17-09-2016, 10:09
Witam,
Byłem akurat za granicą, dostałem błąd P20EE (SCR NOx Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 1) i adBlue zaczął odliczać kilometry.
Uzupełniłem płyn po sam korek (ok 8 litrów weszło) i niestety dalej kilometry zliczał.
Wróciłem do domu (zostało mi 90 km ) i podjechałem do lokalnego tuner-a (na tuningu sie zna, ma dużo pozytywnych opinii, ale nie wiem czy zna sie na adblue). Bład usuneliśmy w VCDS, zrobiliśmy reset SCR i bład nie wraca ale kilometry niestety dalej zlicza.
Poprosiłem go żeby wyłączył w VCDS SCR-a (DPF dalej działa). Po tej operacji kilometry nie są już zliczane. Mam czas żeby podjechać ewentualnie do ASO.
Tuner mówi ze takie wyłączenie adBlue robił w passatach i smigają do dziś bez problemu. Radzi mi wrócić za 1000 km i zobaczymy czy nic się nie dzieje.
Pytanie czy żeby wyłączyć układ adBlue całkowicie to wystarczy to zrobić w VCDS-ie, czy trzeba coś jeszcze zrobić? W sieci widziałem że jedna firma z białegostoku w Audi 2.0 TDI wyjmuje jeszcze bezpieczniki czujnika NOX i pompy adblue.
Czy takie wyłączenie SCR-a ma wpływ na inne układy, na EGR? Jakie są konsekwnecje takiego zabiegu (oprócz zwiekszonej emisji spalin)?
Zastanawiam się czy jest sens jechać do ASO i to robić gdzie koszty idą w tysiące dla auta bez gwarancji.
Nie chcę wycinać fizycznie adBlue bo planuje auto sprzedać za 5 lat.
Byłem akurat za granicą, dostałem błąd P20EE (SCR NOx Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 1) i adBlue zaczął odliczać kilometry.
Uzupełniłem płyn po sam korek (ok 8 litrów weszło) i niestety dalej kilometry zliczał.
Wróciłem do domu (zostało mi 90 km ) i podjechałem do lokalnego tuner-a (na tuningu sie zna, ma dużo pozytywnych opinii, ale nie wiem czy zna sie na adblue). Bład usuneliśmy w VCDS, zrobiliśmy reset SCR i bład nie wraca ale kilometry niestety dalej zlicza.
Poprosiłem go żeby wyłączył w VCDS SCR-a (DPF dalej działa). Po tej operacji kilometry nie są już zliczane. Mam czas żeby podjechać ewentualnie do ASO.
Tuner mówi ze takie wyłączenie adBlue robił w passatach i smigają do dziś bez problemu. Radzi mi wrócić za 1000 km i zobaczymy czy nic się nie dzieje.
Pytanie czy żeby wyłączyć układ adBlue całkowicie to wystarczy to zrobić w VCDS-ie, czy trzeba coś jeszcze zrobić? W sieci widziałem że jedna firma z białegostoku w Audi 2.0 TDI wyjmuje jeszcze bezpieczniki czujnika NOX i pompy adblue.
Czy takie wyłączenie SCR-a ma wpływ na inne układy, na EGR? Jakie są konsekwnecje takiego zabiegu (oprócz zwiekszonej emisji spalin)?
Zastanawiam się czy jest sens jechać do ASO i to robić gdzie koszty idą w tysiące dla auta bez gwarancji.
Nie chcę wycinać fizycznie adBlue bo planuje auto sprzedać za 5 lat.