Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Witam. W samochodzie żony mam pewien problem (Alhambra 98r.). Czasami zdarza się, że rozrusznik kręci a samochód nie odpala. Po kilku próbach samochód odpala po jednym obrocie wału (nie kopci, chodzi równo). Zdarza się, że zimny odpala normalnie, a po przejechaniu kilku lub kilkudziesięciu metrów gaśnie i są objawy jak wyżej opisałem. Na próbę podmieniłem elektrozawór na pompie wtryskowej i mam wrażenie, że było lepiej i znacznie rzadziej zdarzały się problemy z odpaleniem, jednak teraz po miesiącu znowu się to nasila. Wydaje mi sie, że jak wyjmę kluczyk ze stacyjki i włączę blokadę w kierownicy to odpala szybciej (przy pierwszej lub drugiej próbie). Zastanawiałem się czy jeszcze nie wymienić kostki stacyjki lub kabla od stacyjki do elektrozaworu. Może ktoś miał podobny przypadek i wie co może powodować takie objawy? Z góry dziękuję za pomoc.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Od elektrozaworu jest chyba przekaznik. Ale ja bym zaczal od sprawdzenia kabloteki tego zaworu, ewentualnie swiec zarowych no i przewodow paliwowych czy czasami nie lyka lewego powietrza.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Świece żarowe na pewno dobre, a odpala po chwili i chodzi równo i bez żadnego dymienia. W największe mrozy palił bez zająknięcia...
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 2
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
Sprawdź, czy w tym czasie jak kręcisz rozrusznikiem, a on nie odpala, czy jest napięcie (jaka wartość) bezpośrednio na zaworze.
Seat Alhambra '99, 1.9 TDI 110 KM, AFN
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
może gubi ciśnienia w pompie.. powietrze w paliwie jest ? pompa nie cieknie ? nie syczy ?
może immobilizer
a moze pompa jest wyrąbana i nie daje rady ciśnienia uzyskać, lekko udaje sie to poprawić zmianą dawki wtryskowej, są instrukcje w sieci.
a jak tam z kątem wyprzedzenia wtrysku ?
takie zgadywanki mi przyszły do głowy na pierwszy rzut.
czytaj forum i poprawiaj wóz.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Wymieniłem przekaźnik 109 i nadal bez zmian. Raz lub 2 razy na dzień nadal zdarza mu się utrudniony rozruch.
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 2
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
Kolego, czy udało Ci się sprawdzić napięcie na zaworze N109 w momencie jak nie chce odpalić? Możesz sobie założyć tymczasowo żaróweczkę, która będzie pokazywać czy jest napięcie czy nie. Jak nie będzie chciał zapalić, i nie będzie tam napięcia to winę może mieć innym przekaźnik - nie 109 tylko 405.
Seat Alhambra '99, 1.9 TDI 110 KM, AFN
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
sprawdzaj kabloteke, sprawdzaj elektrozaworek odcinajacy na pompie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Elektrozawór i przekaźnik 109 podmienione i nadal problem powraca. Jutro zamienię przekaźnik 405, a jak to nic nie da to sprawdzę to napięcie na elektrozaworze. Dziękuję za wszelkie sugestie. Mam nadzieję że razem dojdziemy do tego, co jest nie tak.