Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2,0 BRT czkawka
#31
(25-03-2020, 14:58)wesol napisał(a): Egr nie ma coprawda dwóch stanów czyli otwartego i zamkniętego. Jak jedziemy że stała prędkością w miarę spokojnie nie że pedał w podłodze bo lecimy z prędkością maksymalną tylko tak spacerowo to EGR ma się co kilka sekund lekko otwierać. Podobnie sprawa się ma gdy puścimy nogę z gazu i zwalniamy czyli tzw hamowanie silnikiem robót to też się otwiera. gdy przyspieszamy, pedał w podłodze lub prawie w podłodze to EGR musi być w pozycji zamkniętej.
To tak mniej więcej powinno wyglądać. Jak są takie nerwowe ruchy zaworu EGR to znakiem tego potencjometr w środku w nim poprostu traci chwilowo sygnał. Czyszczenie egr to dwie sprawy tutaj bo raz że czyszczenie grzybka czyli części mechanicznej oraz czyszczenie części elektrycznej w 99% podobne jak się kiedyś czyściło potencjometry w radiach, wzmacniaczach bo trzeszczały.

OK
- za czyszczenie części elektronicznej w korpusie nie zabierałem się.
Czyściłem tylko część mechaniczną grzybka.

Warto zrobić ponownie czyszczenie części elektronicznej tam gdzie potencjometr ?
Czy dać sobie spokój i wyłączyć (ominąc) z kompa EGR.
Zaślepić też wtedy dolot kryzą z otworkiem ??
Odpowiedz




#32
Zaslepic warto zawsze. Choć jak go dobrze przeczysciles to i tak nawet po 10 latach będzie w pozycji zamkniętej. Jak tuner wyłączy egr programowo to temat będzie na wieki rozwiązany. czyszczenie, naprawa części elektrycznej ma sens gdy układ zostawiamy by sobie robił swoją robotę.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#33
(25-03-2020, 17:30)wesol napisał(a): Zaslepic warto zawsze. Choć jak go dobrze przeczysciles to i tak nawet po 10 latach będzie w pozycji zamkniętej. Jak tuner wyłączy egr programowo to temat będzie na wieki rozwiązany. czyszczenie, naprawa części elektrycznej ma sens gdy układ zostawiamy by sobie robił swoją robotę.

Dziś jadę na kompa i wywalam EGR z systemu.
Koszt 200zł.

A blaszkę kryzę/zaślepkę z otworkiem 5-6 mm
wstawiam tu jak zaznaczyłem na fotce..???
   
Odpowiedz
#34
Ale czemu blaszkę z otworkiem? Po co ten otworek?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#35
A bo coś tam gdzieś... wyczytałem...
w postach o "zaślepce blaszce z dziurką Smile


Inaczej zapytam:
Poza wywaleniem EGR z systemu coś jeszcze muszę zrobić?
Odpowiedz
#36
Jak wywalisz programowo to zaskepiac nic nie trzeba. Egr będzie cały czas w pozycji zamkniętej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#37
OK zatem dzięki za POMOC w temacie.

W przypadku "BRT-czkawki" mojego auta
temat uważam za ogarnięty... i zamknięty Cool

Pozdrawiam Robert

Odpowiedz
#38
Witam.
Podepnę się jeszcze i ja. Alhambra, 2007, 2,0.Problem z BRT, delikatna czkawka, oprócz tego turbo zaczyna ładować dopiero przed 3000 obr. Turbo właśnie wróciło z regeneracji, egr wyczyszczony, przepływka podmieniona na nową, klapa w porządku, DPF usunięty, zawór ciśnienia nowy. Mimo to zaden z magików nie wie co mu dolega. Próba sprawdzenia map skończyła się na tym, że jest problem z dostaniem się przez OBD. Trzeci mechanik nie wie już gdzie szukać problemu. Ktoś ma jakieś pomysły? Obczytałem się na różnych forach, stronach ale dalej nikt nic nie wie.
Odpowiedz
#39
Turbo dać oryginalne nie jakieś regenerowane, uwolnić wydech na testy i musi wstawać suszarka od 1800 obr jak nic. Egr zaskepic, odłączyć na testy tez.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#40
Turbo jest po regeneracji bo to samo było przed. Więc fachowce po testach stwierdzili, że nie może być nic innego jak uwalone turbo. Niestety po regeneracji problem nie ustąpil. Egr był zaslepiany. Dpf i katalizator wyciągany bo poprzedni właściciel przyznał , że są przewiercone. Dzis kolejny magik ma wyciągać sterownik na stół i próbować dostać się do mapy. Poza tym zaczął kopcić na postoju. Wtryski wszystkie w okolicy 0,... Jak widać dla wszystkich czarna magia...
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości