Liczba postów: 252
Liczba wątków: 16
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
witam mam problem jak ustawic wałki rozrzadu 2.0 tdi cr auto dostało w rozrzad na wałkach nie ma zadnych znaków jest to silnik 2.0 16v tdi cr 2011r
rozrzad wiem jak ustawic mam blokady lecz nie wiem jak wałki rozrzadu
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie wiem jak tu al ew innych ustawialem walki to albo byly blokady wkrecane w glowice na dwa walki. Np w 1.9 cdti opla ma tak ze sei wykreca tkaie w glowicy korki i wkreca takie tulejki i blokuje walki. Czasami na walkach jest oznaczenie- zasadniczo na kolach zebatych ( jelsi nie ma lancucha łączącego tylko miedzy kolami zebatymi). Kolo zebate jedno ma jedna kropke zapunktowana a drugie kolo ma dwie kropki czyli musza sie te kropki ze soba zejsc tak jakby ta jedna pomiedzy te dwie. Zrob jakies fotki to moz esie cos wydedukuje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 16
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
na jednym forum znalazłem
Przyrząd z linku nie jest potrzebny aby wszystko prawidłowo poskładać do kupy.
Wałek wydechowy blokujesz/ustawiasz tak jak do wymiany rozrządu czyli kołkiem fi 6 przechodzącym przez piastę koła zębatego do otworu w głowicy. Dla wałka ssącego nacięcie na końcu wałka od strony skrzyni biegów(to od napędu pompy Vacu) ma być równoległe z płaszczyzna dzielenia głowicy (tak jak stare VW). Charakterystyczne jest to, że wyżłobienia w wałkach do wkładanie śrub głowicy są w tym położeniu skierowane jednocześnie dla obu wałków na zewnątrz.
Jeżeli silnik jest po kolizji i nie można w ten sposób ustawić wałków najprawdopodobniej są przestawione piasty lub koła zębate na wałkach lub jeśli po kolizji i złożeniu podczas jazdy a zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem z dużych prędkości obrotowych pojawia się błąd "błędny przepływ powietrza" to należy przyjrzeć się w pierwszej kolejności wałkom rozrządu. Blokada na wał nie jest wymagana, na kole pasowym i obudowie rozrządu są znaki.