Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1.8T AWC/AJH brak mocy/szarpie
#51
Plakiem itp.mozna psiknac. Takim palnym ale nie wręcz wybuchowym. Aczkolwiek to też zależne jest od nieszczelności. Z drugiej zaś strony już nie przesadzaj my z tym lenistwem by nie ściągnąć węży i ich nie objadać. Owszem kolektora dolotowego nie ściągamy ale choć rury, połączenia na nich czasem na szybko złączkach oring jest uszkodzony czy choćby szczelność IC.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#52
Witam, jutro rozbieram dolot żeby sprawdzić gdzie powietrze zaciąga, podłączając się pod kompa wyskoczył błąd 17828 zawór wtrysku powietrza wtórnego, ktoś może ma jakiś pomysł który to może być przekaźnik? w necie głucho na ten temat, mało tego rozbierałem sporo podzespołów pod maską i nigdzie podobnego ustrojstwa nie widziałem.
Odpowiedz
#53
Witam.

Jeżeli masz nowy typ skrzynki w kabinie, to będzie on na tej drugiej (najgłębiej) półeczce, w dolnym rzędzie, na samym środku. W oryginale ten przekaźnik miał chyba numer 53 bądź 373 ale były też 643 i 645, powinien być 40A. Awaria układów wtórnego powietrza, to plaga w grupie vag. Zawór sterujący znajduje się przy grodzi silnika.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#54
Więc tak, wpuszczanie plaka czy innego break cleanera nic nie daje - silnik sie dusi, rozebrałem część dolotu i połączyłem na krótko przepływomierz z filtrem do przepustnicy (użyłem przewodów od wyjścia z IC do przepustnicy, kawałka rury gumowej od przepływomierza do metalowej rury za silnikiem + kawałek rury PCV do połączenia) wynik byl taki, że przepływomierz wskazywał na zimno 2,81g/s, a po zagrzaniu silnika 1,41g/s czyli dalej lipa, lambda trochę wyżej bo 0,3-0,55V ale razem z korektami lambdy do +25%, ściągnąłem kolektor, jutro kupuję wszystkie uszczelki kolektora, przepustnicy i nowe węże do LPG bo czasem było też czuć gazem z kabinie.

Z błędem 17828 się uporałem - nie była dociśnięta wtyczka, swoją drogą wg schematu w Etce podciśnienie z zaworu od którego był ten błąd idzie do zaworu EGR a ten puszcza spaliny do pompy a ta do puszki z filtrem. Inny temat, że u mnie instalacja EGR kończy się na tym zaworze Smile

ps może moderator by wyodrębnił posty dotyczące mojego przypadku, żeby nie mieszać - wątek pierwotny dotyczy silnika AWB a moje problemy starszego AJH


Załączone pliki
.pdf   etka air.pdf (Rozmiar: 78.71 KB / Pobrań: 4)
Odpowiedz
#55
Witajcie, aktualizacja mam nadzieję ostatnia Wink

Nowe uszczelki, nowy reduktor i wszystkie przewody LPG od reduktora po kolektor, poskładane w poniedziałek w nocy, test wczorajszy pokazał że na Pb chodzi ładnie - przepływomierz po zagrzaniu silnika 2,81g/s, lambda ładnie skacze 0,1-09V, ale na LPG cyrk - szarpanie, falowanie obroów, dzisiaj rozebrana na czynniki pierwsze listwa wtryskowa i mechaniczne czyszczenie - masakryczny syf w środku, ponowna kalibracja i wyjściowo mnożnik 1,4, wnioskując po pracy lambdy i czasach wtrysków musiałem mnożnik obniżyć do 1,0-1,15 i auto odzyskało wigor.

Po ściągnięciu przepustnicy jej uszczelka nie miała mechanicznych śladów uszkodzenia, ale widoczny zaciek oleju jakby przepuszczał pod uszczelką + uwalony syfem olejowym czujnik temperatury wkręcony w kolektor

Póki co u mnie temat zakończony, można otwierać browarka zwycięstwa Big Grin
Odpowiedz
#56
Od jakiegoś czasu mam problem z Sharanem, mianowicie brakuje mu tego "odpychu". Dziwnym faktem jest to, że raz idzie normalnie (tak jak powinien) a raz coś go zamula. Ostatnio przeglądając silnik doszedłem do tego, że jeden przewód gumowy idący od kolektora ssącego(zdjęcie poglądowe niżej) do jakiegoś trójnika jest zwyczajnie pęknięty na długość ok. 2cm. I tu nasuwa się moje pytanie czy to może być tym spowodowane ? Jeśli tak to prosiłbym o pomoc w wymianie owego przewodu, bo szukałem po różnych stronach i nie mogę go nigdzie znaleźć. Dodam, że auto jest zagazowane jednak pracuje tak samo na LPG jak i benzynie.
[Obrazek: Jycc3kO.jpg]
Odpowiedz




#57
Witam.

Wszelkie nieszczelności szeroko rozumianego dolotu w benzyniaku powodują problemy z mocą, a popękane przewody to już standard, nie musisz kupować oryginalnego, wystarczy się udać do sklepu z przewodami gumowymi typu Stomil i kupić z metra. Jeżeli po wymianie nadal będzie jakiś problem to trzeba zrobić log-i.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#58
To przewód z odmy, z jednej strony do króćca na kolektorze, z drugiej strony przez zawór kierunkowy do odmy. Sprawdź przy okazji ten trójnik, grube plastikowe kolano na podstawie filtra oleju i gumowe kolanko na pokrywie zaworów. One lubią się rozejść po wpływem oleju.
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  sharan 2.8 AYL szarpie na jałowym dement 6 202 22-03-2024, 23:27
Ostatni post: dement
  szarik 1.8t lpg AWC nie odpala/brak prądu/zagadki dsierpina 1 306 12-07-2023, 19:30
Ostatni post: jasiug23
  ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska werkzeugwagen 10 10,614 02-03-2021, 12:10
Ostatni post: piotrek1111
  VR6 AYL brak mocy, większe spalanie - odma? Patrol 0 1,019 26-06-2020, 14:43
Ostatni post: Patrol
  Brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej Domin1981 12 5,376 18-10-2019, 23:15
Ostatni post: kalamb
  Problem z automatem , praca w trybie awaryjnym i brak sterowania wszystkie solenoidy macino1987 14 5,736 23-04-2019, 14:10
Ostatni post: macino1987
  2.8l V6/VR6 brak mocy anioł 33 16,868 31-10-2018, 09:30
Ostatni post: Suuchy94
  AWC Alhambra- brak czujnika położenia pedału sprzęgła Albert2014 8 5,225 16-12-2017, 15:57
Ostatni post: Zmooora
  Brak hamulców na zimnym silniku lopez931 14 5,195 14-07-2017, 17:21
Ostatni post: skimir
  Sharan 2.8 2006r 17748 brak synchronizacji walkow z walem auto technika 16 13,633 29-01-2017, 21:11
Ostatni post: saltech

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości