Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
03-03-2013, 11:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2014, 02:40 przez smok_wawelski.)
Witam!
mam problem silnika 2,0 115 koni ADY w którym występuje błąd 515 czujnik Halla. Samochód jest mułowaty jak 7 nieszczęść i ma odcięcie przy okolo 4,5 tys obrotów. Po wykasowaniu błędu samochód jest żywszy i jeździ jak trzeba. normalnie sie wkręca i kreci około 7 tys obrotów. jednak gdy zgasze auto i odpalę auto błąd się znowu pokazuje.
3 razy był podmieniany ten czujnik i to samo. Jeden nowy a 2 z jeżdżących aut. Rozrąd jest dobrze ustawiony.
Co tu dalej robić??
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
03-03-2013, 13:27
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2013, 13:28 przez bogaj.)
trzeba podjechac do warsztatu i podpiac komputer i zaadoptowac aparat zaplonowy.
mam 2 sharany i w jednym z 1996r kazde ruszenie aparatem powoduje taki blad i trzeba zaadoptowac.
gosc podlaczyl taki maly komputer patrzyl na 2 kreski by sie pokryly i juz jest i powiedzial by nie ruszac aparatem. moj 2 sharan 2000 r ten sam silnik i takiego problemu nie ma.
mozesz wyciagnac aparat i zobaczyc czy ma symetrie moj 1 byl lekko skrzywiony niewiadomo dlaczego i obcieral czujnik czasem. ale zas i tak adaptacja
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
byłem juz i nie bardzo ktoś wie o co chodzi z tym.
zapłon był ustawiany i raczej adaptowany.
a objawy tez masz takie same?
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
jeden elektryk siedzial 2 dni i nic nie wykombinowal, podjechalem tam gdzie zakladalem gaz i takim malym urzadzeniem (jak pilot tv) podlaczyl sie do kompa i zaadoptowal. trwalo to 10 minut i 30zl.
ale objawy takie same i to swiece i kable rozrzad sprawdzany i nic nie szlo.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
czyli trzeba zrobić adaptacje czujników tak?
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
zgrac aparat zaplonowy z kompem auta
Liczba postów: 43
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
0
Witam,
jestem przed wymianą czujnika Hall'a i czytam, że trzeba zsynchronizować czujnik z kompem; inni zaś piszą, że czujnik zgrać z silnikiem ... ?!!
Będe wdzięczny za jakiś dokładniejszy opis,
oczywiście 2.0 Pb, ADY
VW Sharan 2.0 ADY
VW Golf 1 Cabrio
Mercedes Benz W201 190 DTM EVO
VW T3 Multivan 1.6TD
Liczba postów: 30
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jun 2014
Reputacja:
0
\miałem to samo,wymien czujnik polozenia wału.
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 2
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
panowie mam ten sam problem auto kreci się tylko do 4500 obrotów nic więcej wymieniony czujnik halla i położenia walu ale nadal nic się nie zmienia jakieś pomysły ?
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
11-12-2017, 17:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2017, 21:08 przez tolus24.)
Witam.
W grupie vag-a, w starych silnikach benzynowych z aparatem zapłonowym i umieszczonym w nim czujnikiem halla, na wyłączonym silniku zawsze będzie pokazywał błąd tego czujnika, jeśli chodzi o rozszerzenie 'brak sygnału" (wynika to ze sposobu połączenia i odbioru go przez sterownik silnika), a po odpaleniu będzie on znikał, jeżeli nie zniknie, to dopiero wtedy mówimy o błędzie czujnika halla zgłaszanym przez sterownik silnika i o tym trzeba pamiętać, bo wielu "znawców", jak się czepi tego błędu, to pół silnika wymieni zanim zrozumie swój błąd, także najpierw zacznij od tego i się upewnij czy to rzeczywiście błąd, chyba że jest inne rozszerzenie niż "brak sygnału", to wtedy jest ewidentny błąd. Jeżeli tak to podpowiedzi co sprawdzić masz w tym wątki i jeszcze kilku innych na forum, jedno sprostowanie, aparatu zapłonowego się nie adaptuje tylko ustawia wstępny kąt wyprzedzenia zapłonu, resztą steruje sterownik silnika, w blokach pomiarowych na vag-u widać czy wszystko jest w porządku z zapłonem. Czujnik położenia wałka to chyba na pin1 dostaje masę z pin35 sterownika silnika, na pin3 idzie plus z pin45 sterownika silnika, a z pin2 wychodzą sygnały z czujnika na pin44 sterownika silnika.
Pozdrawiam