jp4321
Użytkownik niezarejestrowany...
Witam!!! Dziś jadąc auto zaczęło słabnąć i z tłumika siwy dym. Zaświeciła kontrolka oleju. Olej był niedawno wymieniany. Gdy popatrzyłem czy jest olej w silniku nie było go. Olej był m.in w wężach powietrznych. Co może być przyczyną ??
VW Sharan 1.9 TDI 115 KM 2000r.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
hmm. Piszesz siwy ale w senssie taki bialy bo jest zimno czy bardziej niebieski bo olej idzie w wydech lub dolot??
Umnie ukrecil sie wirnik w turbo to waliło olejem konkretnie ale u ciebie moze tylko puscily uszczelnienia i wali olejem w srednich ilosciach. Tak czy siak nie kontynuuj dalszą jazde. Sciagnij waż od turbiny po stronie dolotowej i sprawdz jaki jest luz na wirniku- podluzny i poprzeczny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
jp4321
Użytkownik niezarejestrowany...
A mogło się coś stać z silnikiem jak jechałem ponad 0.5 km wtedy kiedy dymił??
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
skor sie nie wkrecil na obroty powyzej swoich granicznych to i korba bokiem nie wyszła. Raczje nic sie nie stało.
Sprawdzisz turbo i jesli sie bedzie kwalifikowalo do wymiany to wymieniasz je i potem odpinasz wąż u góry przy MAPie i odpalasz auto. Jeszcze wpierw mozesz wykrecic swiece zarowe i wlac troszke benzyny do komory i zakrecic rozrusznikiem by wypluło resztki oleju otworami po swiecach. Potem odpalasz bez tej rury dolotu i niech pochodzi troszke silnik z przegazowaniemi by pozbyc sie oleju z IC.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2016
Reputacja:
0
Witam posiadam problem ze swoim seatem, mianowicie w czerwcu robiona była u mnie głowica bo padła niestety uszczelka, po przejechaniu ok 3 tyś. zaczęło strasznie mi dymić z wydechu dałem do mechanika i wysłaliśmy turbo do regeneracji, po powrocie turba okazało się że nadal jest wyciek oleju z turbiny... Proszę o pomoc
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Możliwe że ten co regenerował to patałach ale to duża szansa jeśli operacja kosztowała 500 zł.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2016
Reputacja:
0
Gościu zajmuje sięjuż tym od kilku ładnych lat i koszt regeneracji był ok 900 zł
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
23-09-2018, 11:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2018, 11:43 przez wesol.)
Wszystko zależy co robi w tej turbinie. Kolega z forum tourana też robi turbiny i tam conajmniej już 200 zrobił i cena jest uzależniona od tego co się robi od 500 zł do 1600 jak podaje.
Choć i trafia się że poprostu coś zostało skopane.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2016
Reputacja:
0
były wymieniane uszczelniacze do tego wirnik gruszka i jeszcze jakieś części nie pamiętam dokładnie ponieważ auto z papierami nadal stoi u mechanika dodatkowo dodam że było też sprawdzone ciśnienie na cylindrach i na każdym jest prawie takie samo następnie odprowadzenie oleju też jest drożne, jeszcze chcemy sprawdzić odmę z separatorem ale to muszę chwilę poczekać bo muszę znaleźć pokrywę zaworów bo niestety odma jest na niej wbudowana
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Widzisz opowiadasz coś co zapewne nie widziałeś tylko ci ktoś powiedział. To wymiana praktycznie całości była co mówisz. Poza tym mówią na to uszczelniacze a to są tak naprawdę tulejki metalowe. Do tego siedzi to wszystko w tulei z mosiądzu. Wirnik też ma os stalową. Jako takich uszczelek tam nigdzie nie ma.
Powiedz mi jeszcze że dostałeś nowa obudowę zewnętrzna tego korasa?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.