Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AJH - Pytanie o MAP SENSOR
#1
Witam kolegów.
Pytanie (prawdopodobnie głupie - choć podobno takich nie ma) :
czy przy silniku AJH 1.8 T 20V jest MAP SENSOR? Jeśli tak to gdzie on jest wpięty? W kolektor dolotowy czy w IC? Czy to jest to samo co "Czujnik ciśnienia bezwzględnego"? Walczę z tym silnikiem, niby odpala, przyspiesza, chodzi równo, ale gdzieś tam z tyłu głowy coś mi nie daje spokoju.
Dajcie znać, jakieś foto może poglądowe, jeśli jest to i fota wtyczki i jej numery były by bardzo mile widziane.
Z góry dziękuje za wyrozumiałość i pomoc.
Odpowiedz




#2
Nie ma map sensora
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
to jak tam doładowanie sprawdzić?
Mam zrobiony dobrze dolot, K03s i wskazanie doładowanie rzędu 0,3-0,4 Bar, sie mi wydaje że powinno być deczko więcej koło 0,7 przy tej turbawce. A przy okazji jakie wskazanie zegara doładowania powinno być na biegu jałowym (podciśnienie?) - 0,4-0,5 Bar?
Odpowiedz
#4
Tego to nie wiem bo mnie benzyny nie interesują. Napewno jest podciśnienie na jalowych bo przepustnicy jest zamknięta conajmniej w 95% a tłoki zaciągając dość dobrze więc robi się próżnia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Witam.

W silniku AJH, ale i w innych benzynowych z grupy vag, ciśnienie doładowania sprawdzisz tylko manometrem, jedyne chyba co możesz sprawdzić to wysterowanie jej za pomocą zaworu N75, grupa 025, różnica między 2 i 3 polem nie większa chyba niż 0,5ms. Na wolnych obrotach mogłoby być 0,6-0,7bar ale przy 0,4bar raczej tragedii też nie ma, przy maksymalnym obciążeniu chyba 1,35-1,65bar. Sterownik silnika sam sobie wylicza wartość doładowania i tu, tak jak pisałem już chyba kiedyś, obiło mi się o uszy, ważne jest aby sonda lambda była sprawna, bo między innymi sygnał z niej ECU też bierze do wyliczenia ciśnienia doładowania.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#6
dzięki serdeczne za info. Teraz poczytam i pogłówkuję. Bo pytanie jest takie:
Po zmianie turbiny na k03s manometr wskazywał nawet do 0.9 Bar ładowanie. teraz 0,4 bar to max ( dla tego silnika z seryjną turbiną k03 - powinno być coś w granicach 0.6 Bar ) . Wygląda na to , że auto pracuje w trybie awaryjnym - a wolałbym żeby pracowało normalnie. Vag wyrzuca błąd doładowania, czujnika ciśnienia bezwzględnego i jeszcze coś chyba mało istotnego bo zapomniałem. W którą stronę iść co by się polepszyło pacjentu memu ? Big Grin
Aha , no i czasem zapiernicza że ho ho, a czasem ma laga takiego że łoooo - nie ma zasady. Wdzięczny będę za jakieś sugestie/pomysły
Odpowiedz




#7
Hejka, miałem podobny przypadek z błędami MAP'a, czujnika ciśnienia atmosferycznego, przeładowanie turbiny.

Problemem był sam czujnik ciśnienia atmosferycznego, który wisiał "do góry nogami" i dostała się do niego woda, po rozebraniu, oczyszczeniu i podwieszeniu "prawidłowo" na trytce bo fabrycznego mocowania brak - zaczął jeździć dobrze.
czujnik ciśnienia na zdjęciu po środku z górą taką owalną [Obrazek: 20160507_091308.jpg?dl=0]
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pytanie 1.8t dajpanspokoj 5 2,305 05-10-2019, 20:06
Ostatni post: dajpanspokoj
  boczna szybka trójkątna sharan -pytanie bercik350 13 11,633 06-09-2019, 08:57
Ostatni post: rodzynek
  Pytanie o smok w 1.8t. orson06 16 5,451 23-03-2017, 00:41
Ostatni post: dmusek
  Pytanie do właścicieli sharika z silnikiem 1.8t AWC evo 4 2,830 08-01-2016, 22:23
Ostatni post: bobi1983
  Sharan 1.8T 1999 - pytanie o spalanie kazix 10 7,590 25-01-2015, 00:32
Ostatni post: kazix
  Pytanie o część piotrsrokosz 4 3,278 04-12-2012, 10:30
Ostatni post: ENDRJU222
  Pytanie o kompatybilność części (benzyna/diesel) Voyteck 2 2,261 16-01-2012, 13:17
Ostatni post: Voyteck

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości