27-05-2014, 08:21
1.9 TDI 130KM 2005
Długi czas walczyłem ze swoim Sharanem aby wyeliminowac zapach spalin/lub nie spalin wewnątrz auta. Temat ciągnąłem tutaj: http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=5585. Teraz jest już lepiej...lecz nie idealnie.
Dzisiaj, po zaspawaniu 3 centymetrowej szczeliny przy katalizatorze (której 5 babraków poprostu nie zauważyło) następnie zdjęciu zaślepki EGR co znacznie zmiejszyło smrodliwość spalin, przyszła pora za sprawdzenie odmy.
Zauważyłem, że mój korek pluje olejem, nie dużo, troszeczkę. Korek moim zdaniem jest ok. Siedzi bardzi mocno. (Zdjąłem osłonę górną silnika i wypiąłem 'zetkę' więc korek siedzi bezpośrednio w pokrywie). Mimo wszystko mam wrażenie, że ciśnienie wygrywa i co jakiś czas korek puszcza bąka, co prawdopodobnie jestem w stanie odczuć w swoich nawiewach. Pytanie 1. Czy odma, która powinna załatwić problem ciśnienia w komorze zaworów to cienki ok 4 cm srednicy gumowy wężyk który wędruje od pokrywy do przewodu filtra powietrza ? Po wpisaniu w G 'Sharan 1.9 odma' pojawiają mi się różne rzeczy nie przypominające tej rurki. Raczej jakiś sztywny przewód z mocowanie na śruby z jednej strony przypominający ten który idzie w kierunku EGR a nie gumowa rurka (u mnie przypięta na opaski).
Pytanie 2. Jak sprawdzić czy odma działa ? Gdzie może się zatkać ?
Pytanie 3. W jakich przewodach silnika mamy nadciśnienie w jakich podciśnienie ?
Pytanie 4. Które miejsca w silniku są skłonne puszczać wyziewy/opary/smrody itd ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich Sharanowiczów.
Długi czas walczyłem ze swoim Sharanem aby wyeliminowac zapach spalin/lub nie spalin wewnątrz auta. Temat ciągnąłem tutaj: http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=5585. Teraz jest już lepiej...lecz nie idealnie.
Dzisiaj, po zaspawaniu 3 centymetrowej szczeliny przy katalizatorze (której 5 babraków poprostu nie zauważyło) następnie zdjęciu zaślepki EGR co znacznie zmiejszyło smrodliwość spalin, przyszła pora za sprawdzenie odmy.
Zauważyłem, że mój korek pluje olejem, nie dużo, troszeczkę. Korek moim zdaniem jest ok. Siedzi bardzi mocno. (Zdjąłem osłonę górną silnika i wypiąłem 'zetkę' więc korek siedzi bezpośrednio w pokrywie). Mimo wszystko mam wrażenie, że ciśnienie wygrywa i co jakiś czas korek puszcza bąka, co prawdopodobnie jestem w stanie odczuć w swoich nawiewach. Pytanie 1. Czy odma, która powinna załatwić problem ciśnienia w komorze zaworów to cienki ok 4 cm srednicy gumowy wężyk który wędruje od pokrywy do przewodu filtra powietrza ? Po wpisaniu w G 'Sharan 1.9 odma' pojawiają mi się różne rzeczy nie przypominające tej rurki. Raczej jakiś sztywny przewód z mocowanie na śruby z jednej strony przypominający ten który idzie w kierunku EGR a nie gumowa rurka (u mnie przypięta na opaski).
Pytanie 2. Jak sprawdzić czy odma działa ? Gdzie może się zatkać ?
Pytanie 3. W jakich przewodach silnika mamy nadciśnienie w jakich podciśnienie ?
Pytanie 4. Które miejsca w silniku są skłonne puszczać wyziewy/opary/smrody itd ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich Sharanowiczów.