Ocena wątku:
  • 46 głosów - średnia: 3.09
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trzęsie kierownicą i całą budą
#31
właśnie nie mam możliwości. nie mam kanału i chyba wiedzy na tyle. musze polegac na mechanikach Sad
Odpowiedz




#32
więcej nic nie trzeba jak wleźć pod wóz, nałożyć rękawiczkę i pokręcić półosią wyczuwajac jaki ma luz i czy to jest luz na wieloklinie czy w mechanizmie różnicowym.
widać gdzie półoś przechodzi przez łożysko podpory , tam poszarpać i zoabczyć czy guma nie jest rozwarstwiona oderwana, wziąć duży klucz i podważając z każdej strony półoś.

przy odrobinie chęci poradzisz sobie.
do zdjęcia osłony potrzeba bodajże 13 -kę nasadową z przedłużka i chyba 10.

oprzy okazji pooglądać wszystkie gumy - osłony uszczelnienie półosi i ukł. kierowniczego.
zobaczyćczy nie ma jakichś wycieków, naderwanych przewodów i jakichś podejrzanych punktów.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#33
Witam
dawno mnie nie było - praca.
Nie miałem szansy zerknąć pod spód auta - nie mam dojścia do kanału. Zrobiłem w sobotę traskę prawie 500KM, autko sprawowało się bez zarzutu, drży, ale nie zawsze.
Tylko jedno mnie zastanawia, ja to czuje w szczególności na dźwigni biegów, a my mamy przecież takie rozwiązanie jak na zdjęciu http://img01.allegroimg.pl/photos/orygin...2424169217 to skąd może się brać ta wibracja - wybaczcie nie jestem mechanikiem Sad

pozdrawiam
Odpowiedz
#34
Co do naprawy pół osi to mogę polecić tą firmę: http://motomax.pl/www-1/index.html

Dowiedziałem się od znajomych mechaników że jest to solidna firma ( i jedna z kilku która robi to w PL ). "przerabiają" oni pół osie / frez na dłuższy i można powiedzieć koniec problemów z pół osiami, jak to ma miejsce w Sharanach / Alhambrach .
Są na allegro, można kupić pół os, wymienić i wysłać starą ( i zwracają kaucje 100 zł ).
Wszystko przebiegło w moim przypadku bezproblemowo / szybko, jeżdżę już z 4 mc i zero problemów.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#35
Hejka, to znowu ja.
Zrobiłem już na nowej dwumasie już 1300km. Dalej mam ten objaw, drgania przez chwileczkę przy hamowaniu silnikiem, jak auto schodzi z obrotów wtedy w okolicach 2600 obr/min. zadrży i przestaje :/
Najgorsze jest że to drganie nie jest cały czas. Raz jest raz nie ma, ale więcej jest - ale mądre zdanie Smile.
Czeka mnie dłuższa traska około 1000km i trochę się cykam Smile czy coś sie nie stanie :/

pozdrawiam
Odpowiedz
#36
(27-06-2012, 13:23)ajek napisał(a): Czeka mnie dłuższa traska około 1000km i trochę się cykam Smile czy coś sie nie stanie :/

nic się stać nie powinno od tego, że coś trochę wibruje.
wibracja może mieć związek z półosiami i przegubami - po przejechaniu 100 km może coś wiecej bedziesz móg na ten temat powiedzieć.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz




#37
A ja mam pytanie z innej beczki troche. mam sharana 2001 z silnikiem AUY i u mnie półosie względnie się jeszzce trzymają, wiem bo wymontowałem je w celu sprawdzenie luzów dokładnie, auto przejechało 239 tys km. Moim problemem jest jednak co innego a mianowicie trzęsąca się kierownica na wybojach. Mechanizm regulacji wysokości i ustawienia kierownicy a dokłądnie blokada jego wydaje się mieć jakieś luzy (5 mm góra dół ) i kierownica lata góra dół na wybojach a denerwuje mnie to strasznie. Czy ktoś rozbierał tą kolumnę i blokadę? Być może jakieś podkładki gumowe, amortyzatorki są zużyte lub coś w tym stylu? Pomóżcie, doradźcie coś, w najbliższym czasie mam zamiar to rozebrać i sprawdzić co tam jest bo jeżdżenie z latająca kierownica staje się niezbyt przyjemne.
Odpowiedz
#38
zdejmij osłony kolumny i osłony deski rozdzielczej i masz wtedy dostęp.
u mnie też jest luz jak u ciebie ,ale kierownica sama z siebie nie podskakuje.
może coś się troche wytarło albo poluzowało. może mam jakieś foto to poszukam jak to wygląda (wymieniałem parownik i kolumnę całą odsuwałem razem z wzmocnieniem)
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz
#39
Witam
Dawno mnie tu nie było, wróciłem z trasy bez problemu, ale podjąłem decyzje o zmianie podpory (półosi krótszej). Miałem dość spory luz i wieloklin był dość pordzewiały, zęby zaokrąglone. Regeneracja w firmie z Torunia. pierwszy dzień jeżdżę, dam znać jakie efekty, ale różnica potężna !! pozdrawiam
Odpowiedz
#40
Niestety delikatne drgania przy hamowaniu silnikiem nie ustaly - nawet po zmianie tej podpory (krótkiej półosi).
Ale mam tez lekkie luzy na wewnetrznych przegubach - nie wiem co juz szukac. Dwu masa raczej to nie jest bo - to raz jest raz nie ma :/
Bede szukla dalej, jak ktoś moze pomoc - dajcie znac :/
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kierownica Grzechu 0 471 22-03-2022, 16:32
Ostatni post: Grzechu
  ['03] Kierownica zwykła wymiana leo 3 1,036 19-10-2021, 07:06
Ostatni post: leo
  Kierownica przed i po fl. bebet28 1 1,121 21-02-2018, 14:06
Ostatni post: wesol
  Podgrzewana kierownica. Scrappy 17 12,545 20-01-2018, 01:40
Ostatni post: Bogos
  trzęsie kierownica przy hamowaniu z każdej prędkości kowalwalcz 17 6,897 14-03-2017, 10:12
Ostatni post: Czerwony
  Galaxy tempomat kierownica multi???? Kamillo 0 1,143 10-01-2017, 11:47
Ostatni post: Kamillo
  Kierownica z 7N zyga4don 9 5,256 25-05-2016, 19:56
Ostatni post: Artur677
  Po wymianie kół krzywa kierownica. Porsche Design 42 16,574 02-12-2015, 20:52
Ostatni post: wesol
  Opadająca kierownica Dzyrooo 9 4,754 09-05-2015, 12:44
Ostatni post: koleś
  kierownica- obszycie maciek-basia 45 27,321 18-01-2015, 00:42
Ostatni post: rizist

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości