Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 2.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z doładowaniem, dziwne odgłosy.
#1
Ostatnio pojawiły się problemy z odcięciem i brakiem mocy turbiny. Zabrałem się do przeglądu podstawowych rzeczy, czyli wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia na nowe i wymieniłem dwie opaski na przewodzie do IC, bo wyglądały na skorodowane. Przy wymianie wężyków okazało się, że poprzedni właściciel pokleił byle jak króciec przy zaworku od EGR, który steruje otwarciem gruszki EGR-u. Niestety nie udało mi się tego naprawić, więc zaślepiłem go. Po tych zabiegach auto odzyskało część mocy. Na 4 i 5 biegu jednak turbinę odcięło. Uruchomiłem ponownie silnik i pojechałem spokojnie do domu i pojawił się dźwięk zgrzytania i tarcia pod maską. Pojawia się w różnych momentach. Pomyślałem, że zajrzę do turbo i poczyszczę kierowniczki i nasmaruję sztangę. Pierwszy raz to będę robić, więc jak ktoś ma jakieś uwagi co do tego, to będę wdzięczny jak się nimi podzieli. Smile
VW Sharan '00 1.9 TDI AVG 110KM
VW Sharan '00 1.9 TDI PD ANU 90KM

Odpowiedz




#2
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=1528

http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
Odpowiedz
#3
To na yt widziałem Smile Odkryłem, że dźwięk wibracji wziął się nie z turbo, tylko wibruje zaworek EGR. Po odłączeniu podciśnienia nastała błoga cisza.
VW Sharan '00 1.9 TDI AVG 110KM
VW Sharan '00 1.9 TDI PD ANU 90KM

Odpowiedz
#4
Turbina wyciągnięta, sukces, bo ukręciła się tylko jedna śruba i to z osłony z wydechu Big Grin Sztanga chodzi baardzo ciężko. Podejrzewam, że kierowniczki są zawalone nagarami i sadzą.
VW Sharan '00 1.9 TDI AVG 110KM
VW Sharan '00 1.9 TDI PD ANU 90KM

Odpowiedz
#5
Zeby tylko sie nie ukrecily sruby na czesci gorącej- nie mowie tu o tych co trzymaja kolektro z korasem ale juz tam w srodku co sa te trzy srubki a pod przeslona sa wlasnie łopatki geometrii. JEsli nie bedziesz mógł ich odkrecic to nie walcz na siłę. Zostaw to tak jak jest a oczyszczenie samego pierścionka (jesli jest ostro zawalony) juz bedzie dużym sukcesem. W tą gardziel gdzie sa łopatki wlej ropy z olejem i ruszaj tymi kierownicami az będą ładnie chodzić. Złożysz w całośc i na auto to w trase jedz na 50 km i daj mu w palnik- tak zeby obroty byly około 3500.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
Poszło ładnie, nic nie było zapieczone, jedynie problem z demontażem turba miałem i rozłożeniem go na dwie części, bo za ostrożnie to robiłem.
VW Sharan '00 1.9 TDI AVG 110KM
VW Sharan '00 1.9 TDI PD ANU 90KM

Odpowiedz








Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  problem z odpalaniem sarkrz 10 340 21-04-2024, 15:03
Ostatni post: sarkrz
Exclamation Problem z Skrzynią Automatyczną Shazam 1 186 20-01-2024, 20:22
Ostatni post: Łukasz12502
  AUY-dziwne objawy Łukasz12502 36 4,861 29-12-2023, 22:24
Ostatni post: Łukasz12502
  problem z pierwszym rozruchem bastti 5 924 06-06-2023, 09:46
Ostatni post: bastti
  sharan 1.9 ayu problem z biegami Piteros1 12 1,940 13-05-2023, 17:24
Ostatni post: buba
  Sharan 1.9 TDI 115KM - problem z redukcją Kokuselo 4 1,197 05-04-2022, 10:15
Ostatni post: Stefano
  Układ chłodzenia - problem Gawel9 6 5,525 16-05-2021, 00:46
Ostatni post: Piter1028
  Problem z mocą marcin_j23 7 2,105 16-08-2020, 13:43
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem silnika wladcaszerszeni 1 1,141 06-06-2020, 08:53
Ostatni post: wesol
  Problem z sharanem AFN motocykle_123 9 2,375 07-05-2020, 21:19
Ostatni post: wesz82

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości