Witam, po długiej lekturze w sieci udało mi się zrobić lusterka składane podczas zamykania samochodu.
Wyczytałem że za składanie lusterek jest odpowiedzialny przekaźnik 361 taki duży na dwa miejsca
Opis styków przekaźnika 361:
15 (4) +12V
ME (5) sygnał na silniczek składania
31 (6) masa
MA (8) sygnał na silniczek składania
SE (12) Sygnał sterujący przekaźnikiem (masa)
RA (14) wyłącznik krańcowy W lusterku.
Wiec zrobiłem to tak:
W tej kostce znalazłem przewody zielone z niebieskim paskiem (dwa w jednym pinie). Probówką sprawdziłem że bo otworzeniu samochodu pojawia się tam biegun dodatni (+), a po zamknięciu samochodu biegun ujemny (-).
Od tego przewodu udało mi się zrobić sterowanie lusterkami. Podpoiłem się nieco wyżej pod jeden z tych przewodów i poprowadziłem przewód do pinu oznaczonego SE na przekaźniku. Uwaga w szereg połączyłem diodę prostowniczą tak aby przepuszczało minus a plus zatrzymywało.
przewód zielony z niebieskim paskiem--------->l---------styk SE (12) przekaźnika 316 reasumując podczas otwartego samochodu na przewodzie jest plus który nie jest przepuszczany do przekaźnika (blokuje go dioda) przy zamkniętym samochodzie na tym przewodzie pojawia się masa która idzie do przekaźnika na pin sterujący
miejsce gdzie wpiąłem się w przewód zielony z niebieskim paskiem
niebieskie zaznaczenie to masa sterująca
czerwone zaznaczenie to plus stały
przekaźnik wyjęty
Plus stały zrobiłem w następujący sposób: w wolne miejsce w skrzynce bezpieczników ( nr11) gdzie jest stały plus wcisnąłem konektor z przewodem. Przewód z kostki z przekaźnika z plusem obciąłem zabezpieczyłem i przylutowałem stały plus a wszystko zabezpieczyłem 5A bezpiecznikiem.
reasumując stały plus idzie od nowo dołożonego bezpiecznika nr11 i jest tylko od składanych lusterek
i w ten sposób jak zamkniemy samochód składają się lusterka nawet podczas jazdy (mi osobiście nie przeszkadza ponieważ nie zamykam podczas jazdy) a przy otworzeniu rozkładają się.
Mam nadzieje że jasno opisałem w razie wątpliwości służę pomocą
Wyczytałem że za składanie lusterek jest odpowiedzialny przekaźnik 361 taki duży na dwa miejsca
Opis styków przekaźnika 361:
15 (4) +12V
ME (5) sygnał na silniczek składania
31 (6) masa
MA (8) sygnał na silniczek składania
SE (12) Sygnał sterujący przekaźnikiem (masa)
RA (14) wyłącznik krańcowy W lusterku.
Wiec zrobiłem to tak:
W tej kostce znalazłem przewody zielone z niebieskim paskiem (dwa w jednym pinie). Probówką sprawdziłem że bo otworzeniu samochodu pojawia się tam biegun dodatni (+), a po zamknięciu samochodu biegun ujemny (-).
Od tego przewodu udało mi się zrobić sterowanie lusterkami. Podpoiłem się nieco wyżej pod jeden z tych przewodów i poprowadziłem przewód do pinu oznaczonego SE na przekaźniku. Uwaga w szereg połączyłem diodę prostowniczą tak aby przepuszczało minus a plus zatrzymywało.
przewód zielony z niebieskim paskiem--------->l---------styk SE (12) przekaźnika 316 reasumując podczas otwartego samochodu na przewodzie jest plus który nie jest przepuszczany do przekaźnika (blokuje go dioda) przy zamkniętym samochodzie na tym przewodzie pojawia się masa która idzie do przekaźnika na pin sterujący
miejsce gdzie wpiąłem się w przewód zielony z niebieskim paskiem
niebieskie zaznaczenie to masa sterująca
czerwone zaznaczenie to plus stały
przekaźnik wyjęty
Plus stały zrobiłem w następujący sposób: w wolne miejsce w skrzynce bezpieczników ( nr11) gdzie jest stały plus wcisnąłem konektor z przewodem. Przewód z kostki z przekaźnika z plusem obciąłem zabezpieczyłem i przylutowałem stały plus a wszystko zabezpieczyłem 5A bezpiecznikiem.
reasumując stały plus idzie od nowo dołożonego bezpiecznika nr11 i jest tylko od składanych lusterek
i w ten sposób jak zamkniemy samochód składają się lusterka nawet podczas jazdy (mi osobiście nie przeszkadza ponieważ nie zamykam podczas jazdy) a przy otworzeniu rozkładają się.
Mam nadzieje że jasno opisałem w razie wątpliwości służę pomocą