lub prawie w podłodze to EGR musi być w pozycji zamkniętej.
To tak mniej więcej powinno wyglądać. Jak są takie nerwowe ruchy zaworu EGR to znakiem tego potencjometr w środku w nim poprostu traci chwilowo sygnał. Czyszczenie egr to dwie sprawy tutaj bo raz że czyszczenie grzybka czyli części mechanicznej oraz czyszczenie części elektrycznej w 99% podobne jak się kiedyś czyściło potencjometry w radiach, wzmacniaczach bo trzeszczały.
OK
- za czyszczenie części elektronicznej w korpusie nie zabierałem się.
Czyściłem tylko część mechaniczną grzybka.
Warto zrobić ponownie czyszczenie części elektronicznej tam gdzie potencjometr ?
Czy dać sobie spokój i wyłączyć (ominąc) z kompa EGR.
Zaślepić też wtedy dolot kryzą z otworkiem ??