18-03-2021, 13:52
Cześć panowie,
znalazłem źródło problemu w mojej Ali z 2.0 ATM i masełkiem na bagnecie
Winna jest odma zintegrowana z pokrywą zaworów i podczas pracy i chłodniejszych dni pluje masłem do rury i dalej do separatora w kolektorze ssącym. Dzięki temu mam zawaloną przepustnicę jakimś szlamem i generalnie praca silnika w bardzo szybkim tempie się pogarsza. Po sprawdzeniu kompresji silnik mieści się w granicach producenta. Cyl 1-3 mają 10 barów, cyl 4 ma 11 barów.
Dalej nie do końca rozumiem skąd się bierze w silniku te masło i czy czyszczenie odmy cokolwiek zmieni oraz czy odmę da się w jakiś sposób umyć.
Czy to, że mam LPG i potencjalnie nieszczelne pierścienie (choć test kompresji to wyklucza) może miec szczególny wpływ na ilość par wody w silniku?
Po wymianie oleju 0W40 po 10tys km zlałem szlam a silnik był konkretnie wypłukany. Muszę to zrobić żeby nie mieć jaj z wymianami non stop
Macie jakieś pomysły? Doświadczenia?
Pozdr
znalazłem źródło problemu w mojej Ali z 2.0 ATM i masełkiem na bagnecie
Winna jest odma zintegrowana z pokrywą zaworów i podczas pracy i chłodniejszych dni pluje masłem do rury i dalej do separatora w kolektorze ssącym. Dzięki temu mam zawaloną przepustnicę jakimś szlamem i generalnie praca silnika w bardzo szybkim tempie się pogarsza. Po sprawdzeniu kompresji silnik mieści się w granicach producenta. Cyl 1-3 mają 10 barów, cyl 4 ma 11 barów.
Dalej nie do końca rozumiem skąd się bierze w silniku te masło i czy czyszczenie odmy cokolwiek zmieni oraz czy odmę da się w jakiś sposób umyć.
Czy to, że mam LPG i potencjalnie nieszczelne pierścienie (choć test kompresji to wyklucza) może miec szczególny wpływ na ilość par wody w silniku?
Po wymianie oleju 0W40 po 10tys km zlałem szlam a silnik był konkretnie wypłukany. Muszę to zrobić żeby nie mieć jaj z wymianami non stop
Macie jakieś pomysły? Doświadczenia?
Pozdr