Liczba postów: 12
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
0
07-05-2012, 14:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2012, 14:20 przez toomekk24.)
Witam Panowie. Mam problem ze swiecąca kontrolka esp w moim sharanie. Vag pokazuje błąd 778 czujnik kąta skrętu G85 uszkodzenie. Wiec wymieniłem owy czujnik z tasiemka znajdujący sie pod kierownica a vag nadal pokazuje ten sam bład .Dodam że abs nie świeci i działa poprawnie. Czy ktoś może mi pomóc??? Czy po wymiane trzeba ten czujnik w jakis sposób adaptowac, zatwierdzic ?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
oczewiscie adaptacja musi byc wykonana na vagu. Elektronika musi wiedziec kiedy jest kiera na wprost. Na necie powinienes znalezc jak to wykonac ale jak dobrze pamietam jest to dosc intuicyjne i nie powinno byc z tym problemu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
0
no to szukam. Ale jakby ktoś jużto robił to prosze o wskazówki . I Z góry dziekuje za porady
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Sensor for Steering Angle (G85)
Prerequisites:
* Start the vehicle.
* Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left (at least ± 15 ° each side).
* Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
* If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
* Ensure that the steering wheel is not moved again.
* Keep the engine running and do not switch off the ignition.
* System voltage at least 12.0 V.
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php?title=VW_Sharan_(7M)_Brake_Electronics_(MK25)&oldid=1709"
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
gryzli133
Użytkownik niezarejestrowany...
mam podobny problem - czyli błąd 778 czujnik G85 - 004 brak komunikacji/sygnału. Bezpieczniki sprawdzone, kalibracji nie da się zrobić, bo pisze, że nie można odczytać kąta skrętu, sprawdzone na 3 taśmach, jedna taśma w innym aucie chodzi OK, więc wina taśmy to nie jest... czy ktoś już miał podobny problem?
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 4
Dołączył: May 2013
Reputacja:
0
Witam. Pisałem już o moim problemie w innych wątkach ale nikt nie dzieli się swoimi radami więc ostatnie podejście i zakładam nowy wątek. Mianowicie nie świeci mi ESP ale też nie działa. Po naciśnięciu guzika ESP na konsoli też nic się nie zmienia. Vag pokazuje błąd 00778 czujnik skrętu G85. Dodam też że nie działa multifunkcja w kierownicy (sterowanie radiem i tempomat) ani nie ma klaksonu. Próbowałem adoptować czujnik skrętu ale bez powodzenia. Zmieniłem czujnik na inny 100% sprawny i wyrzuca ten sam błąd i nadal nic nie działa. Przy próbie adaptacji czujnika cały czas pokazuje 0st podczas kręcenia kierownicą. Czy przyczyna może tkwić w czymś innym a nie w G85? Zastanawiające jest to że przy zerwanej taśmie powinno cały czas świecić ESP a u mnie nie świeci. Przerabiał może to już ktoś?
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
sprawdz kolego bezpieczniki lub moze jakis przekaznik jest od esp
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 10
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
9
1. Bezpieczniki 2; 3; 6; 32 do sprawdzenia (pamiętaj że "ładnie" wyglądający bezpiecznik nie musi być sprawny).
2. We wtyczce czujnika G85 na styku nr 1 musi być masa.
3. Styki nr 4 (czerwony), 5 (czarno-zielony) mają mieć +12V, po przekręceniu kluczyka lub po zapłonie.