19-09-2015, 12:49
na jednym forum znalazłem
Przyrząd z linku nie jest potrzebny aby wszystko prawidłowo poskładać do kupy.
Wałek wydechowy blokujesz/ustawiasz tak jak do wymiany rozrządu czyli kołkiem fi 6 przechodzącym przez piastę koła zębatego do otworu w głowicy. Dla wałka ssącego nacięcie na końcu wałka od strony skrzyni biegów(to od napędu pompy Vacu) ma być równoległe z płaszczyzna dzielenia głowicy (tak jak stare VW). Charakterystyczne jest to, że wyżłobienia w wałkach do wkładanie śrub głowicy są w tym położeniu skierowane jednocześnie dla obu wałków na zewnątrz.
Jeżeli silnik jest po kolizji i nie można w ten sposób ustawić wałków najprawdopodobniej są przestawione piasty lub koła zębate na wałkach lub jeśli po kolizji i złożeniu podczas jazdy a zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem z dużych prędkości obrotowych pojawia się błąd "błędny przepływ powietrza" to należy przyjrzeć się w pierwszej kolejności wałkom rozrządu. Blokada na wał nie jest wymagana, na kole pasowym i obudowie rozrządu są znaki.
Przyrząd z linku nie jest potrzebny aby wszystko prawidłowo poskładać do kupy.
Wałek wydechowy blokujesz/ustawiasz tak jak do wymiany rozrządu czyli kołkiem fi 6 przechodzącym przez piastę koła zębatego do otworu w głowicy. Dla wałka ssącego nacięcie na końcu wałka od strony skrzyni biegów(to od napędu pompy Vacu) ma być równoległe z płaszczyzna dzielenia głowicy (tak jak stare VW). Charakterystyczne jest to, że wyżłobienia w wałkach do wkładanie śrub głowicy są w tym położeniu skierowane jednocześnie dla obu wałków na zewnątrz.
Jeżeli silnik jest po kolizji i nie można w ten sposób ustawić wałków najprawdopodobniej są przestawione piasty lub koła zębate na wałkach lub jeśli po kolizji i złożeniu podczas jazdy a zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem z dużych prędkości obrotowych pojawia się błąd "błędny przepływ powietrza" to należy przyjrzeć się w pierwszej kolejności wałkom rozrządu. Blokada na wał nie jest wymagana, na kole pasowym i obudowie rozrządu są znaki.