Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wyłączenie AdBlue
#1
Witam,
Byłem akurat za granicą, dostałem błąd P20EE (SCR NOx Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 1) i adBlue zaczął odliczać kilometry.
Uzupełniłem płyn po sam korek (ok 8 litrów weszło) i niestety dalej kilometry zliczał.
Wróciłem do domu (zostało mi 90 km ) i podjechałem do lokalnego tuner-a (na tuningu sie zna, ma dużo pozytywnych opinii, ale nie wiem czy zna sie na adblue). Bład usuneliśmy w VCDS, zrobiliśmy reset SCR i bład nie wraca ale kilometry niestety dalej zlicza.
Poprosiłem go żeby wyłączył w VCDS SCR-a (DPF dalej działa). Po tej operacji kilometry nie są już zliczane. Mam czas żeby podjechać ewentualnie do ASO.
Tuner mówi ze takie wyłączenie adBlue robił w passatach i smigają do dziś bez problemu. Radzi mi wrócić za 1000 km i zobaczymy czy nic się nie dzieje.

Pytanie czy żeby wyłączyć układ adBlue całkowicie to wystarczy to zrobić w VCDS-ie, czy trzeba coś jeszcze zrobić? W sieci widziałem że jedna firma z białegostoku w Audi 2.0 TDI wyjmuje jeszcze bezpieczniki czujnika NOX i pompy adblue.
Czy takie wyłączenie SCR-a ma wpływ na inne układy, na EGR? Jakie są konsekwnecje takiego zabiegu (oprócz zwiekszonej emisji spalin)?
Zastanawiam się czy jest sens jechać do ASO i to robić gdzie koszty idą w tysiące dla auta bez gwarancji.

Nie chcę wycinać fizycznie adBlue bo planuje auto sprzedać za 5 lat.
Odpowiedz




#2
O witaj .
Mam podobnie z Adblue . Nie chce tego wycinać ale naprawić . Ja mam trochę inny błąd (grzałka w zbiorniku ) . System na razie jeździ bez odliczania .
A wiesz w którym miejscu VCDSa tuner to zatrzymał .?
Odpowiedz
#3
niestety robił to przy mojej nieobecnośći:/ także nie wiem gdzie on w VCDS wszedł
Odpowiedz
#4
panowie jesli chcecie moge wam wylaczyc adblue w programie szkoda pieniedzy na naprawy
Odpowiedz
#5
Za wykodowaniem AdBlue powinno iść wycięcie DPFa, inaczej szybko się zapcha. Natomiast wyjazd z wyciętym DPFem i wyłączonym AdBlue do np. Niemiec to raczej słaby pomysł. U mnie był podobny problem, aktualizacja softu w ASO pomogła, koszt ok. 200zł
Odpowiedz
#6
Jeśli z wyciętym DPF'em silnik będzie spełniał normy to nie widzę problemu.
Odpowiedz




#7
Jak wyłączysz AdBlue to DPF się nie zapcha, wtryskiwacz mocznika znajduje się za DPF-em, więc nie ma wpływu.


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#8
(22-09-2016, 08:30)sharanik napisał(a): Jak wyłączysz AdBlue to DPF się nie zapcha, wtryskiwacz mocznika znajduje się za DPF-em, więc nie ma wpływu.

Też bym tak rozumował . DPF to wyłapywanie ( a potem dopalanie ) sadzy
Ad blue ( system wtrysku mocznika i działanie tych 2 następnych katalizatorów ) to redukcja tlenków azotu NOx .

Zresztą nie wszystkie Sharany Alhambry 7N dieslowate mają Adblue ale zawsze mają DPF-y
Odpowiedz
#9
Trzeba wlać minimum 10 litrów żeby komputer zauważył ze było tankowanie. Zbiornik na adblue to okolo 17 litrów wiec 8 litrów dolania to trochę za mało
Odpowiedz
#10
(17-09-2016, 10:09)zrezur napisał(a): Witam,
Byłem akurat za granicą, dostałem błąd P20EE (SCR NOx Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 1) i adBlue zaczął odliczać kilometry.
Uzupełniłem płyn po sam korek (ok 8 litrów weszło) i niestety dalej kilometry zliczał.
Wróciłem do domu (zostało mi 90 km ) i podjechałem do lokalnego tuner-a (na tuningu sie zna, ma dużo pozytywnych opinii, ale nie wiem czy zna sie na adblue). Bład usuneliśmy w VCDS, zrobiliśmy reset SCR i bład nie wraca ale kilometry niestety dalej zlicza.
Poprosiłem go żeby wyłączył w VCDS SCR-a (DPF dalej działa). Po tej operacji kilometry nie są już zliczane. Mam czas żeby podjechać ewentualnie do ASO.
Tuner mówi ze takie wyłączenie adBlue robił w passatach i smigają do dziś bez problemu. Radzi mi wrócić za 1000 km i zobaczymy czy nic się nie dzieje.

Pytanie czy żeby wyłączyć układ adBlue całkowicie to wystarczy to zrobić w VCDS-ie, czy trzeba coś jeszcze zrobić? W sieci widziałem że jedna firma z białegostoku w Audi 2.0 TDI wyjmuje jeszcze bezpieczniki czujnika NOX i pompy adblue.
Czy takie wyłączenie SCR-a ma wpływ na inne układy, na EGR? Jakie są konsekwnecje takiego zabiegu (oprócz zwiekszonej emisji spalin)?
Zastanawiam się czy jest sens jechać do ASO i to robić gdzie koszty idą w tysiące dla auta bez gwarancji.

Nie chcę wycinać fizycznie adBlue bo planuje auto sprzedać za 5 lat.

Byłem dziś na ponownej kontroli u Tunera. Mowi ze wszystko ok, w VCDS zadnych nieprawidłowości nie znalazł.
Skasował mnie za to wszystko 900 PLN. W sumie przy samochodzie porobił z 30m, tylko w VCDS wyłączył ADBLUE. Podnoszę się na duchu, wmawiając sobie, że płacę za jego kompetencje
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czujnik temperatury AdBlue fotofloresy 24 11,233 29-07-2021, 19:30
Ostatni post: turek
  Adblue - kontrola stanu w komputerze Kogel 9 4,568 06-09-2020, 00:40
Ostatni post: billykrakow
  Grzałka ADblue Maciej_F 35 11,418 02-01-2020, 22:27
Ostatni post: rokef
Exclamation Adblue - uzupełnienie marianex 8 6,260 06-05-2019, 23:27
Ostatni post: Marco_Polo
  AdBlue - czujnik poziomu płynu piok 122 64,937 19-01-2019, 21:36
Ostatni post: wesol
  Problemy z AdBlue lukas_gr 22 13,967 03-10-2017, 16:31
Ostatni post: Maciej_F
  Wlany AdBlue do zbiornika paliwa AleksandrA 28 23,390 01-12-2016, 15:20
Ostatni post: wesol
  Adblue - brak resetu po dolaniu shreku 33 34,461 04-11-2016, 16:59
Ostatni post: Maciej_F

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości