Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Dzwignia zmiany biegów
|
14-01-2013, 22:40
Post: #11
|
|||
|
|||
RE: Dzwignia zmiany biegów
Ja mam pytanie o linkę nr. 41 tą na samym dole zaczepioną do końca dzwigni zmiany. Linka ta zakończona jest plastikowym jabłuszkiem (taki przegub kulisty) i niestety po zdjęciu zawleczki nie mogę rozpiąć tego jabłuszka,druga linka jest na bolczyku i schodzi bez problemu a ta centralna nie puszcza. Puknąłem ją kilka razy przez drewienko ale nic nie dało.Dobrze by było gdyby udało mi się to rozłączyć,jest to jedyne złącze które uniemożliwia mi wyjęcie całego mechanizmu.Zakładałem kilka dni temu blokadę skrzyni i niestety troszkę bałaganu narobiłem,teraz potrzebna jest niewielka rekonstrukcja tej aluminiowej podstawy
|
|||
Reklama
|
|||
|
17-01-2013, 19:35
Post: #12
|
|||
|
|||
RE: Dzwignia zmiany biegów
Podważyć podkładki zabezpieczające -strzałki- przy wsporniku oporowym obudowy mechanizmu przełączania.
Zdemontować podkładkę zabezpieczającą cięgno przełączania biegu -A- i cięgno wyboru biegu -B-. W tym celu podnieść zaczep za pomocą wkrętaka -strzałka 1- i wycisnąć podkładkę zabezpieczającą -strzałka 2-. Wyjąć cięgno przełączania biegu -A- z mocowania dźwigni zmiany biegów. Wyjąć cięgno wyboru biegu -B- z mocowania dźwigni kątowej. Wyjąć obudowę mechanizmu przełączania z dźwignią zmiany biegów. |
|||
17-01-2013, 23:43
Post: #13
|
|||
|
|||
RE: Dzwignia zmiany biegów
Dzięki kolego "moherydz" za dobre chęci ,miałem nadzieję na podpowiedż kogoś kto zdejmował tą linkę i rozpiął to nieszczęsne jabłuszko.Niestety "Wyjąć cięgno przełączania biegu -A- z mocowania dźwigni zmiany biegów. " okazuje się nie takie proste,nawet za pomocą młotka mi się nie udało.Jeśli plastikowe jabłuszko pęknie to auto uziemione,w serwisie nie sprzedają samego elementu mocowania linki z dżwignią.
|
|||
18-01-2013, 19:01
Post: #14
|
|||
|
|||
RE: Dzwignia zmiany biegów
Mechanizm rozebrany.Wystarczyło odkręcić dolną blachę podstawy,jest wtedy dobry dostęp.Wystarczyła dżwignia na jabłuszko i wyskakuje z kulki.
|
|||
23-01-2013, 23:09
Post: #15
|
|||
|
|||
RE: Dzwignia zmiany biegów
element służący do włączania i wyłączania odpowiednich przełożeń skrzyni biegów pojazdu. W samochodach najczęściej umieszczona jest w podłodze pomiędzy siedzeniem kierowcy i pasażera, rzadziej w kolumnie kierownicy; w motocyklach dźwignia zmiany biegów znajduje się przy skrzyni biegów, w dolnej części pojazdu i przystosowana jest do obsługiwania stopą.
|
|||
12-05-2021, 10:47
Post: #16
|
|||
|
|||
RE: Dzwignia zmiany biegów
mam pytanko o ten przegub, do którego jest dostęp pod od strony silnika, ten plastikowy element który na wcisk wchodzi na taki przegubik kulisty. Po ostatnim wymianie rozrządu spada mi ta linka i tracę biegi 1,2, 5 i wsteczny (wychył drązka na boki) po wciśnięciu na miejsce przez jakiś czas siedzi a potem znów spada, czy może to byc przyczyna braku zawleczki? czy taka zawleczke mozna zgubić? Sharan MK1 98 benz
(14-01-2013 22:40)tacini napisał(a): Ja mam pytanie o linkę nr. 41 tą na samym dole zaczepioną do końca dzwigni zmiany. Linka ta zakończona jest plastikowym jabłuszkiem (taki przegub kulisty) i niestety po zdjęciu zawleczki nie mogę rozpiąć tego jabłuszka,druga linka jest na bolczyku i schodzi bez problemu a ta centralna nie puszcza. Puknąłem ją kilka razy przez drewienko ale nic nie dało.Dobrze by było gdyby udało mi się to rozłączyć,jest to jedyne złącze które uniemożliwia mi wyjęcie całego mechanizmu.Zakładałem kilka dni temu blokadę skrzyni i niestety troszkę bałaganu narobiłem,teraz potrzebna jest niewielka rekonstrukcja tej aluminiowej podstawy |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|